DSL Router: Cisco 3com Netgear?

Pagina: 1
Acties:

• Jetser
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 17:20
Kon niet veel info vinden in de search, dus open ik maar een nieuw topic...
Ik wil een internet router kopen, maar wel een echt goede, heb een vigor 2200 gehad, maar deze beviel mij niet zo, begon kuren te vertonen. (traag internet, port mappings die opeens niet meer werkten (??))
Nou hoop ik dat mijn werkgever gaat betalen, in een PC prive project, dus is mijn budget iets ruimer dan normaal, ik heb het volgende gevonden:
- 3com officeconnect: 346 Euro op webgear.nl
- Netgear FR314P: 375 Euro bij sww.nl

en de creme de la creme:
- Cisco 827: ca 620 euro

Het nadeel van de cisco is niet alleen de prijs, maar ook dat er nog geen firewall in zit, zodat je eigenlijk de PIX 501 erbij moet nemen (nog eens zo'n 500). Maar ja dan heb je ook wel iets goeds!

Heeft iemand ervaringen met deze produkten? (Of met andere van vergelijkbare kwaliteit uiteraard)

Thanx

(O ja, het heeft geen om te zeggen dat de cisco overkill is voor een thuisgebruiker (3 huisgenoten, totaal 5 PC's) dat weet ik namelijk, maar ik wil in principe de CCNA opleiding gaan doen, dus wellicht is het daarom de moeite waard...)

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Vreemd. Ik heb hier een cheap-o routertje. Geen enkel probleem. De Vigor die je noemt is ook geen verkeerde. Je moet natuurlijk wel voor software updates zorgen, deze zijn er niet voor niets.
Bovendien vind ik het vreemd om ontzettend veel geld uit te geven aan DSL router en vooral voor een thuisomgeving (ja sorry, ik kan het niet laten om het te zeggen). Zonde, zonde en nog eens zonde...(Ook al zou je baas betalen...)

En met betrekking tot je CCNA opleiding: Dan is het nog steeds niet de moeite waard om een Cisco aan te schaffen, want de produkt lijn van Cisco is ietwat uitgebreider.

Tip: Besteed je geld van pc prive aan andere (leukere) dingen.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
als ik moest kiezen.... Cisco == :)~

Maarruh, je hebt die 3Com 8-poorts officeconnect switch..
En dan die 827 (met 4 10mbit LAN) is een 826 niet genoeg? (1x WAN, 1xLAN). De 3 extra poorten op de 827 zijn 10mbit.. ga je ook niet gebruiken toch?

Dus je hebt nu een switch, en een NAT-router... wat is die netgear? een router neem ik aan? Maar die heb je nu niet nodig.. toch?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
Enne, over veel geld voor de thuisomgeving.. Het is dat die dingen zo'n pokkeherrie maken, anders had ik hier op mijn studentenkamertje al een Superstack III staan.. (wel 2e hands, maar goed)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• DavidK
Sorry dat ik het zeg, maar wat heb je aan een Superstack III? Ik bedoel, het is wel grappig dat je zoveel poorten tot je beschikking hebt, maar wat heb je eraan? Een Superstack III wordt veelal gebruikt als edge switch in een netwerk. Maar voor op een studentenkamertje...Overkill....

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:00

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Hij vraagt om de mening over deze producten en niet of het overkill is of niet. Daar heeft hij nadrukkelijk over gehad dat hij alleen wil weten of iemand ervaring heeft met deze producten.
En tock beginnen mensen weer over overkill. Does the word hobby mean something?
Een raid met totaal 250gig is op dit moment bij de meeste ook overkill en toch zijn er zat mensen die het hebben.

Als hij (te)veel geld wil uitgeven moet hij het zelf weten en dat moeten jullie niet bepalen.

Zo dat was ff mijn verhaal dat ik kwijt moest ;)

En verder, heb ik totaal geen ervaring met deze producten, want ik heb linux :+

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• DavidK
Ik vind 1100 euro (Cisco incl. firewall) nogal wat geld voor internet toegang. Maar ok nhimf, je hebt gelijkt :).

Ervaring met Cisco: Een beetje. Mits goed geconfigureerd zal alles wel werken :+
Veel plezier ermee.

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
SMC7004AWBR

Waarom zou je meer willen?
Dit bakje kan je inet delen, heeft een wireless, 3 10/100Mbps poorten, printserver doet aan de standaard zaken zoals NAT en dergelijke.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NOFI maar volgens mij kijk je nu puur naar de prijs voor je selectie.
Een netgear 8valt absoluut niet te vergelijken met cisco.

Echter denk ik dat de reden van nieuwe aanschaf niet helemaal juist is.
als die Vigor zulke bugs/fouten vertoond, was dat allang al tig keer op het forum/fp voorbij gekomen.
Ik denk dat je met wat upgrades en een herconfig vanaf scratch/factory-default al een heel eind zult komen met die vigor.

Overigens, strikt genomen denk ik niet dat dit soort apparatuur onder PC-Prive valt (echter met Word kun je tegenwoordig al hele mooie factuurtjes maken :P )

Braaikamer - Smoke&BBQ

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Voor CCNA heb je geen routers en firewalls nodig maar een boek :+

Ik zou gewoon lekker zo'n goedkoper routertje nemen.

Een pix 501 is trouwens rete duur met alle licenties die zo'n firewall leuk maken.
En euhm, cisco is ook maar een merkje... meestal word het aangeschaft (door bedrijven) om de support & ondersteuning.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
fetcher schreef op 02 oktober 2002 @ 10:13:
Voor CCNA heb je geen routers en firewalls nodig maar een boek :+

Ik zou gewoon lekker zo'n goedkoper routertje nemen.

Een pix 501 is trouwens rete duur met alle licenties die zo'n firewall leuk maken.
En euhm, cisco is ook maar een merkje... meestal word het aangeschaft (door bedrijven) om de support & ondersteuning.
Cisco is natuurlijk niet zo maar een merkje, maar wordt in het bedrijfsleven heel veel gebruikt. Als je dan ook nog CCNA gaat doen is een router handig. Dus Cisco is zeker het overwegen waard.

• axis
Het is toch leuk om een beetje met IOS te pielen? En het staat 1337 in je sig..

Pagina: 1