Toon posts:

Samba -> kan niet inloggen onder w2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Eindelijk het probleem met mijn hostname opgelost, Samba laatste versie geinstalleerd onder Red Hat 7.2 en nu heb ik de volgende problemen:

Ik zie in mijn netwerkomgeving in Windows 2000 prof. een icoon met de naam van mijn linuxserver, lxserver: Zoals je hier kan zien

Als ik deze wil openen dan krijg ik de melding: Die je hier ziet

Ik heb de search gebruikt, dingen geprobeerd die op mijn probleem leken, Windows tig keer gereboot, maar ik blijf dezelfde melding houden. Ik heb een user aangemaakt medens smbpasswd -a medens gebruikt om een password in te stellen en ik log op mijn Windows 2000 PC in als user medens...

De instellingen van mijn smb.conf zijn ook te vinden: Mijn smb.conf

Iemand een idee?

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 22:50

not-known

[BI] Crewmember

misschien moet je

code:
1
; security = user

veranderen in
code:
1
security = share

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:49
Gebruik je in zowel Windows al Linux wel precies hetzelfde wachtwoord voor medens?

Verwijderd

Topicstarter
zordaz schreef op 01 oktober 2002 @ 23:32:
Gebruik je in zowel Windows al Linux wel precies hetzelfde wachtwoord voor medens?
Ja, dat doe ik wel.. Is dat ook altijd perse nodig dan? Als ik onder een andere naam inlog op windows 200 dan moet ik toch een popup krijgen waar ik user / pass in kan voeren?

Verwijderd

Topicstarter
not-known schreef op 01 oktober 2002 @ 23:32:
misschien moet je

code:
1
; security = user

veranderen in
code:
1
security = share
Ik heb het gedaan, Samba opnieuw gestart, maar ik blijf hetzelfde probleem houden :?

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

lukt \\<ip-adres>\medens wel? of dat ook niet?

De Veld C site!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

ook niet toevallig een te hoog gestookte firewall op de server staan die poort 137:139 blokkeert?

De Veld C site!

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem onder win2k en XP, even "encrypt passwords = no" veranderen door:

encrypt passwords = yes

Dit heeft hier alle problemen opgelost

Verwijderd

ohh ik zie net in je smb.conf dat dat wel aan staat, even over het hoofd gezien sorry

Verwijderd

Topicstarter
not-known schreef op 01 oktober 2002 @ 23:59:
ook niet toevallig een te hoog gestookte firewall op de server staan die poort 137:139 blokkeert?
Ik heb niets aan een firewall ingesteld.. Hoe kan ik dit eventueel controleren en wijzigen? Maar ik kan me niet voorstellen dat dit mijn probleem is hoor.... :/

Verwijderd

Zet onder [Global] interfaces = eth0 (of je IP range) waarop je de verbinding wilt maken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 14:27:
Zet onder [Global] interfaces = eth0 (of je IP range) waarop je de verbinding wilt maken.
Ik heb direct onder [Global] interfaces = eth0 toegevoegd, daarna heb ik snmb en smbd herstart, maar nog steeds blijf ik dezelfde foutmeldingen krijgen! |:(

Nog een idee misschien?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:26

ripexx

bibs

Bij samba wordt er een test progje geleverd, testparm deze test je smb.conf op fouten, dus die kun je in ieder geval draaien. Daarnaast kun je proberen om vanaf een ander computer in te loggen op je smaba server, oja waarom maak je een share aan naar je home dir, als je unix en windows user gelijk zijn kan je direct connecten.

Anders als laatste gewoon beginnen met de manual en dan de smb.conf handmatig op te bouwen, dan weet je direct waar en waarom het mis gaat.

Hier volgt mijn smb.conf (de gestripte versie), ik login met w2k prof.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11