[RCA] Line-Drivers, ervaringen.

Pagina: 1
Acties:

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:11

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Heeft iemand ervaringen met Line-Drivers om het signaal op een standaard RCA (tulp) kabel op te poetsen, om zo met relatief weinig verlies over een behoorlijke afstand een extra Amp aan een line-out van de hoofd Amp te hangen?

(Inderdaad, zelf een Multi-Room achtige oplossing maken.)

Dus, mijn concrete vraag is, hoeveel afstand kun je met een relatief goede kabel en een setje line-drivers overbruggen? We hebben het over een Line-out signaal van een Receiver, dus met een beetje mazzel een uitgangssignaal van 150mV.

Ik ken van die setjes die het signaal oppompen naar een hoger voltage en aan de andere kant weer terug, maar ik heb hier zelf geen ervaring mee en daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. :)

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:11

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
*kick* Niemand enzo?

Aannames zijn fataal.

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
je moet het signaal van ongebalanceerd (RCA) naar gebalanceerd maken dmv een trafoboxje ofzo. En aan de andere kant het omgekeerde. Kan je rustig 100m overbruggen zonder gezeik.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Jag
  • Laatst online: 13:53

Jag

Volgens mij kun je het net zo goed ongebalanceerd laten, is qua signaalverlies geen verschil met gebalanceerd. Het is natuurlijk wel een voordeel tegen mogelijk radio ontvangst of hum die je met ongebalanceerde verbindingen kan hebben. Maar dat is voor line level signalen meestal niet echt een probleem. Als je een lang stuk ongebalanceerde kabel hebt liggen, zou ik het gewoon proberen, kan je altijd nog naar dure oplossingen kijken als omhoog en omlaag trafo-en.

Edit: woei, 230.000-ste post :D.