Toon posts:

Homepage resolutie instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gastuh! ik ben bezig met het maken van een homepage met het programma Macromedia Dreamweaver MX. Het probleem is dat mijn site er goed uit ziet zodra het minimaal op een 19 inch monitor weer gegeven word. Maar heb je nog steeds mensen die 15 inch of nog minder hebben tja dan ziet het er echt slecht uit.

Kortom wat ik zou willen dat is de resolutie zo maken dat het ook goed te zien is voor 19 inch en lager. Is hier een optie voor om dat in dreamweaver aan te geven?

Thanks!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
nee, je zult toch echt zelf in de weer moeten met tabellen en dergelijke om de layout bij verschillende resoluties op dezelfde manier weer te geven.

tenzij je Flash gaat gebruiken, daar gaat het wel mee (toch?).

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
eej dude! :X :X :X :X

okee, dus geen begin voor een post hier.

En je spreekt over resolutie. Wat de kont heeft dat met beeldbuisgrootte te maken :? Ik draai op mijn 17" ook wel eens 800x600, waar ik op school @ 15" in 1024x768 zit. Dus leer lezelf eerst eens absoluut (pixelproof) designen aan, en ga eens kijken wat resoluties nou precies betekenen.

Laturrrzz! :{ :X :X :X

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ehh. Ik weet niet hoe je je site gemaakt hebt. Maar voor mensen zoals jou, die iets minder ervaren zijn in HTML zou ik willen zeggen:
Zet je resolutie eens op 1024x768 (of zelfs op 800x600) en ga DAN PAS je site bouwen.

Als je je site maakt met een tabel, dan kan je de WIDTH aanpassen, maar als je allemaal plaatjes enzo gebruikt kan dit je hele layout verzieken.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
... of klik onderin in het dreamweaver-raampje (rechterkant van de statusbalk) op dat drop-down menuutje en kies voor 800x600

* HunterPro mompelt iets over F1, google terwijl hij naar z'n boomhut terugsjokt

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27

Pelle

🚴‍♂️

Resolutie is da keyword.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.