JBL/Axton car-audio

Pagina: 1
Acties:
  • 674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:12
Hoi,

Een vriend van me heeft zojuist zijn pioneer speakers van 60 euro per paar teruggebracht omdat ze erg schel klonken. Hij zag bij de winkel JBL speakers voor
100 euro per set. Zijn deze speakers over het algemeen ok?

Het gaat om speakers die hier staan: http://www.jbl.com/car/category.asp?cat=mel . Welke het exact zijn weet ik niet.

Kent iemand van jullie verder AXton speakers? En hoe is jullie ervaring hiermee?

Martijn

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
ik vindt jbl meestal nog scheller klinken dan pioneer

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Axton heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Echter, Pioneers staan nou ook niet echt bekend om slecht geluid en vormen zeker goede instappers. Zijn die Pioneers wel goed ingebouwd geweest?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik weet dat JBL door de beugel genomen erg mooi geluid produceert, mijn computers speakers van JBL kunnen vol open zonder vervorming (Jimi Hendrix enzo ;) ) Maar jah, anders moet die vriend gewoon in de winkel vragen of die ze even mag horen

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12 20:26

mollie

gewoon ff luisten jah .. ook al klinken ze in de auto toch weer anders.. maareh jbl staan er idd om bekend dat ze erg schel zijn ,pioneers weer ik zo niet maar mischien dat die axtons wat zijn .. heb ooit een setje gehoord(coax)16.5cm van 69 euro en voor het geld klonk het erg ok ..wel een dikke magneet erachter en dat kan wel eens lastig worden met inbouwen...suc6

Verwijderd

Heb destijds lang gezocht naar luidsprekers, mijn ervaring is dat elke plaats waar je gaat luisteren je ze anders hoort.
Tevens is elk gehoor anders; wat de ene schel vind is voor de ander juist goed.
Als jij dit of dat lekker vind klinken, laat de ander lullen en koop ze gewoon.

• musicfreak
Nou, het zijn uiteindelijk de Axton speakers geworden [60 euro per paar]. De JBL's waren 140 euro per paar, en dat vond hij wel wat duur. En ik moet zeggen, voor 10cm-speakers klinken ze heel goed!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

10cm!!
Damn, vind je het dan gek dat ze schel klinken....

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• musicfreak
10cm!! Damn, vind je het dan gek dat ze schel klinken....
Hangt dat met de grootte samen, wat vreemd.... Maar die Axtons zijn verre van schel, zelfs 2-weg...

Martijn

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Nou, ik heb zelf in mijn portieren 13 cm's Jvc's zitten, en ik kan niet bepaald zeggen dat er veel bass uit komt als ik hem rechtstreeks op mijn radio aansluit.
Gelukkig is dat juist ook niet de bedoeling, en heb ik ze mooi gefilterd dmv een versterker..

Een speaker met een grotere diameter zal meer bass produceren dan eentje met een kleinere diameter...
Volgens mij had het iets te maken met trillingen en luchtverplaatsing, of weet ik wat..
:)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12 15:14

Sick Nick

Drop the top!

Phase-Shifter schreef op 03 oktober 2002 @ 22:20:
Nou, ik heb zelf in mijn portieren 13 cm's Jvc's zitten, en ik kan niet bepaald zeggen dat er veel bass uit komt als ik hem rechtstreeks op mijn radio aansluit.
Gelukkig is dat juist ook niet de bedoeling, en heb ik ze mooi gefilterd dmv een versterker..

Een speaker met een grotere diameter zal meer bass produceren dan eentje met een kleinere diameter...
Volgens mij had het iets te maken met trillingen en luchtverplaatsing, of weet ik wat..
:)
Ja, en hoge tonen komen dus uit een hele kleine conus. En wat klinkt er schel? inderdaad, hoge tonen kunnen schel klinken.

Conclusie: schel klinken en speakerdiameter heeft vrij weinig met elkaar te maken :+
Pagina: 1