Toon posts:

marco mail???

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk willen ze een macro hebben dat er voor zorgt dat als gasten via de website een kamer of arrangement boeken, en dan een bevestigings mail terug krijgen

hoe pakken we dat aan?

Verwijderd

door een mailtje terug te sturen :)

nee maar hoe bedoel je dat? je kan toch niet altijd een bevestiging sturen, er moet toch eerst gekeken worden of er plek is in het hotel e.d.?? dat moet je zoiezo door een mens laten doen en dan simpel ff een standaardmailtje replyen is dan ook het probleem niet meer

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 07:14

klaaz

it's me!

't zou handig zijn als je vermeld op welk systeem de betreffende website draait.

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:41
Op de pagina waar geboekt wordt moet dan ook een mailtje naar het, door de bezoeker ingevulde, emailadres verstuurd worden.

Verwijderd

Topicstarter
Klaaz schreef op 01 oktober 2002 @ 23:46:
't zou handig zijn als je vermeld op welk systeem de betreffende website draait.
Kan ik daar makkelijk achterkomen? als ik nu thuis zit?
want kan namelijk niet zomaar bij die dinges komen

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nou, begin eens te vertellen of je ASP of PHP draait, of je windows of linux draait...

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik kan zien word de site gehosted door kies.com

de website van mijn werk is www.liemershof.nl

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

:? Dan weten we nog steeds niet of je met PHP of ASP werkt.
En het ziet er naar uit dat je met een standaardscriptje van je provider werkt.

Lijkt mij de logische vraag: Je provider heeft vast wel documentatie gegeven of geeft wel support bij het scriptje?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
OMG :X
Naja, het ziet er niet uit dat jullie een van beide hebben. Dan wordt het idd een stuk moeilijker :+

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ben jij de gene die het moet maken?
Ga dan eerst eens met je baas in overleg voor een cursus/goed boek/zelfstudie asp of php (afhankelijk van het voorkeursplatform van de systeembeheerder of wat je provider al biedt) en probeer het daarna pas.
Zonder gedegen kennis van iig een of ander "webplatform" (asp, php, jsp, etc) kom je er niet ben ik bang.

Verwijderd

Topicstarter
tja
alles in het bedrijf is arm( in abn: niet je van het )
Maarja de mensen kunnen reserveren via de site en wij krijgen dan een mailtje van wat ze hebben gereserveerd..

Verwijderd

Topicstarter
als ik het goed zie in de broncode word gewerkt met cgi....

En denk ook wel dat het niet zomaar mogelijk is....

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 00:19:
als ik het goed zie in de broncode word gewerkt met cgi....
Er wordt inderdaad gewerkt met CGI. Maar kunnen jullie bij de CGI-scripts? Kunnen jullie zelf CGI-scripts draaien? Ik heb het vage vermoeden van niet, aan jullie provider te zien. Dit LIJKT mij een webbouwbedrijf, dat een 'standaardframework' heeft waar ieder restaurant zijn eigen gedeelte kan bijhouden.

Indien jullie automatisch een mail willen sturen (en bovenstaand verhaal klopt), zit je denk ik toch aan deze provider vast en zul je met hen contact moeten opnemen. Althans, als je het via webscripting wil oplossen (of er andere oplossingen zijn, geen idee..)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:49
Als je niet de moeite wil nemen om allebei de woorden in je topic titel fatsoenlijk te spellen, hoef je van mij geen hulp te verwachten. Dit gecombineerd met het ontbreken van genoeg achtergrondinformatie om het idee te geven dat je de FAQ/QuickStart hebt gelezen, maakt dat ook jij bij die groep gebruikers hoort die blij mogen zijn dat ik geen moderator ben.

Oh ja, CGI is geen taal.

Verwijderd

Topicstarter
Soultaker schreef op 02 oktober 2002 @ 00:33:
Als je niet de moeite wil nemen om allebei de woorden in je topic titel fatsoenlijk te spellen, hoef je van mij geen hulp te verwachten. Dit gecombineerd met het ontbreken van genoeg achtergrondinformatie om het idee te geven dat je de FAQ/QuickStart hebt gelezen, maakt dat ook jij bij die groep gebruikers hoort die blij mogen zijn dat ik geen moderator ben.

