Toon posts:

extra geheugen in Omnibook 6000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

In mijn Omnibook 6000 van HP zit standaard 128 MB PC133 geheugen. Nu wilde ik extra geheugen, dus heb ik via de tweakers shop 256 MB SO-dimm PC 133 gekocht. Deze erin gedaan en in de bios werd alles prima herkend. Verder booten naar Windows XP, wat al geïnstalleerd stond. Dan krijg ik de error dat pci.sys beschadigd is of ontbreekt, en dat ik het kan fixxen door te booten met de Windows XP cd en dan de R voor reparatie te kiezen. Maar dan krijg ik, nadat ie wat hardware instellingen heeft gecheckt error 7 en nog iets te zien. Kortom: wazig, aangezien het geheugen in de bios prima wordt herkend.

Ik snap er niets van. Wanneer ik alleen de SO-dimm van 256 (de nieuwe) erin stop, in het slot van de oude, dan boot het systeem niet eens (komt nix op het scherm). Kan iemand mij een goede tip geven om het aan de praat te krijgen?

Groetjes,

Rolf.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
herkenning betekent niet automatisch dat het geheugen goed is. Als jij zegt dat hij niet boot met die nieuwe SO-dimm dan klopt er iets niet. Misschien dat jij het geheugen in een andere bank moet steken of in andere geheugen combinatie. Anders ff het geheugen terug sturen.

En lees ff de FAQ aub :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Ik zou voor de zekerheid ook eerst even een geheugentest draaien (bv memtest86)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
igg schreef op 02 oktober 2002 @ 10:02:
Ik zou voor de zekerheid ook eerst even een geheugentest draaien (bv memtest86)
Hoe kan ik die nu draaien als ik niet naar windows kan booten? Ik kan ook niet booten met een dosflop, aangezien ik geen fdd heb.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Mischien memtest ff op een bootable cd-tje fikken?

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Hp benadrukt dat er in de Omnibook 6000 alleen HP geheugen goed functioneerd, maar ja, dat soort verhalen hebben we vaker gehoord ;)

Idd bootable CD-tje branden. Ik denk toch dat je geheugen niet past bij je OB.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2002 @ 11:37:
Hp benadrukt dat er in de Omnibook 6000 alleen HP geheugen goed functioneerd, maar ja, dat soort verhalen hebben we vaker gehoord ;)

Idd bootable CD-tje branden. Ik denk toch dat je geheugen niet past bij je OB.
Om te controleren of je de goede geheugen hebt gekocht kan je dit ook gebruiken http://configurator.dane-elec.com/NL/DRAM/index1.html
Standaard kan een omnibook 256mb ondersteunen en geen 256 + 128
wat ik zei dat hij 256mb kan is gelul er kan max 512mb in en minimaal zit er 64/128mb in.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 15:24 . Reden: aanvulling ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat een Omnibook 6000 ERG kieskeurig is mbt het geheugen. Bij werkte het uiteindelijk pas toen ik bij HP zelf spare RAM had besteld.
Pagina: 1