Toon posts:

MP3 speler aan autoradio aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
2 problemen eigenlijk in 1 bericht ;)

probleem 1:

Ik heb een autoradio (p3000r) hier zit een AUX ingang op en 4 luidsprekers (2 voor 2 achteren) Ik dacht dat een AUX-ingang juist was om onversterkte apparaten aan te sluiten en deze dan door de versterker van de radio via alle luidsprekers de muziek te horen. Ik heb dus mijn mp3 speler via de onversterkte line-out op de AUX aangesloten en ik hoor heel zachtjes alleen via mijn achterspeakers wat geluid.

Het harder zetten van de autoradio heeft geen zin. Wel het harder zetten van mijn mp3 speler, maar dit is zo miniem dat het ook geen nut heeft.

Nu ben ik dus opzoek naar oplossingen.

Ik zelf dacht aan een versterker, maar dan wel 1 met 2 ingangen, want de mp3 speler en de radio moeten aangesloten worden. Hij hoeft niet zo krachtig te zijn als er wel maar MOFFSET op zit.

Of zijn er goedkopere andere oplossingen

Probleem 2:

De elekrticiteitstoevoer naar de mp3speler hoe los ik dat op? Bestaan er kabels die ik van mijn aansteker (is toch 12 volt gelijkstroom) om kan vormen naar 3 volt wisselstroom? Zo ja waar kan ik die bestellen?

Verwijderd

Topicstarter
kickje

Verwijderd

Hij hoeft niet zo krachtig te zijn als er wel maar MOFFSET op zit.

(is toch 12 volt gelijkstroom) om kan vormen naar 3 volt wisselstroom

Het harder zetten van de autoradio heeft geen zin. Wel het harder zetten van mijn mp3 speler, maar dit is zo miniem dat het ook geen nut heeft.

Verwijderd

Topicstarter
óh ik bedoel MOSFET

er zitten oorspronkelijk 2 aaa batterijen in, kan me ook vergist hebben hierin. Gaat er in eerste mate om dat ik een kabel krijg met aan de 1ne kant aansluiting voor aan de aansteker te hangen en aan de andere kant een gewone stekker die in mijn mp3 speler past. En hierbij dan ook het voltage en amperage terugbrengt naar het niveau nodig voor de mp3 speler.

Ja heel vreemd maar bij mij dus wel. Niet schokkend veel maar je hoort duidelijk verschil of ik het volume helemaal open heb staan of bijna helemaal dicht.

Trouwens mijn mp3 speler is een napa mcd380 is misschien wel makkelijk voor extra informatie :)

Verwijderd

Topicstarter
MOSFET45 Power

Benefits
Clean, powerful sound built-in to the headunit
Opportunity for additional speaker and subwoofer sales
Easy to demonstrate and show value

DETAIILLED INFORMATION:
The new MOSFET 45 power chip is so remarkable, that it is more like an outboard amplifier than a standard power IC. Features
like high current capability, low impedance load operation, extremely low distortion, and extended frequency response are more
commonly associated with the bigger power amplifiers than an IC.
These combine to make an audible and impressive difference in the car and on the display board.
Pioneer’s MOSFET45 has several advantages over the competition:
· MOSFET design – more efficient switching than traditional bipolar devices
· High power output with high current handling – able to driving multiple speakers effortlessly
· Extremely low distortion – comparable to outboard amplifiers
· Extended high frequency response – more detail and clarity for digital sources
· Direct Sub Drive – on models with the built-in Two-Way Crossover, you can drive subwoofers off the rear speaker outputs.