Oh ja, CGI is geen taal.
aangezien je zelf je topic niet kan veranderen nadat je onbewust een type fout maakt en maar 1 woord verkeerd heb gespeld en niet 2

en ik weet dat ik [iets] voor het topic moet zetten...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2002 00:44 . Reden: t tje ]

Verwijderd

aangezien je zelf je topic niet kan veranderen nadat je onbewust een type fout maakt en maar 1 woord verkeerd heb gespelt en niet 2

Als je dan toch zo bijdehand doet, schrijf dan wel gespeld met een d! O-)

• Soultaker
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 00:37:
aangezien je zelf je topic niet kan veranderen nadat je onbewust een type fout maakt en maar 1 woord verkeerd heb gespeld en niet 2

Als je dat weet, waarom doe je het dan niet? En als je een topic opent is het niet ongebruikelijk dat je je tekst nog even naleest (dat is sowieso wel netjes). Een spelfoutje moet kunnen en ik verwissel zelf ook wel eens een d met een t (net als jij nu trouwens) maar dit getuigt wel van zulke ontzettende slordigheid dat ik me niet voor kan stellen dat je ueberhaupt overwogen hebt om moeite te doen voor een nette post.

Dat ligt niet alleen aan je titel maar als gezegd ook aan de inhoud. Waarom zie ik je trouwens wel reageren om jezelf (zonder geldige argumenten trouwens) te verdedigen tegen de kritiek, in plaats van dat je de kritiek wegneemt door je vraagstelling aan te passen?

Ten behoeve van de search en om de modjes te vriend te houden: kijk eens in de man-page van de vacation utillity. Met een beetje mazzel heb je een volwaardig gebruikersaccount bij je provider, waardoor je dus ook mail forwards kunt plaatsen. Zoniet, dan zul je vooral bij hen moeten zijn.

Er wordt naar mijn idee wat vaak naar programmeertools gegrepen, terwijl een handige combinatie van standaard UNIX utillities vaak ook afdoende werkt. Probeer dat altijd eerst uit te zoeken; het kan een hoop werk, tijd en ellende schelen.

Het had er ook nog even bijgemoeten dat je ook mail fout had gespeld, zeg.

Verwijderd

Topicstarter
Dus er moet een database gemaakt worden die bijhoud wat voor kamers er vrij zijn met behulp van asp/php????
en dan met allerlei andere dingen
????????????

Hoezo mail foutgespeld?
in de titel niet hoor

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2002 00:53 . Reden: argumentje ]

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 00:50:
Dus er moet een database gemaakt worden die bijhoud wat voor kamers er vrij zijn met behulp van asp/php????
en dan met allerlei andere dingen
????????????

Hoezo mail foutgespeld?
in de titel niet hoor
:? Hoe kom je hier nu weer opeens bij? Volgens mij wordt er nu echt val alles door elkaar gehaald... Even voor de duidelijkheid; we zitten hier nu maar met z'n allen een beetje te gissen, naar mijn idee, zonder een concrete oplossing te kunnen bieden wegens een compleet gebrek aan informatie.

Kan je morgen eens contact opnemen met je chef en / of provider en aan HEN vragen of het uberhaupt mogelijk is en of je dit zelf kan doen (de aanpassingen verrichten), eventueel wat zij voor suggesties geven?

Mocht je dit zelf kunnen doen, moet je aan hen vragen in welke taal dit gedaan moet worden (Perl, ASP, PHP, whatever).

Imho is dit een vrij basic vraag, waarbij er genoeg tutorials over te vinden zijn met behulp van Google; met de zoekwoorden : mail, PHP/ASP/whatever, tutorial.
Waarschijnlijk krijg je dan al een kant en klaar script, wat nog een klein beetje aangepast moet worden. Mocht je hier problemen mee hebben, dan kan je deze op GoT posten.

Geef dan graag wel aan WAT er niet lukt en WAT je zelf hebt geprobeerd.

Verwijderd

Voor de zoveelste keer dat ik dit zeg in twee weken:
Soultaker:
Het had er ook nog even bijgemoeten dat je ook mail fout had gespeld, zeg.
Hoezo mail foutgespeld?
in de titel niet hoor
|:(
mensen, je hebt twee ogen, die zijn om te LEZEN, niet om naar letters te staren en te denken van, oh, volgens mij staat dat er, en meteen aangebrand reageren...

Verwijderd

Topicstarter
duidelijke uitleg dan? hoe kan ik het het beste doen?

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 00:59:
Een duidelijke uitleg kan je imho doen volgens het stramien van:
Welkom in P&W -> Quickstart om snel aan de slag te kunnen

En voor de rest: liev doen tegen elkaar.. O+ :>

• Soultaker
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 00:59:
Al in de vacation man-page gekeken? Uerberhaupt al uitgezocht in hoeverre je een user account bij je provider hebt? Ik zeg ook wel eens wat nuttigs hoor.

