Stereosetje voor Opa

Pagina: 1
Acties:

• Xplosive15
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
Het casettedeck van mijn opa's radio is een tijdje geleden stuk gegaan. Nu zou je zeggen, laat dat ding maken of koop een nieuwe, maar maken is geen optie (is al 20 jaar oud ofzo) en nieuwe kopen ook niet echt aangezien zijn versterker en vooral speakers er ook niet echt goed meer aan toe zijn.

Nu zoeken wij dus een nieuw stereosetje voor mijn opa, iets van een midi of mini setje. Op zich niet zo'n probleem, maar mijn opa is ook niet de jongste meer en nu zou het erg makkelijk voor hem zijn dat de er knopjes voor voorkeuze zenders op zouden zitten (dus een knopje met een 1 voor radio 1, een knopje met een 2 voor radio 2, etc, etc).

Ik ben vanmiddag dus even naar een paar winkels geweest om eens te kijken wat er zoal te koop is voor zo'n €200, maar wat blijkt nu er zijn helemaal geen setjes meer te koop met knopjes voor iedere radio zender.

Nu is mijn vraag dus, weet iemand een setje voor ongeveer €200 met,
-een simpele bediening
-een tuner, met dus van die knopjes voor voorkeuzezenders, of een erg simpel alternatief hiervoor.
-een casettedeck
-losse speakers
-eventueel een cd speler (niet echt noodzakelijk, maar wel handig)
-een goede afstandsbediening (het liefst met een beetje grote knoppen.)

[ Voor 0% gewijzigd door Xplosive15 op 01-10-2002 21:49 . Reden: typo's ]

For those about to rock, we salute you!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:56

Wallie

Herr

Even zomaar hoor, heeft hij ook een platenspeler (of platenspeler line-in (met extra voorversterker)) nodig?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• P5ycho
  • Laatst online: 19:13
Voor geluidskwaliteit hoef je t ook niet te doen, misschien dat je ergens een 2dehands setje op kan pikken? Setjes van tegenwoordig moeten allemaal kermisstyle zijn, uberlelijk en zeker voor de wat oudere mensen. die krijgen spontaan een hartaanval als de equalizer voor het eerst zijn kunsten laat zien.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:11

GaMeOvEr

Is een hork.

Voor 200 Euro een compleet midi-setje met voorkeuzezender knopjes? Dat kun je denk ik best wel gaan shaken. In die prijsklasse zit je zeker vast aan een "Preset +" en een "preset -" knopje. Veel hoef je er zeker niet voor te verwachten. Maximaal een minisetje, met bijbehorende miniknopjes. Zeker geen Midi.

Voor 200 Euro zou ik 2e hands gaan kijken. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik kan eigenlijk niet anders dan met de bovenste mensen eens zijn.
Voor 200 eutjes krijg je alleen een oerlelijk schreeuwende setje in huis.

En dat lijkt me niet echt geschikt voor je opa.
Dus effe de 2 dehands markten afstruinen.
Dan kun je zeker iets rustigers/beters/mooiers krijgen dan nieuw.

Verwijderd

Sony CMT serie, makkelijk te bedienen leuk geluid voor het geld Voorkeuze zenders, casette.
vb
CMT-100:
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.co.za/img_prods/cmtcp100.gif

Verwijderd

enne een portable radio/boombox?
Misschien dat dit een optie is, zijn heel gemakkelijk in bediening en je hebt zo'n philips van 89 euro die aan de voorkant voorkeuze knopjes heeft zitten voor de radio.
er is ook een sony die 200 kost als ik het niet mis heb, heel mooi setje zonder kermis, heeft een soort doorzichtige ronde knoppen aan de voorkant, bij de IT'S gezien. microsetje geloof ik, kan hem even niet op de sony site zien maar hij stond pas geleden in het IT'S krantje

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:19

job

geef die kerel een setje van 200 euro met afstand bediening
op die afstandbediening staan wel nummetjes en daarmee kan je natuurlijk ook de presets selecteren

Verwijderd

Ja, absoluut voor 2e hands gaan.. mini/midisetjes hebben veelste veel knoppen en meestal een lelijk uiterlijk ( ja een kermisuiterlijk hoorde ik al zeggen :P )

gewoon zo oud mogelijk... heb je minder opties/minder knoppen kan er ook minder fout gaan :)

Nog ff over tegenwoordige microsetjes (zoals die Walter.PPK laat zien):

Die mini setjes van sony steken wel met kop en schouders boven de concurrentie uit in die prijsklasse, ik heb toevallig laatst geluisterd naar minisetjes van philips/jvc/pioneer en wat b merken . Maar het geluid van bijna allemaal (op philips na) is echt mager, blikkerig en koud.

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
geluidskwaliteit van philips mini setjes zijn best goed, sony heeft ook altijd al goeie mini-setjes gehad. ga gewoon naar een electronica zaak en kijk of er een philips/sony setje in de aanbieding is. grote kwaliteit kun je toch niet echt verwachten voor 200e.

Verwijderd

De kwaliteit zal toch beter zijn dan die vorige radio neem ik aan.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:10
Ik zou gewoon een tweedehands reciever kopen van kenwood o.i.d. Daar een los cassettedeck aan. Zijn de knoppen goed te bedienen en heb je geen vreemde kermisattracties.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53

-Sander-

///M Powerrrrrr

Neem een losse versterker met losse tuner, daar heb je wel knopjes opzitten van nummer 1,2,3,4 etc..
Anyway suc6!

Verwijderd

Ik zou toch wel zorgen voor een afstandsbediening. Met simpele layout, dat wel.

• Xplosive15
Ik denk dat het dan toch maar eentje wordt met alleen op de afstandsbediening voorkeuzeknopjes, versterker + casettedeck + speakers los wordt waarschijnlijk te duur.

Nu heb ik dus even gekeken naar een setje met afstandsbediening (met voorkeuzeknopjes), maar daarop zijn alle knopjes zo vreselijk klein. Heeft iemand een idee van een setje met afstandsbediening met iets grotere knoppen (het hoeven geen knoppen te zijn zoals je op sommige telefoons ziet voor ouderen maar gewoon iets minder klein) en waar dus ook nog voorkeuzeknopjes op zitten. Ik weet het ik ben veeleisend :P.

Oh ja, als je een setje dat wel aan de eisen maar niet aan het budget van €200 voldoet, zet dan toch maar neer, er zit eventueel wel wat speling in.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 12:59:
Ik zou toch wel zorgen voor een afstandsbediening. Met simpele layout, dat wel.
Philips pronto , bedient alles

• Xplosive15
*schop*

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 18:28
weet je het nou nog niet? pff

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-08 22:14

phizzie

always look on the bright side

Misschien is het een idee om een universele afstandsbediening erbij te nemen, waar meestal wel grote knoppen op zitten. Die 'One-for-All' apparaten zijn er wel te krijgen met grotere knoppen...

Succes!

aw snap, was dat het alweer?

Verwijderd

Je moet ook een keer genoegen nemen met een antwoord...

• Xplosive15
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 19:26:
[...]

Je moet ook een keer genoegen nemen met een antwoord...
Ik had nog wat nieuwe dingen gevraagd. Maar zo'n universele afstandsbediening is wel een goede oplossing. Ik denk dat, dat het dan maar moet worden, allemaal bedankt voor de reacties.

Pagina: 1