What is MOSFET? (Metal-Oxide Semiconductor Field-Effect Transistor)
Transistors are used in all modern amplifiers, because a transistor can switch large
currents with only a small current or voltage input. There are two basic families of
transistors: Bipolar and Field-Effect Transistors (FETs).
MOSFET 45 relies on the ability of the MOSFET devices in the output stage of the amplifier to deliver smooth power to the
speakers. The MOSFET device is capable of switching or controlling the movement of the electrons at a very high speed.
That speed is the key to a smooth output device. Speed is required to switch between the positive and negative sides of the
musical waveform without creating noise as the signal passes through zero.
MOSFET output devices help to virtually eliminate zero-cross switching distortion.
One of the enemies of all electronics is the build up of heat. Excessive heat will destroy most electronic components over time.
The higher the heat the faster most components fail. And the faster the switching the more heat is created. MOSFET devices
thrive on heat. The faster they go, the warmer they get, the more efficiently the switching takes place.
Bipolar devices used in less-sophisticated headunits, by contrast, are not as efficient at switching and create heat when working.
When the bipolar device heats up it will run faster and the faster speed will cause more heat and so on. Bipolar output devices will
destroy themselves if allowed to run uncontrollably. They will heat up, run faster creating more heat and will shortly self-destruct.
In order to protect the bipolar output device, the current must be controlled. By controlling the current, the amount of heat is
controlled and the life of the output device is extended. MOSFET output devices are controlled by the voltage, not the current,
thus providing more output power without the threat of self destruction.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-12 09:15
Is die AUX-poort wel een ingang? Is het toevallig niet een uitgang om een versterker aan te sluiten?

Houdoe

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Als die AUX-poort 2 tulpen is, dan is het eerder een uitgang dan een ingang, wat ook verklaart dat je vaagjes iets over je achterspeakers hoort. Een enkele uitgang is nl meestal gekoppeld aan de achterluidsprekers. Beetje fuzz geeft ie dan nog wel eens door als je er wat op zet. AUX-in was op een aantal oudere radio's die ik ken altijd via een jackplugje in het front.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:23
"De elekrticiteitstoevoer naar de mp3speler hoe los ik dat op? Bestaan er kabels die ik van mijn aansteker (is toch 12 volt gelijkstroom) om kan vormen naar 3 volt wisselstroom? Zo ja waar kan ik die bestellen?"

Euh een batterij levert gelijkspanning... zijn genoeg manier om van 12 volt gelijk 3 volt gelijk te maken.

En die ingang van je radio is zeer waarschijnlijk een uitgang idd. Zodat je een versterker op je radio aan kan sluiten. Wat jij wil gaat dus niet lukken....

Verwijderd

Topicstarter
zijn idd 2 tulpstekkers die erin moeten. maar als het een uitgang is waarom komt er dan toch geluid uit mijn luidsprekers achter?

Hey LangTall ook hier

Verwijderd

Topicstarter
laat maar zitten ze hebben vanavond mijn auto leeggeroofd :(

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
hmm, best wel kut.
Nu maar hopen dat "ze" het ook niet aan de praat krijgen

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-12 11:14

360Degreez

Typisch weer dit...

Voor degenen die dit ook willen doen,

de tulpingang (RCA) is IDD een ingang, maar een ingang die pas ingeschakeld word als een een CDwisselaar aangesloten word (via de grote (ps2-like) aansluiting, ik wilde hetzelfde maar het werkte bij mij ook niet,

de beste oplossing is om een zogenaamde FM-Modulator te kopen, dat is een kastje die je tussen je antennekabel doet, deze heeft een line input, die hij omzet naar een FM-Radiokanaal op verschillende frequenties (88Mhz ->100Mhz) dus hij voegt je externe bron toe aan de radio, het enige nadeel is dat je wat kwaliteitsverlies hebt,

2e optie is om een CD-Changer Dummy te kopen, dat is een stekkertje die je achterin je cd-wisselaar-aansluiting propt en die de radio laat denken dat er een wisselaar op zit, dan doet je input het perfect, aleen deze kosten rond de €160 heb ik vernomen, aangezien mijn radio zelf al €400 kostte vind ik het leuk geweest zo,

Succes,

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-12 11:14

360Degreez

Typisch weer dit...

en bommetje, K*T voor je dat je wagen is leeggehaald, mijn portomonee is vorige week ook gestolen met alles erin, rijbewijs alle passen, dus ik weet ongeveer wat het is, waarom kunnen mensen nou niet met hun g*re poten van spullen van een ander afblijven, sorry, moest er ff uit,

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Pagina: 1