Yep, ik heb 32kb gekozen omdat ie gemiddeld de meest High-scores haalt in ATTO.
8 Kb is ook strak en denk dat je met 1 van deze 2 het beste af bent onder normaal gebruik met XP.
Kies je nog kleiner dan 8 kb of nog groter dan 64kb ga je het echt merken met OF de grote bestanden (-8kb) OF de kleine bestanden (+64kb) .
Voor die paar games die je laad, kopieert en speelt hoef je echt geen grote blocksize te maken, da's zonde. Wanneer i een grote blocksize WEL! interressant is als je veel met giga-grote scans werkt, VET zit te photoshoppen met veel bewerkingen bijv. of met DVD-rippers constant in de weer bent....Video-editing.
Je XP zal iets lakser worden, vooral met 256kb of hogere blocksize. Alleen die specifieke software heeft er voordeel van !
Met kleinere blocksizes zal je XP als een speer draaien, kopieer-opdrachten van niet te grote bestanden etc. ook. Alleen de bovenstaande software profiteert hier dus duidelijk niet van wat niets uitmaakt als je toch niet veel doet met die programma's. Het is dus een keuze die je maakt, ahankelijk van je eigen behoefte.
Veel , heel veel kleine bestanden 2-4kb
Gemiddeld 8-16-32-64kb (128:?)
Grote Bestanden bewerken 128kb en hoger
Ben zelf een gemiddeld gebruiker en voor mijn IBM's is 32kb de beste keus , zoals je aan dit staatje kan zien.... loopt mooi op en houd het goed vast tot aan de grootste blocks. En de MEESTE high-scores van alle blocks die ik getest heb (alle, behalve 1kb)