[Case] Kast met of zonder extra gaten?

Pagina: 1
Acties:

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb net een kast binnengekregen die ik besteld had bij Alternate (link).

Eigenlijk vind ik het nu al een miskoop -de manier waarop ie in elkaar zit bevalt me niet-, maar dat ding zit barstensvol gaten (dat hoort blijkbaar zo ;)) bv aan de voorkant waar de 5 1/4" afdekklepjes zitten, deze zijn niet dicht maar zitten vol met gaatjes. Ook zit er aan de voorkant onderin geen plek voor een casefan (wel weer die klepjes met gaatjes).

Als ik mijn (hopelijk) gezonde verstand gebruik kom ik tot de conclusie dat die gaten juist slecht zijn, omdat hierdoor de airflow die casefans gegenereerd gaat worden teniet wordt gedaan. Zonder gaten lijkt mij de interne druk oid veel hoger waardoor de casefans beter voor de airflow zorgen (moeilijk uit te leggen, heb hier de ballen verstand van maar zo denk ik erover).

Heb ik gelijk of is het juist beter om meerdere ventilatiegaten in je kast te hebben :?

... volgens mij had ik beter voor de 20 euro duurdere Chieftec kunnen gaan :( ...

• Mike Jarod
  • Niet online
Sorrie maak hier ff een nieuwe post van ... is duidelijker ...

Krijg net een idee ... aan de achterkant is plaats voor 2 casefans, en ik heb er precies 2 hier liggen. Als ik die nou allebei aan de achterkant aansluit op zuigen naar buiten kan ik dan niet die gaatjes aan de voorkant gebruiken om lucht aan te zuigen? Lijkt me dat er dan een onderdruk ontstaat oid?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:48
al plaats je 30 fans in je pc boeit niet. Alleen word het dan wel een straaljager. maar let op .Zorg ALTIJD dat je meer OUTTAKE heb dan intkake.

Verwijderd

ach, je kan je order niet meer cancelen. Probeer het gewoon uit. Als je kasttemperatuur onder 30 celcius blijft is het prima.

• Mike Jarod
  • Niet online
KOEEELLL :)

Heb net lopen zwoegen en alle zooi overgezet in mn nieuwe case ...

Cpu idle voorheen: ~65 graden
Mobo temp voorheen: ~37 graden

Nu met nieuwe kast:
Cpu idle: ~42 graden
Mobo temp: ~25 graden

Das dus meer dan 20 graden Cpu verschil ... volgens mij hebben we hier met een zeldzame uitzondering te maken ;)

I'm a happy puppy :Y)

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Zonduu van je Q8, ik had er mooi een gat ingezaagt met een leuk raampie en een fan boven de cpu ;)

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

mikejarod schreef op 01 oktober 2002 @ 22:14:
KOEEELLL :)

Heb net lopen zwoegen en alle zooi overgezet in mn nieuwe case ...

Cpu idle voorheen: ~65 graden
Mobo temp voorheen: ~37 graden

Nu met nieuwe kast:
Cpu idle: ~42 graden
Mobo temp: ~25 graden

Das dus meer dan 20 graden Cpu verschil ... volgens mij hebben we hier met een zeldzame uitzondering te maken ;)

I'm a happy puppy :Y)
door het verplaatsen is er een hoop stof van je cpu heatsink gevallen waardoor hij beter koelt :?

anders wil ik nie weten hoe bagger die eerste kast was wat betreft koeling, mann, mann wat een verschil

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Da's een leuk verschilletje :P Misschien zat je heatsink eerst niet helemaal goed want anders heb je een super-kast :P
Pagina: 1