[UT2003] Kan demo niet laten werken in Linux

Pagina: 1
Acties:

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Allereerst, ik heb alle 6 Grote Unreal 2003 Topics afgezocht, de search gebruikt, en op de officiele boards gezocht, maar niet gevonden wat ik nodig heb.

Specs: zie onder
Vid. drivers: meest recente, gecompileerd door Banaan http://gathering.tweakers...message/15323014#15323014

Na het downloaden en installeren van de demo van UT2003 Linux, en de laatste patches binnengehaald te hebben, start ik het op door middel van de snelkoppeling in het Gnome menu, krijg ik even het UT openingscherm te zien met de naam van UT, en gaat vervolgens weer terug naar de desktop.

Hoe o hoe kan ik dit oplossen? :?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

andere games werken gewoon wel, zoals RTCW of UT?

• hereweare67893
  • Niet online
Wekkel schreef op 01 oktober 2002 @ 23:30:
andere games werken gewoon wel, zoals RTCW of UT?
Nog nooit spellen gespeeld op Linux, ik heb de nieuwe drivers geinstalleerd omdat ik zag dat Tuxracer niet echt vloeiend ging zeg maar :P . Na de nieuwe drivers vliegt Tux als een speer naar beneden. :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Oke, maar ik kon Tux ook wel spelen met DRI drivers op Mandrake 8.1 en een Radeon, maar RTCW niet. Overigens hoorde ik een vage rumour dat Mandrake 9 nog issues had met games, maar goed, de vindplaats ligt uiteraard weer op het kerkhof ;)

Wellicht is het installeren van de officiele Nvidia driver een optie?

• hereweare67893
  • Niet online
Drivers die ik heb zijn ook de laatste officiele van Nvidia, de 1.0-3123 drivers. Zelfs zo officieel dat ik een Nvidia scherm krijg bij het opstarten :{

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Kijk ff bij het niet-windowfs forum en daar zul je een reply zien van Banaan-X die de Nvidia drivers online heeft gezet. _/-\o_

Deze zijn erg makkelijk te installeren. :+

Sinds dien kan ik UT via Mandrake 9 draaien :*)
(let ff op als je de drivers geinstalleerd heb en je start de PC opnieuw op dan moet je een Nvidia logo te zien krijgen)

iRacing Profile Flickr

• hereweare67893
  • Niet online
seninha schreef op 02 oktober 2002 @ 09:43:
Kijk ff bij het niet-windowfs forum en daar zul je een reply zien van Banaan-X die de Nvidia drivers online heeft gezet. _/-\o_

Deze zijn erg makkelijk te installeren. :+

Sinds dien kan ik UT via Mandrake 9 draaien :*)
(let ff op als je de drivers geinstalleerd heb en je start de PC opnieuw op dan moet je een Nvidia logo te zien krijgen)
Uhmz... heb je mijn eerste post wel gelezen? :? Daar staat zelfs een link naar het desbetreffende bericht waar Banaan-X de drivers post. Daarnaast staat ook in die post vermeld dat ik deze drivers reeds geinstalleerd heb, en verderop staat dat ik het Nvidia logo ook te zien krijg. :{

• hereweare67893
  • Niet online
Na het installeren van de demo van RTCW gebeurt hetzelfde. Het eerste scherm zie ik, maar daarna slaat hij meteen terug naar de desktop :{ :?

Na het installeren van het Games packet van CD2 van Mandrake 9.0 liep alles perfect :? :D
Een goede tip dus voor een ieder die via de search op dit topic is gekomen. :)

Alle mensen die me hebben geadviseerd: Bedankt voor jullie hulp! :*)

[ Voor 0% gewijzigd door hereweare67893 op 02-10-2002 22:31 . Reden: De Oplossing! ]

Pagina: 1