[XP] windows afgemeld, belt vanzelf in :? *

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Mijn vriendin belt me net:

zij: je gelooft het nooit:
ik: wat :?
zij: ben bij m'n moeder, windows (xp btw) is afgemeld, we zitten voor de tv hoor ik de pc vanzelf inbellen.
ik: je hoorde het modem?
zij: ja!
ik: en er stonden geen programma's open?
zij: nee, ik moest me zelfs eerst nog aanmelden, en inderdaad, het ding had gewoon een I-net verbinding geopend...
ik: :? 8)7

kan dit?

ik dacht nog... als bijv outlook nog open stond, geen erg in gehad, dat ding gaat automatisch inbellen want hij is bij de 30 min. op dat moment gaat windows in de energie stand en meldt zichzelf af, maar de verbinding is er net nog tussen door geglipt en is open blijven staan...

:? of is dat te ver gedacht :?

iemand een andere theorie?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom XP inbelt, maar ik heb nog nooit gehoord dat hij dit ook deed terwijl hij niet ingelogd was. Kijk even de standaarddingen na, Windows Update uitzetten, Norton Antivirus Liveupdate nakijken, dat soort dingen. Of inderdaad Outlook uitzetten :).

Verwijderd

een dailer binnengehaald ?

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Misschien auto-update van XP zelf, indien ingeschakelt ?

Tenzij die natuurlijk alleen maar checkt wanneer verbinding actief is natuurlijk.
(aangezien ik constant online ben door LAN-servertje, heb ik het nog nooit meegemaakt...)

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik ben gisteren zelf maar even gaan kijken... en ze houden beiden plechtig vol dat ze XP eerst hadden afgemeld (niet uitgeschakeld), vervolgens de monitor uit en toen koffie drinken...

Ze hoorden een tijd later de pc inbellen, zetten de monitor aan, moesten eerst een profiel kiezen waaronder in te loggen, en daarna stond er dus inderdaad een I-net verbinding open. NIKS actief in de taakbalk... :?

heb alles even nagelopen, de verbindingen e.d., maar niets vreemds tegen gekomen...
heel vreemd en ik snap er niets van.... :{

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Flippy_00 schreef op 02 oktober 2002 @ 01:17:
Misschien auto-update van XP zelf, indien ingeschakelt ?

Tenzij die natuurlijk alleen maar checkt wanneer verbinding actief is natuurlijk.
(aangezien ik constant online ben door LAN-servertje, heb ik het nog nooit meegemaakt...)
dat zou ff lekker zijn voor mensen met dial-up verbinding

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

bij win xp als je je afmeld sluit hij je software niet dus als je je afmeld blijft je software gewoon draaien...
bijv. je draait winamp je meld jezelf af maar je hoort de muziek nog wel gewoon...

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

een andere oplossing is automatisch verbinding maken en wachtwoord opslaan uitvinken dit wil dan zeggen dat je voor het verbinding maken het ww moet opgeven...
Pagina: 1