Ik wil een opstartdvd maken met meerdere besturingssystemen erop. Ik dacht van ik laat die dvd een opstartdiskette emuleren en mijn programmatje gewoon in autoexec.bat laten starten.Ik ga ik gewoon met cout en cin werken en dan de header "stdlib.h" invoegen en de functie system gebruiken om commando's uit te voeren. Maar als het cdrom station nou E: in plaats van D: is hoe laat ik hem dan iets starten. Ik weet het met api maar die heb je niet in dos
. En welke 16 bit compiler kan ik het beste mee werken want het kan niet met visual c++ 6(of .net).
met Turbo C, of Borland C++ (t/m 4.5 dacht ik) kun je 16 bits dos apps maken
en waarom is het verschil in station een probleem om iets te starten
en waarom is het verschil in station een probleem om iets te starten
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
omdat ik bijvoorbeeld een andere stationsletter heb dan normaal bv e: en als hij dan D:\filename.exe uitvoert gaat hij hem niet vinden
Waarom dan geen relatief pad, dus zonder driveletter? dus bijv. \tools\bestand.exe
Dat zou moeten werken, ongeacht de drive waarvan gestart wordt.
Dat zou moeten werken, ongeacht de drive waarvan gestart wordt.
- This line is intentionally left blank -
En in DOS heb je wel degelijk 'API' hoor, alleen geen Win32 API, maar DOS API, op te zoeken op een paar duizend websites en in evenzoveel boeken.
Persoonlijk vind in HelpPC een heel handig programmatje, alleen moet je hierbij wel ongeveer weten wat je zoekt, het is handiger als reference. Op internet zwerft ergens een interrupt list rond waarop alles staat wat je wilt weten ("Ralph Brown's Interrupt" list als ik het me goed herinner).
Persoonlijk vind in HelpPC een heel handig programmatje, alleen moet je hierbij wel ongeveer weten wat je zoekt, het is handiger als reference. Op internet zwerft ergens een interrupt list rond waarop alles staat wat je wilt weten ("Ralph Brown's Interrupt" list als ik het me goed herinner).
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!