Toon posts:

Pc is gaar naar overclock ;(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb net ge oced mem en cpu, toen na een x herstarten en no problemo.

kreeg ik de fout melding: windows/system32/windows ofzoiets damaged or missing.

En dan kon je via de xp cd het bestandje aanmaken of recoveren. maar dit werkt niet.

Toen maar win 98 floppy gepakt en geprobeerd via shift f5 format c: uittevoeren dit ging niet ook van a: naar de c: station ging niet.

Ook via de win 98 boot flop kon ik fdisk niet starten omdat de hdd er niet was.

In de bios en bij de boot zie ik wel de hdd staan.

Wat kan ik doen om te formarteren of dat bestandje te recoveren/fixxen?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Als je de FSB te ver omhoog doet, kan er harddisk corruption ontstaan ... das niet zo mooi. Dan heb je een serieus probleem ... Formateren is de veiligste optie.

Anders moet je die file gewoon deleten en opnieuw erheen kopieëren ... :?

De meeste mensen deugen!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
Ja maar hij kan zijn disk niet formatteren. Heb je al eens een reset van het BIOS gedaan (dmv een jumper op het mainboard)??

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit heb ik nog niet gedaan, maar ik heb wel alle waarden weer op standaard gezet.

Maar het probleem is ook dat ik ook niet met windows veiligheids mode ofzo erop kan komen en hij boot niet van de cd dus hij start er ook niet mee ;(

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:46:
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb net ge oced mem en cpu, toen na een x herstarten en no problemo.

kreeg ik de fout melding: windows/system32/windows ofzoiets damaged or missing.

En dan kon je via de xp cd het bestandje aanmaken of recoveren. maar dit werkt niet.

Toen maar win 98 floppy gepakt en geprobeerd via shift f5 format c: uittevoeren dit ging niet ook van a: naar de c: station ging niet.

Ook via de win 98 boot flop kon ik fdisk niet starten omdat de hdd er niet was.

In de bios en bij de boot zie ik wel de hdd staan.

Wat kan ik doen om te formarteren of dat bestandje te recoveren/fixxen?
Bootflop 98 ziet de hdd ook niet als je een ntfs partitie heb. Heb je al geprobeerd op de normale settings te draaien? Als je onder win XP te ver oc krijg je dit soort meldingen, als je terugklokt heb je er geen last meer van.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:52
Ik lees nog nergens dat hij het systeem weer heeft teruggeclocked :?

Verwijderd

Topicstarter
ja sys is weer op standaard waarde, maar er is een bestandje beschadigd of weg dat bestandje heet windows/system32/windows geloof ik.

Volgens mij is dit iets wat met de geheugen te maken heeft

Is er nog een manier om te formartteren? alvast bedankt

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:59:
ja sys is weer op standaard waarde, maar er is een bestandje beschadigd of weg dat bestandje heet windows/system32/windows geloof ik.

Volgens mij is dit iets wat met de geheugen te maken heeft

Is er nog een manier om te formartteren? alvast bedankt
Volgens mij heb je te ver overgeklokt en is bij het laden misgegaan, en is het bestandje beetje kapot :(. Meestal 1 ding is reinstall van windows :+.

Verwijderd

Topicstarter
Das balen maar hoe zou ik nu het best die c schijf kunnen formarteren?

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
misschien bij een matje in de PC hangen?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Ik geloof dat ik het weer heb gevonden... Disk Editor

http://www.acronis.com/download/diskeditor/

Je moet er alleen een oude versie van vinden, dit is een demo, maar totdat het tooltje werd overgenomen kon iedereen het gratis gebruiken.

Dan de eerste sector vol nullen tikken :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
hi thnx voor de tip maar ik heb er nix aan want ik kom niet in xp met die computer

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 22:59:
hi thnx voor de tip maar ik heb er nix aan want ik kom niet in xp met die computer
Daarom is disk editor ook een dos progje 8)7

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Opstarten met een dos bootflop en dan partition magic (dos-versie) draaien.

