2 audio kanalen bundelen tot 1

Pagina: 1
Acties:

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 11:06
Hee daaro, ik heb een sbLive Value en daar zitten 4 uitgangen op (2x voor en 2x achter) nu heb ik op de 2x voor een versterkertje hangen met 2 boxen.
Nu wil ik op mn achterkanaal 1 speaker hangen, mijn vraag is, mag ik (kandat?) vanaf mijn versterker zowel de linker + en de rechter + (idem voor -) bundelen, zodat ik "stereo" geluid krijg over 1 speaker?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:11

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja hoor. Gewoon links en rechts aan elkaar knopen, met een daarvoor geschikt splitter kabeltje, maar dan omgedraaid. :)

Y-kabeltje heten die dingen, zijn in male en female varianten verkrijgbaar bij de betere audiozaak.

Aannames zijn fataal.

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 11:06
GaMeOvEr schreef op 01 oktober 2002 @ 23:07:
Ja hoor. Gewoon links en rechts aan elkaar knopen, met een daarvoor geschikt splitter kabeltje, maar dan omgedraaid. :)

Y-kabeltje heten die dingen, zijn in male en female varianten verkrijgbaar bij de betere audiozaak.
kan toch ook gewoon met een kroonsteentje?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:11

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, kroonsteentje kan ook wel als je dat een fijne methode vindt. :P Gaat erom dat de adertjes aan elkaar geknoopt worden. Een kroonsteentje is nu niet echt een mooie oplossing, dan zou ik eerder gaan solderen. (Storingsgevoelig, zo'n kroonsteentje, het zijn maar dunne adertjes, een beetje wiebelen en ze breken al af...)

Aannames zijn fataal.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Uhh stereo over 1 speaker ? nee dat gaat niet.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38

TMV

Als ik het goed begrijp wil je dus het stereosignaal uit je SBLive bundelen in 1 draad en "stereo" via 1 luidspreker? Voor stereo heb je altijd 2 luidsprekers nodig omdat het anders niet mogelijk is om het "ruimtelijke" effect te produceren. Het kan wel maar dan heb je mono geluid, ook doordat je beide stereokanalen op een draad wil gooien, je kunt de beide gebundelde signalen niet weer scheiden nl.
Pagina: 1