Voordat iedereen nou begint the gillen dat dit alles al eerder is gevraagd en me verwijst naar een topic van drie maanden terug... dat heb ik eerder gedaan en toen werd me verweten oude topics te kicken, dus bij deze een verse 
Aangezien ik voor een project op school RedHat 7.3 moet gaan gebruiken, leek het me een fijn plan dit thuis ook eens te installeren. Uiteraard van tevoren backups gemaakt van al het belangrijke (je weet maar nooit) en installatie gestart.
Alles ging vrij makkelijk... server... X, Gnome, KDE en Webserver ga ik eens proberen (ik heb geen Linux ervaring, maar dit is volgens de handleiding allemaal goed te doen zo). Tijdens de installatie GRUB laten staan en 'm in de MBR laten zetten met als tweede optie mijn huidige OS, WinXP. Installatie helemaal succesvol afgerond, alleen bij het aanmaken van een bootdisk blijft ie zeuren over een lege diskette, terwijl ik 'm net geformatteerd en gecontroleerd heb op fouten...
Maar ach, kan gebeuren, dan maar geen bootdisk.. ik heb immers GRUB. Nou, niet dus... m'n putertje is het niet met me eens en vindt WinXP vele malen fijner dan RedHat 7.3. Waarom? Omdat dat het enige OS is wat op te starten valt. Okee... wat heb ik gedaan:
- fdisk opstarten om active partitions te checken (fdisk loopt vast)
- onder XP partition magic 8.0 laten kijken (hele schijf is BAD
)
- redhat opnieuw installeren, alleen ditmaal met LILO (precies hetzelfde verhaal)
Als ik opnieuw een bootdisk wil maken (zoals in de post van een aantal maanden terug werd gezegd) krijg ik de volgende melding:
Hellup!
Systeem specs:
P4 1,7GHz
512 RIMM
Asus P4T-E
Asus V7700 GF2 GTS Deluxe (wordt goed gedetect)
SB Live! 1024
Netwerkkaartje (realtek chip) (wordt goed gedetect)
Iiyama Visionmaster Pro 450 (wordt goed gedetect)
Plextor 12x10x32 toaster (wordt goed gedetect)
..en de gebruikelijke randzut
Aangezien ik voor een project op school RedHat 7.3 moet gaan gebruiken, leek het me een fijn plan dit thuis ook eens te installeren. Uiteraard van tevoren backups gemaakt van al het belangrijke (je weet maar nooit) en installatie gestart.
Alles ging vrij makkelijk... server... X, Gnome, KDE en Webserver ga ik eens proberen (ik heb geen Linux ervaring, maar dit is volgens de handleiding allemaal goed te doen zo). Tijdens de installatie GRUB laten staan en 'm in de MBR laten zetten met als tweede optie mijn huidige OS, WinXP. Installatie helemaal succesvol afgerond, alleen bij het aanmaken van een bootdisk blijft ie zeuren over een lege diskette, terwijl ik 'm net geformatteerd en gecontroleerd heb op fouten...
Maar ach, kan gebeuren, dan maar geen bootdisk.. ik heb immers GRUB. Nou, niet dus... m'n putertje is het niet met me eens en vindt WinXP vele malen fijner dan RedHat 7.3. Waarom? Omdat dat het enige OS is wat op te starten valt. Okee... wat heb ik gedaan:
- fdisk opstarten om active partitions te checken (fdisk loopt vast)
- onder XP partition magic 8.0 laten kijken (hele schijf is BAD
- redhat opnieuw installeren, alleen ditmaal met LILO (precies hetzelfde verhaal)
Als ik opnieuw een bootdisk wil maken (zoals in de post van een aantal maanden terug werd gezegd) krijg ik de volgende melding:
Dat mag dus ook niet baten.. het maakt niet uit wat ik doe, Linux kom ik niet in, en dat terwijl ik me nu juist zo graag aan wil sluiten bij de hele meute trouwe linux gebruiken die zweren bij dit osError enabling swap device hde9:
Invalid argument
This most likely means this swap partition
has not been initialised.
Press OK to reboot your system.
Systeem specs:
P4 1,7GHz
512 RIMM
Asus P4T-E
Asus V7700 GF2 GTS Deluxe (wordt goed gedetect)
SB Live! 1024
Netwerkkaartje (realtek chip) (wordt goed gedetect)
Iiyama Visionmaster Pro 450 (wordt goed gedetect)
Plextor 12x10x32 toaster (wordt goed gedetect)
..en de gebruikelijke randzut
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.