wij zijn aan het proberen chello aan de praat te krijgen onder linux (mandrake) en dat wil niet helemaal vlotten.
we hebben alles al een keer geprobeert volgens mij.
onze situatie :
voormalig server :
P120 met windhoos 98
nieuwe server :
P166 met mandrake (linux)
het internet krijgen we dus via chello via een dynamisch ip adres (DHCP)
nou hebben we het volgende probleempie, als ik probeer een ip adres van de dhcp server van chello te krijgen dan krijg ik dus nix
we geprobeert het ipadres te releasen onder windows maar toen kregen we dus geen nieuwe meer (zelfs niet onder windows)
Om een nieuw ip adres te krijgen van chello hebben we onder windows eerst ons oude ip adres en de rest ingevoerd (DNS,Gateway, etc) en daarna overnieuwe opgestart. toen hij toen zij dat dat niet ging werken nog een keer overnieuwe opgestart maar dan weer met een Dhcp server.
hierna kregen we dus pas weer een nieuw ip-adres van c(hell)o .
maar nu zijn we dus nog steeds niet verder met het aan de praat krijgen van c(hell)o onder linux .
heeft iemand een flauw idee hoe dit wel gaat werken.....
we hebben de search engine al gebruikt maar hier staan niet echt veel topics tussen die ik kan gebruiken.
laat het weten
we hebben alles al een keer geprobeert volgens mij.
onze situatie :
voormalig server :
P120 met windhoos 98
nieuwe server :
P166 met mandrake (linux)
het internet krijgen we dus via chello via een dynamisch ip adres (DHCP)
nou hebben we het volgende probleempie, als ik probeer een ip adres van de dhcp server van chello te krijgen dan krijg ik dus nix
we geprobeert het ipadres te releasen onder windows maar toen kregen we dus geen nieuwe meer (zelfs niet onder windows)
Om een nieuw ip adres te krijgen van chello hebben we onder windows eerst ons oude ip adres en de rest ingevoerd (DNS,Gateway, etc) en daarna overnieuwe opgestart. toen hij toen zij dat dat niet ging werken nog een keer overnieuwe opgestart maar dan weer met een Dhcp server.
hierna kregen we dus pas weer een nieuw ip-adres van c(hell)o .
maar nu zijn we dus nog steeds niet verder met het aan de praat krijgen van c(hell)o onder linux .
heeft iemand een flauw idee hoe dit wel gaat werken.....
we hebben de search engine al gebruikt maar hier staan niet echt veel topics tussen die ik kan gebruiken.
laat het weten