Iiyama en h-size?!?!?!?!? Prof. gevraagd...

Pagina: 1
Acties:

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Waarom krijg ik mijn beeld niet tot aan de randen van het scherm?!?! Ik heb een Iiyama VMP 410(A702HT). Op iedere resolutie staat de h-size op de max. stand, terwijl ik aan beide kanten van het beeld wel een halve centimeter overhoud! Andere Iiyama's rekken zelfs tot buiten het beeld!!! :(

Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Verkeerde drivers voor je videokaart misschien?

• TweakV
Nee, lijkt me niet... laatste drivers van 3dfx voor voodoo3 2000 pci. Maar ik zal em eens op een andere kaart zetten, kijken of het verschil maakt.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik zelf heb ook een A702HT maar heb hier geen last van. heb jeje scherm wel laten verbreden via de <--> knop??

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• TweakV
Ja, lukt dus niet... hij staat tot de maximale stand.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

kijk es naar je adapter of die wel op zijn allerhoogste Hz is gezet.
mijn A702HT, draait op 1280 x 1024, 85Hz.

• TweakV
Gekeken.. maar op alle resoluties draait ie de optimale frequentie. Maar telkens hetzelfde probleem, het beeld strekt niet tot aan de randen vd monitor.
Ik heb ook via het geheime menuutje geprobeerd, zelfde resultaat. Ook een andere videokaart mocht niet baten...

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

zegt hij optimaal of bedoel je je hebt hem gezet op de hoogste Hz frequentie. dit blijkt toch verschil te hebben. zeggen ze.

• TweakV
Ik heb 'm nu op de hoogste HZ gezet, maar er treedt geen verschil op in de breedte van het beeld. Ik kan 'm nog steeds niet tot aan de randen stretchen, laat staan buiten de randen van m'n monitor!

Help me...

Verwijderd

Ik had herzelfde probleem bij 1024x768, toen ik hem op 1152x864 zette was er niets meer aan de hand! :)
Netjes tot de randjes, wel vaag maar 1152x864@100Hz is niet vervelend toch? :)

• TweakV
Zo heb ik 'm nu dus staan...1152*864 op 100Hz. Maar dat er nog steeds een dikke centimeter mist van het beeld is wel vervelend. :(

Verwijderd

mmm klinkt toch niet goed, ik zelf zelf ook een iiyama, ander model(VM pro 450) en draai met een voodoo banshee (Monster fusion met referencedrivers van 3dfx)op 1024 x 768/100Hz, max is 1200 x 1600 (heb even voor je gecheckt, is ook beeldvullend.
Heb je iiyama al om raad gevraagd, zit er op jou monitor ook 3 jr on site garantie?
Deed ie het eigenlijk altijd al?

• TweakV
Even het hele verhaal: in augustus jl. kocht ik de iiyama vmp 410 (wel beeldvullend), maar een week daarop viel het beeld weg. Lampje deed het nog wel, maar beeld deed het onder geen enkele kaart meer. Wel 3 jaar onsite garantie, dus ik kreeg een andere nieuwe (deze dus). Helaas strekte het beeld niet tot aan de rand. Maar na een half uurtje, kapte deze monitor er ook mee! Geen beeld, lampje brandde wel. Het bleek aan de aarding te liggen...nu ik mijn stopcontacten geaard heb doet ie het wel.
Maar vervolgens ging die monitor dus terug om gerepareerd te worden en kreeg ik even een leenmonitor. Ik had verzocht of ze ook de h-size zouden fixen.

Afgelopen donderdag kreeg ik em dus weer terug, en even was hij beeldvullend, maar toen ik een hogere resolutie probeerde, kwam de horizontale grootte niet meer tot aan de rand van het scherm. Op alle resoluties niet.

Als ik m'n comp opstart, is het beeld in het boot-gedeelte wel gestrekt tot aan de randen. Vreemd?!

Misschien dat het zo wat duidelijker is en iemand er wat meer over kan zeggen. Ik zal maandag iig contact opnemen met iiyama.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 10:03
Gebruik anders powerstrip eens. Daarmee kan je ongeveer net zoals onder X met vidtune het scherm aanpassen. Dus per mhz en je kan daarmee ook het scherm breder maken. Misschien dat dat helpt

• TweakV
Klinkt als een goed idee, ik ga het eens proberen! :)

• TweakV
Ik heb powerstrip geinstalleerd en ja, de horizontale breedte van het scherm wordt volledig gevuld! TNX voor de tip! :)

Nu moet ik er nog achter komen hoe ik Unr.Tourn. draai met powerstrip... want als ik UT opstart en hij verspringt in glide-mode, dan blijft de monitor zwart en tussen BNC en D-SUB knipperen?!?!?!?!? Ah well, dat is weer een ander probleem. :)
Pagina: 1