Toon posts:

[RH 7.2] (Sendmail) smtp fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een server draaien met RedHat 7.2, iptables netwerk routing en chello als ISP.

Alles werkt prima, vanaf mijn server zowel de client (WinXP Pro) kan ik internetten, ftp-en etc. etc.

Sinds een week kan ik alleen geen mail meer verzenden vanaf zowel de server als de client.

Ik krijg steeds deze error zowel op de server als de client.

code:
1
2
3
4
5
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd.
Het geweigerde e-mailadres is eenadres@chello.nl. 
Onderwerp 'test', Account: 'Chello mail', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, 
Reactie van server: '550 you are not allowed to send mail to <eenadres@chello.nl>', 
Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Alles instellingen staan juist, wachtwoord en username zijn ook ok, heb er 1000x naar gekeken. Op mijn werk kan ik (ook ISP chello) wel gewoon mail verzenden met het desbetreffende account.

Echt dit is zo vreemd, helemaal omdat het prima heeft gewerkt, en plots niet meer. Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen. Er zijn al wel een aantal topics over sendmail, maar dat is niet zozeer wat ik zoek.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
probeer eens 'met de hand' mail te versturen via mail.chello.nl?

telnet dus... tutorial is hier te vinden... heeeele nuttige info
http://blacksun.box.sk/tutorials.php?id=3

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
axis schreef op 01 oktober 2002 @ 23:33:
probeer eens 'met de hand' mail te versturen via mail.chello.nl?

telnet dus... tutorial is hier te vinden... heeeele nuttige info
http://blacksun.box.sk/tutorials.php?id=3
mooie tutorial, maar goed als ik dus inlog met telnet en doe wat er staat krijg ik uiteindelijk

MAIL FROM: blie@ble.nl
250 Sender <blie@ble.nl> Ok
RCPT TO: someone@domein.nl
550 you are not allowed to send mail to <someone@domein.nl>

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 22:50

not-known

[BI] Crewmember

misschien komt het omdat je als afzender _en_ als recepient geen chello adres gebruikt en chello weigert dat om te relayen :?
want zo te zien accepteerd chello (een) bepaald(e) adres(sen) niet

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Verwijderd

Topicstarter
not-known schreef op 01 oktober 2002 @ 23:52:
misschien komt het omdat je als afzender _en_ als recepient geen chello adres gebruikt en chello weigert dat om te relayen :?
want zo te zien accepteerd chello (een) bepaald(e) adres(sen) niet
ik heb het geprobeerd met mijn chello adres, en een ander. Alleen die zet ik hier niet neer (spam enzow :) )

echt, ik wordt er gek van, en dat terwijl ik op mijn werk wel gewoon kan versturen via dat adres :(

• dillhole
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56
he Donnie,

hier in mijn studenten huis heb ik het zelfde probleem, vanaf mijn winxP client wil het maar niet lukken om de mail te versturen. Als ik mail verstuur vanaf de server naar een van mijn accounts dan lukt het wel. Erg vreemd allemaal. Ik ben bezig om mijn server dan maar als smtp server instellen, dan zou het wel gewoon moeten werken. Wat de reden is, ik heb geen id.

Verwijderd

Topicstarter
dillhole schreef op 01 oktober 2002 @ 23:56:
he Donnie,

hier in mijn studenten huis heb ik het zelfde probleem, vanaf mijn winxP client wil het maar niet lukken om de mail te versturen. Als ik mail verstuur vanaf de server naar een van mijn accounts dan lukt het wel. Erg vreemd allemaal. Ik ben bezig om mijn server dan maar als smtp server instellen, dan zou het wel gewoon moeten werken. Wat de reden is, ik heb geen id.
vreemd idd, alleen ik kan vanaf mijn server ook niets meer sturen :/ wel ontvangen

Netwerk status chello: De pagina kan niet worden weergegeven. |:(

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen dat je in de sendmail configuratie moet kijken naar de lijst van domains die worden gerelayd, maar dat heb je vast al gecheckt.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

emailen (via een andere account ;-)) naar chello support? Klinkt als een probleem aan hun kant; je kan immers ook geen email sturen via telnet.

Verwijderd

Topicstarter
mja, ik heb het ook geprobeerd met een account van een vriend van me, krijg ik hetzelfde. Maar als hij thuis met mijn username en password het probeert werkt het wel. *zucht*

edit: typos :z

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
lijkt me ook dat de mailserver van chello beetje brak is... kun je niet delivery kiezen op basis van direct delivery using DNS ipv alles via die smart-host te sturen? Doe ik sowieso al omdat die mailservers van @home te traag zijn.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
axis schreef op 02 oktober 2002 @ 00:37:
lijkt me ook dat de mailserver van chello beetje brak is... kun je niet delivery kiezen op basis van direct delivery using DNS ipv alles via die smart-host te sturen? Doe ik sowieso al omdat die mailservers van @home te traag zijn.
Mja, wel een logische gedachte heheh :Y)

Maar waarom kan iemand anders met mijn account en exact dezelfde server instellingen wel verzenden :/

Verwijderd

Topicstarter
Goed, na bijna een week chello aan de lijn proberen te krijgen is het me gelukt.
Het blijkt dus dat ik op de abuse list sta van chello :/
Geeeeeeeeeeen idee waarom, ze hadden het iets over poorten scannen bij chello e.d.
Nou ik heb dat nog nooooit gedaan vanaf thuis. Het enige wat ik doe thuis is tekstverwerken, programmeren, en wat andere zut. :D

lang leve chello en haar spook fakturen :D

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2002 00:53 . Reden: typo ]

Verwijderd

Die blacklist is in feite /etc/mail/access
Het hoeft niet je mail adres te zijn die in deze blacklist staat. Het kan ook zijn dat het hele domein chello.nl erin staat.
Code 550 is ervoor om adressen of domeinen te weigeren, waarbij tevens de foutmelding "550 -met een willekeurige tekst-" teruggemaild wordt aan de afzender.
Je kunt zelf deze database aanleggen en gebruiken als een uitstekende spamfilter.
Zie ook /usr/share/sendmail/cf/README

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 00:57:
Die blacklist is in feite /etc/mail/access
Het hoeft niet je mail adres te zijn die in deze blacklist staat. Het kan ook zijn dat het hele domein chello.nl erin staat.
Code 550 is ervoor om adressen of domeinen te weigeren, waarbij tevens de foutmelding "550 -met een willekeurige tekst-" teruggemaild wordt aan de afzender.
Je kunt zelf deze database aanleggen en gebruiken als een uitstekende spamfilter.
Zie ook /usr/share/sendmail/cf/README
Nou nee, ik bedoel >IK< sta bij chello op de abuse list om wat voor een reden dan ook :?
Konden ze me niet echt zo goed uitleggen. :/
ik stap over op ADSL, xs4all denk ik maar, want mijn internet verbinding is nu ook al afgeknepen, echt geen idee waarom. Heb niets gedaan wat niet mag volgens de policy e.d.
Pagina: 1