Toon posts:

Probleem met Fullscreen Gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Nvidia drivers geïnstaleerd voor me distro (Mandrake 9.0) en die werken goed. Alleen krijg ik geen fullscreen.
Ik heb een spel QuakeWorld wat ik al een aardig tijdje speel en dus wou ik het nu ook met linux aan de gang krijgen. Ik krijg het wel opgestart, maar dan start het in een venster. Dus moest ik -fullscreen toevoegen aan de opstart regel.
Als ik dat doe dan gebeurt er ook wel wat (hij springt naar een andere resolutie ) maar het blijft een venster. Ik zie nog de startbalk van Mandrake en ook de vensterranden. Me muis werkt dan ook niet voor QuakeWorld want me muis switcht niet naar quake maar blijft in linux zegmaar.
Aangezien ik de meest recente nvidia drivers vlekkeloos heb geïnstaleerd weet ik niet waar het nog aan kan liggen.

plz help
b.v.d.

p.s. ik draai de gl versie van QuakeWorld en officieel het mijn versie More QuakeWorld

Verwijderd

je kunt beter quakeforge gebruiken voor linux, is nog mooier ook. Bij Quakeworld had ik altijd het probleem dat mn muispointer altijd in beeld bleef plus dat ik in een venster moest spelen. Nadeel van quakeforge is dat het iets moeilijker te installeren is (compilen enzo), maar eenmaal geinstalleerd speelt het super !

http://www.quakeforge.net

Verwijderd

Topicstarter
Hmz ik ben gewend aan MoreQuakeWorld en ik heb er een script voor waar uren werk in zit. En het moet kunnen werken. Alleen bij mij niet.
Iemand nog suggesties?

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
ik snap niet precies wat je bedoelt, maar ik neem aan dat je Xserver de resolutie niet 'wil' pakken die je spelletje aanvraagt.
zorg er dus voor dat de gewenste resolutie in /etc/X11/XF86Config staat! Let erop dat je hem wel bij de goeie sectie zeg qua colordepth, of doe het gewoon bij allemaal.
ff X herstarten en als het goed is moet het nu werken

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Bij elke color depth staat: Modes "800x600" "640x480" Maar als ik quakeworld probeer op te starten in een van die 2 resoluties dan blijf ik stukken van me desktop zien. En me muis paktie dan ook nogsteeds niet.
Ik krijg het spel in een venster te zien, maar me resolutie verandert wel. Maar hij schakelt niet helemaal over naar Quakeworld.
Ik weet zelf echt niet wat er fout zit :?

Iemand nog tips?

Verwijderd

Je zou hem misschien ff zonder Windowmanager op kunnen starten (startx /bin/path/binname), en/of eventueel in de console naar berichtjes kijken van errors.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 14:48:
Je zou hem misschien ff zonder Windowmanager op kunnen starten (startx /bin/path/binname), en/of eventueel in de console naar berichtjes kijken van errors.
code:
1
exec xinit /usr/bin/spelletje

is het commando :P

Rookworst zonder R is ook worst.

Pagina: 1