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 12:59

Ronnie_T

Shangri-La

Ik denk dat je HD is overleden, hij vond dat overclocken maar niks

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:08
Ronnie_T schreef op 02 oktober 2002 @ 00:31:
Ik denk dat je HD is overleden, hij vond dat overclocken maar niks
en waar slaat deze opmerking op dan.... zijn hd is helemaal niet overleden. hij heeft 1 corrupt bestandje erop staan...

even een bootflop aanmaken met een andere pc.. formatteren.. en windows opnieuw erop zetten.

normaal gesproken als je deze fout krijgt bij het overclocken kun je simpel je cpu wat langzamer zetten en is de foutmelding ook weg... maar je kunt natuurlijk altijd het pech hebben dat dat weer niet zo gaat :)

https://wren.co/join/Devian

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Wat ik vaak doe is windows nog een keer installeren op een tweede partitie. Vaak kan je dan de 1e partitie via die install weer redden.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Check trouwens je geheugen ook even voordat je gaat installeren, het kan ook zijn dat je geheugen niet meer goed is.

offtopic:
Wie zijn proccessor brand, moet op de blaren zitten :P

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb ook m'n XP verziekt door overklokken. De PCI bus stond op nul waitstates, en dat vond m'n hd niet zo fijn. Na een paar vette vastlopers deed XP helemaal niks meer. Ik heb vervolgens alle settings weer teruggezet en van IBM een tooltje gebruikt dat wipe heet. Die wist je hele harddisk zonder te kijken wat erop stond. Dan weer de XP cd erin en alles opnieuw erop gezet. Nu werkt het weer en met de PCI bus op 1 waitstate kan ik veel beter overklokken.

Verwijderd

Je kan gewoon opstarten met de winXP cd en dan bij de installatie kiezen voor het formatteren van de c schijf. En misschien is het dan een goed idee om geen NTFS meer te kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
wwOke thanx, maar dat formarteren gaat niet, ook via een dos-boot floppy niet, ook via de xp cd niet.

ps het is een ibm hd dus meschien is ie wel gewoon overleden ;(

ps ik heb net Dat progje wipe gedownd maar op de ibm site staat dat hij het ondersteunt tot 8 gigh hd`s.

Ik heb een 40 gigh. zou dat een groot probleem zijn?

Verwijderd

Je moet onder fdisk de non dos partitie verwijderen, welk je NTFS schijf betreft. Nieuwe primaire dos partitie aanmaken, formateren, winxp opnieuw installen, et voila :)

NTFS schijven worden niet weergegeven met bootflops!!!

Verwijderd

Topicstarter
TNX voor de tips maar ik heb het net geprobeerd met het wipe progje en kreeg een waslijst aan foutmeldingen.

Daarnaast is het NIET mogelijk om via dos te fdisken of te formarteren omdat ie niet de c: schijf kan benaderen.

want als ik van a: naar c wil gaan a:\> c: dan doet hij het niet en geeft als reden ongeldige bewerking of iets in die zin.

Daarnaast als ik het bestandje officiel wil herstellen via de cdrom en dan moet er op 'R'gedrukt worden dan reset ie de computer.

Verwijderd

Fdisk doe je dan ook vanaf de A schijf.
Na in fdisk vanaf de A de non dos partitie verwijderd te hebben en een nieuwe primaire dos partitie aangemaakt te hebben zou je je schijf weer moeten zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nogmaals geprobeerd maar hij zegt dat er geen vaste schijven zijn.

Daaruit kan ik wel uit opmaken dat me hdd de brui eraan te hebben gegeven.

Het is een Ibm hdd en die hadden de laaste tijd nogal een uitval, dus ik denk dat de mijne er ook aan is gegaan.

Verder gaf hij een paar x 0/1 error aan

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ziet je bios de HDD wel ?

Zoja, haal DrifeFitness tESt van IBM en kijk of die de hDD kan vinden.
Vind die de HDD? En geen fouten ?
Fdisk doet het niet ? Probeer het dan met Pqmagic 7.0 vanaf flop.
Die kan alles, zelfs dynamische disks verwijderen....je heb toch geen dynamicshe disk gebruikt , he ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dynamische disk? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe hdd gekregen, die andere was gewoon naar de eeuwige jacht velden.

Dus hier mag een mooi glimmend slotje op.

thnx voor de hulp allemaal!
Pagina: 1