Toon posts:

chello en mandrake (nog een keer :( )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wij zijn aan het proberen chello aan de praat te krijgen onder linux (mandrake) en dat wil niet helemaal vlotten.
we hebben alles al een keer geprobeert volgens mij.

onze situatie :

voormalig server :
P120 met windhoos 98

nieuwe server :
P166 met mandrake (linux)

het internet krijgen we dus via chello via een dynamisch ip adres (DHCP)

nou hebben we het volgende probleempie, als ik probeer een ip adres van de dhcp server van chello te krijgen dan krijg ik dus nix :(
we geprobeert het ipadres te releasen onder windows maar toen kregen we dus geen nieuwe meer (zelfs niet onder windows)

Om een nieuw ip adres te krijgen van chello hebben we onder windows eerst ons oude ip adres en de rest ingevoerd (DNS,Gateway, etc) en daarna overnieuwe opgestart. toen hij toen zij dat dat niet ging werken nog een keer overnieuwe opgestart maar dan weer met een Dhcp server.
hierna kregen we dus pas weer een nieuw ip-adres van c(hell)o .

maar nu zijn we dus nog steeds niet verder met het aan de praat krijgen van c(hell)o onder linux .

heeft iemand een flauw idee hoe dit wel gaat werken.....
we hebben de search engine al gebruikt maar hier staan niet echt veel topics tussen die ik kan gebruiken.

laat het weten :P

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 19:56
heb je een andere of gebruik je hetzelfde netwerkkaartje in je nieuwe bakkie?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

heb je idd geen problemen met je MAC adres wat ooit is vastgelegd door Chello die een ander MAC adres niet accepteerd? Onder Linux kan je volgens mij je MAC adres aanpassen met een bepaald commando, dan even op zoek naar het eerdere MAC adres; anders even bellen met de helpdesk

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:48
Spider.007 schreef op 01 oktober 2002 @ 23:10:
Onder Linux kan je volgens mij je MAC adres aanpassen met een bepaald commando
ifconfig <iface> hw ether <mac>

moet je natuurlijk wel even kijken wat het mac adres is op de kaart waar chello wel op werkt.

Verwijderd

Topicstarter
hmzz okay maar wat was dat commando ook alweer om dat macadres over te nemen... kan ergens in een config filetje geloof ik
maar is dat echt zo erg bij chello we hebben hier namenlijk ook niet het kaartje van chello gebruikt om de eerste keer naar het modem te connecten ... die meneer van chello vond dat niet nodig maar misschien dat hij een ander MAC adres heeft door gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
ifconfig was het :)
ik heb gedaan :
ifconfig eth1 hw ether XX-XX-XX-XX maar dat pakt hij niet :( dat is volgens hem geen geldig hw adres :(

iemand ?

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 23:32:
ifconfig was het :)
ik heb gedaan :
ifconfig eth1 hw ether XX-XX-XX-XX maar dat pakt hij niet :( dat is volgens hem geen geldig hw adres :(

iemand ?
als je nou goed gelezen had zag je het in mijn vorige post staan (het commando)

en op die plaats van die Xen moet je dus je mac adres zetten |:(

En eth1 is dus de iface die naar je internet gaat neem ik aan :?

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik dus gedaan maar dat vind hij geen geldig mac adres :(

en jah eth1 wil ik op het moment wel gebruiken voor het connecten naar inet

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

het moeten dus 6 getallen paren zijn: XX-XX-XX-XX-XX-XX

Dat moet een geldig MAC adres zijn

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
tnx fur die hilfe :) hij doent het

moesten alleen geen streepjes tussen het mac adres :P

Verwijderd

what the fuck is een mac adres?mijn chello ethernetkaart doet het ook niet onder mandrake9.0.maar wel alles ingestelt.kan zelfs niet pingen.en mijn kaart staat op eth0.en hij staat op irq 11.ergens gelezen dat hij op 10 moet,maar kan niet instellen in bios of windhoos98.als dat nodig mocht zijn.
Pagina: 1