C++ problemen (n00b)

Pagina: 1
Acties:

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Ben voor school begonnen met deze interresante taal.
ik snap er alleen nu al HELEMAAL niets van.
ik denk dat het een kleine fout is want ik doe dit (zoals je kan zien >:) aan de hand van een leerboek: inleiding in c++ genaamd)
op school hadden we namenlijk met een ander progjje geoefend. en nu moet ik met dev c++ werken
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/addsa.jpg
het is trouwens niet alleen in dit voorbeeld, ik heb er al meerdere geprobeerd en hij geeft iedere keer errors bij getch. dit is dus voor DOS en ik weet dat getch voor get caracter staat.... wat zie ik over het hoofd??

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Probeer eens op het einde gewoon cin >> a; .
_getch bestaat wel, getch kent VC++ niet.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
ccc3caaa.o(.text+0x30):dubbele.cpp: undefined reference to `clrscr'

Verwijderd

je probleem is simpel, je includes staan tussen ""'s, het moeten <>'s zijn. Ik zal het nog een keer voor je nakijken. je kan mij e-mailen voor meer hulp

<edit>
Het werkt niet, met <>'s. Ik denk dat je hier een andere compiler of include voor nodig hebt. Meel me maar eens.
</edit>

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 03:04 . Reden: fout antwoord van mij ]

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

#include "iostream" is equivalent met #include <iostream>, kan wel zijn dat daar het probleem ligt, maar ik denk dat getch() niet in de lib zit.
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:28:
je probleem is simpel, je includes staan tussen ""'s, het moeten <>'s zijn. Ik zal het nog een keer voor je nakijken. je kan mij e-mailen (princevegetable_adje_wanadoo_ditmoeteenputworden_nl) voor meer hulp

<edit>
Het werkt niet, met <>'s. Ik denk dat je hier een andere compiler of include voor nodig hebt. Meel me maar eens.
</edit>
Werkt inderdaad niet omdat *.h deprecated is.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
--> P&W

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
kan op het moment niet mailen.... ""waren inderdaad fout <> verplaatst nog steeds dezlfde probs. library kan ie wel vinden..

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Kreeg dus voor de duidelijkheid net te horen dat ik een project moet starten, daar de benodigde library's in moet laden en daarbij de source..
(gelukkig heb ik deze les morgen :) )
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/da.jpg
heb hier dus conio.h erbij gedaan. gesaved in een mapje op c: van 1 caracter lang... acces violation.. toch wat probs met proggje of met opslaan

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
Wat heb je nou al opgelost en wat niet???
En over die access violation, wat is je vraag daarbij??

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 15:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

als je nou eerst eens begint met het plaatsen van je code in code tags, ipv grote screenshots te posten

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1