• Soultaker
gorgi_19 schreef op 02 oktober 2002 @ 01:00:
En voor de rest: liev doen tegen elkaar.. O+ :>
Nu we toch aan 't mierenneuken zijn: het is lief. ;)

• gorgi_19

gorgi_19

Soultaker schreef op 02 oktober 2002 @ 01:02:
[...]

Nu we toch aan 't mierenneuken zijn: het is lief. ;)
offtopic:
liev = copyright Glimi... :P

Maar laten we de spellingscontrole van Word :+ voor nu met rust en morgen weer ontopic verder gaan, als TS wat meer info kan geven. Dan behoudt deze post nog een beetje zijn nuttigheid en kan TS weer een stukje verder.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het anders formuleren wat we willen

Als iemand een mailtje voor reservering heeft gestuurd vanaf de website dan willen we middels email gelijk een bevestiging sturen vanaf de computer op mijn werk...
dus eigenlijk niet van de site maar via mail...

Zo duidelijk?

• gorgi_19

gorgi_19

Het verbaast met dat je dit op deze manier wilt doen, maar goed, jouw keuze... ;)

Het werpt naar mijn idee wel een compleet ander licht op de zaak. Je wilt in principe gewoon een autoresponder instellen in Outlook of Exchange (als jullie die draaien). Zo ja, dan zit je hier in het verkeerde forum.. :P (Hij hoort dan in SA thuis) Ik weet niet of dit correct is, zo ja, dan kan je beter vragen of dit topic gesloten kan worden en dan pas een nieuw topic openen in SA. Het sluiten omdat er nogal veel ruis is ontstaan.

Vooralsnog zie ik hier op deze manier weinig PW in... :)

Verwijderd

Topicstarter
aha
maar een reply mail met de inhoud en bevestigiing dat er een kamer vastaat voor die gereserveerde data zodat dat ook in de computer gezet word....?????????//

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 01:40:
aha
maar een reply mail met de inhoud en bevestigiing dat er een kamer vastaat voor die gereserveerde data zodat dat ook in de computer gezet word....?????????//
Zal iets in de trant zijn van:
Beste blaat,

Hartelijk dank voor uw reservering. Deze is met succes toegevoegd aan de database.

Met vriendelijke groet,

De SesamStraat Gang
Maar erhm. Je hebt niets gezegd dat die email of whatever ook in een database o.i.d. gestopt moest worden. Je zei alleen: Er komt een e-mail binnen en op deze e-mail moet een bevestiging gestuurd worden. Je hebt in je probleemstelling NIETS gezegd over validiteit van de aanvraag en dat de email automatisch uitgelezen moet worden.

Meer 'variabele' gegevens, zoals de datum, zal met deze methode vast wel mogelijk zijn, alleen geen idee hoe (geen idee ook waar de email verstuurd wordt en welk systeem het werkt)

• windancer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 22:36
Ik heb even met Netcraft gekeken wat de site draait :
The site www.liemershof.nl is running Apache/1.3.26 (Unix) FrontPage/5.0.2.2510 on Linux.

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 21:22

HenkS

Da_king alias HenkS

dat dit topic nog niet opslot is , mag een wonder heten.....

en kan een mod topic niet ff aanpassen.... want ik mail marco ook wel eens :)

en lijkt me echt dat de topic starter zelf zich eens moet gaan verdiepen in wat talen cq mailzut om dit op te lossen... we zijn geen voorkauwforum (vast geen abn woord :) )

zo ik ga verder met mijn koffie

ps: om mijn site doen we ook dingen via mail en db> (zie sign voor site) ... als een dealer zich registreerd krijgen we een mail met 2 links> keur af, keur goed... deze links verwijzen naar een php script ... wat gebeurd er dan.... in de link die meegeleverd zit zitten wat vars... je klikt bv op keur goed> deze roept het php script aan, die zet een 'keurgoed' tag in de db+ stuurt een goedkeuringsmail naar de desbetreffende dealer... zoiets is het makkelijkst om te maken en werkt goed!! (hang alleen wel ff af dat alleen JIJ die pagina kan aanroepen, niet dat iedereen alles via link kan reserveren enz...

suc6 imho

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

starter: neem een stevige kop koffie
en maak een topic waarbij wij niet alle info eruit hoeven te sleuren
lees ook Welkom in P&W -> Quickstart om snel aan de slag te kunnen ff en ik geloof dat je in SA moet gaan kijken, maar je bent zo afschuwelijk onduidelijk dat dat niet eens zeker is

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.