een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
als je dan on the fly wilt branden kan dat theoretisch maximaal op 12speed ofzow.
maar in werkelijkheid zelfs 6 of 7 speed.
dus snel is het niet.
ook de leessnelheid van een DVDrom is belangrijk aangezien je speler minstens 2 keer zo snel moet zijn als je brander, om buffer underruns te voorkomen.
Mother, will they like this song?
Ik heb zelf gekozen voor de Pioneer A04, DVD-R branden op 2x en DVD-RW op 1x. (1x DVD is plusminus 1300 kb/s).
Dat je een snelle PC met veel RAM nodig hebt slaat nergens op, een modale PC is meer als voldoende (P3/athlon met 256 MB).
Tot slot, goedkope DVD brander : Pioneer! (media zijn ook goedkoper als DVD+R/RW)
[edit]
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
[ Voor 0% gewijzigd door Domino op 02-10-2002 11:02 . Reden: typo ]
Verwijderd
Verwijderd
theoretisch kan je zeker dvd naar dvd on the fly kopieren.
een probleem dat je tegenkomt met dvd films is dat ze vaak (bijna altijd dus) beveiligd zijn met css, je kan ze decss'n (of hoe noemt dat nu weer), en dit kan (volgens mij) niet on the fly.
vervolgens is een 2e probleem.
DVD's die je koopt kunnen:
single of dual layer zijn
en single of dual side (langs bijde kanten volgebrand dus)
dvd's die je zelf schrijft kunnen (momenteel) enkel single layer en single side
(nuja, dual side kan echter ook volgens mij, door gewoon het schijfje manueel om te draaien)
Dus indien je een dvd film hebt die single side is, of waar er dus slechts 4.7GB op staat, en waar er geen beveiliging op zit, dan kan je die on the fly kopieren (aannemend dat je pc/dvd lezer het aankan natuurlijk)
een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
aha, dus de branders die op dit moment op de markt zijn zijn eigenlijk alleen bedoeld om grote hoeveelheden data op 1 schijfje te zetten. dan wacht ik wel tot ze zover zijn dat het wel kanTheLunatic schreef op 02 oktober 2002 @ 14:40:
DVD's films backupen zoals ze nu zijn gaat in bijna alle gevallen NIET. Simple as that. Het enige wanneer het gaat is bij een film waarbij de TOTALE omvang van de DVD-inhoud kleiner is dan de max-inhoud van je DVD-R (4,7gb), en dat is tegenwoordig bijna nooit !
Verwijderd
eerst rip je een dvd naar je hdd. (met smartripper)
dan haal je alle extra's, menu's, alle onnodige ondertitelingen en onnodige audiotracks eruit, dus je houdt dolby digital engels en de nederlandse ondertiteling over. (dit doe je met ifoedit).
nu hou je vaak minder dan 4,7 GB over (4.700.000.000 bytes, dus 4,37 echte GB's)
het kan zijn dat je meer overhoudt, dan moet je de bitrate van de film iets omlaag halen. dat is een kolere werk, dus kan je de dvd dan beter over 2 dvd's verspreiden aangezien die dingen maar €2,- kosten.
aha dat veranderd de zaak, dan kan ik als nog DVD's back-uppen.Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 16:20:
niet helemaal waar.
dan haal je alle extra's, menu's, alle onnodige ondertitelingen en onnodige audiotracks eruit, dus je houdt dolby digital engels en de nederlandse ondertiteling over. (dit doe je met ifoedit).
nu hou je vaak minder dan 4,7 GB over (4.700.000.000 bytes, dus 4,37 echte GB's)
het kan zijn dat je meer overhoudt, dan moet je de bitrate van de film iets omlaag halen. dat is een kolere werk, dus kan je de dvd dan beter over 2 dvd's verspreiden aangezien die dingen maar €2,- kosten.
/me Acid start de pricewatch
Verwijderd
of je download ze van het internetVerwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 16:20:
niet helemaal waar.
Ik zei toch ook 'DVD's films backupen zoals ze nu zijn'... als je jouw methode volgt dan verkracht je de hele film, dat noem ik geen backup. Dan zou je er ook divx van kunnen maken.
No flame intended hoor, maar ik wil het even kwijt.
Verwijderd
waarom noem je dat de film verkrachten??TheLunatic schreef op 02 oktober 2002 @ 16:38:
[...]
Ik zei toch ook 'DVD's films backupen zoals ze nu zijn'... als je jouw methode volgt dan verkracht je de hele film, dat noem ik geen backup. Dan zou je er ook divx van kunnen maken.
No flame intended hoor, maar ik wil het even kwijt.
de film laat je geheel in zijn waarde, de beeldkwaliteit gaat er totaal niet op achteruit!
wat heb je aan arabische ondertiteling??
wat heb je aan een hongaars geluidspoor??
wat heb je aan een menu??
wat heb je aan extra's die je toch niet kijkt??
het gaat uiteindelijk om de film.
Verwijderd
ik heb hier het wel degelijk over full-dvd'sMag jij me vertellen waar je full-dvd's kunt vinden op het InternetHet gaat hier om het backupen van DVD's, niet encoden naar divx...
en dus NIET over divxen, ik dacht wel dat het duidelijk was waarover deze topic ging, eerst even nadenken voor je domme opmerkingen geeft dus.
En het vertellen waar zou de regels van dit forum verbreken, ik vertel enkel dat het kan.
Okay, verkrachten is niet de goede term, daar ben ik het met je over eens, maar het is wel zo, dat als je iets backupt dat je het in zijn waarde laat. Dus dat je niet de helft van de data gaat strippen. En dat vertel ik de topic-starter, en ik dacht dat het op de manier waarop ik het zei wel duidelijk zou zijn (denk ik overigens nog steeds).Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 20:20:
[...]
waarom noem je dat de film verkrachten??
de film laat je geheel in zijn waarde, de beeldkwaliteit gaat er totaal niet op achteruit!
wat heb je aan arabische ondertiteling??
wat heb je aan een hongaars geluidspoor??
wat heb je aan een menu??
wat heb je aan extra's die je toch niet kijkt??
het gaat uiteindelijk om de film.
Een domme opmerking wou ik het niet noemen, ik had gewoon niet verwacht dat er complete dvd-films op het internet te vinden zouden zijnVerwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 09:27:
[...]
ik heb hier het wel degelijk over full-dvd's
en dus NIET over divxen, ik dacht wel dat het duidelijk was waarover deze topic ging, eerst even nadenken voor je domme opmerkingen geeft dus.
En het vertellen waar zou de regels van dit forum verbreken, ik vertel enkel dat het kan.
Ik bied toch niets aan? Ik vertel enkel waar ik het ooit eens heb gezien. Als je trouwens nu in boneless gaat kijken zijn alle posts al verdwenen, doordat Bina Rie er zo ongeloofelijk veel heeft gepost is de retentie tijd van boneless drastisch gezakt.
* Domino heeft trouwens zelf a.b.bla.bla.bla getikt, dat is geen wijziging door een modje.
Als het echt niet mag, excuses.
[/edit]
ThaLunatic, ik weet niet hoe het bij jou werkt maar ik maak alleen een backup van belangrijke data, en daar behoren geen spaanse/italiaanse/duitse audiotracks bij
[ Voor 0% gewijzigd door Domino op 04-10-2002 09:19 . Reden: typo en toevoeging ]