check me specs, en het schokt? als de tering!, help, draai op 800x600x16, en alles in de game op high (maar volgens mij ligt het daar niet aan)
welke Nvidia drivers ?
tampert, kriminalpolizei
misschien in het grote mafia topic 
kheb geen duits duz ff normaal antwoorden en dan kan ik je helpen
kheb geen duits duz ff normaal antwoorden en dan kan ik je helpen

[This space is for rent]
Misschien is dit je probleem Asus geforce 4 mx 440.
Mafia vraagt heel veel van je videokaart, hoop niet dat het dat is want dan mag je een nieuwe videokaart kopen
Mocht je XP draaien download dan 40.92 van de nvidia website www.nvidia.com
Voor de rest is alles snel genoeg. veel suc6
Mafia vraagt heel veel van je videokaart, hoop niet dat het dat is want dan mag je een nieuwe videokaart kopen
Mocht je XP draaien download dan 40.92 van de nvidia website www.nvidia.com
Voor de rest is alles snel genoeg. veel suc6
Maffia is volgens mij ernstig toe aan een patch, want ik heb deze problemen dus ook. Ik heb een Geforce3 en een Athlon1333.
Hij doet het een tijdje (kan uren zijn, kan 2 minuten zijn) goed, maar daarna is het KRAK, en performance is volledig weg.
Ik heb het spel nu in een hoek gegooid, en ik wacht maar de patch af.
Hij doet het een tijdje (kan uren zijn, kan 2 minuten zijn) goed, maar daarna is het KRAK, en performance is volledig weg.
Ik heb het spel nu in een hoek gegooid, en ik wacht maar de patch af.
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
256 mb ram is misschien wat weinig. De schijf moet dan veel naar de HD wegschrijven. Een beetje extra geheugen kan wonderen doen. Helemaal in combi met een wat zwaarder OS.
By the way, welk OS heb je?
By the way, welk OS heb je?
Si vis pacem, para bellum
Hi all,
Ik had hetzelfde probleem. Heb het opgelost door mijn PCI delay "AAN" te zetten in de bios. Toen schokte hij een stuk minder / nauwelijks meer.
Config?
GIGABYTE 7VRXP
XP 1900+
2 x 256 MB Kingston ValueRam PC2700
XFX Geforce 4 Ti4200 @ 300MHz GPU / 600MHz MEM
SBLive Player
FPS 2000 (niet noodzakelijk, maar voor de picture)
Lijkt wel alsof het spel ergens op moest wachten of sync problemen had.
Ik draai het nu op 1280 x 1024, 32 bit, alles full, T&L aan, EAX aan.
Sinds ik mijn SBLIVE van slot heb veranderd kraakt ie ook niet meer...
Wel leuk die nieuwe PC's: ze kunnen steeds meer, en worden steeds sneller, maar je moetondertussen wel bijna IT-professional zijn voordat je iets goed aan de lul krijgt.
Ik had hetzelfde probleem. Heb het opgelost door mijn PCI delay "AAN" te zetten in de bios. Toen schokte hij een stuk minder / nauwelijks meer.
Config?
GIGABYTE 7VRXP
XP 1900+
2 x 256 MB Kingston ValueRam PC2700
XFX Geforce 4 Ti4200 @ 300MHz GPU / 600MHz MEM
SBLive Player
FPS 2000 (niet noodzakelijk, maar voor de picture)
Lijkt wel alsof het spel ergens op moest wachten of sync problemen had.
Ik draai het nu op 1280 x 1024, 32 bit, alles full, T&L aan, EAX aan.
Sinds ik mijn SBLIVE van slot heb veranderd kraakt ie ook niet meer...
Wel leuk die nieuwe PC's: ze kunnen steeds meer, en worden steeds sneller, maar je moetondertussen wel bijna IT-professional zijn voordat je iets goed aan de lul krijgt.
New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
misschien dat je een of andere client op de achtergrond hebt draaien die stoort of MBM ofzo
.
Verwijderd
Op het systeem van de topicstarter moet het echt makkelijk kunnen draaien zonder te gaan schokken. Heb mafia zelf op 1024 draaien met alles op medium. Dan loopt hij echt perfect zonder ook maar eens te haperen of te schokken.
256 mb is wel wat weinig misschien, maar dat zou dan het enige puntje kunnen zijn.
256 mb is wel wat weinig misschien, maar dat zou dan het enige puntje kunnen zijn.
Verwijderd
Ik zie nu al 3 Mafia topics, er zijn 2 Grote Mafia topics waar je dit soort vragen o.a. in kunt deponeren!
- Mafia, zit je vast? stel hier je vragen!
- Mafia: The city of lost heaven
Vriendelijk verzoek dus
--------
verder kan ik je wel vertellen dat het niet aan je systeem ligt, want die is snel genoeg
Vriendelijk verzoek dus
--------
verder kan ik je wel vertellen dat het niet aan je systeem ligt, want die is snel genoeg
Verwijderd
Kheb ook last van een schokkende Mafia, waarbij het spel soms halverwege een missie bezig was met "laden" tenminste ik hoorde mn hardeschijf "ratelen" Heb zoals ijzer7 zei de pci delay aan gezet. Hierdoor schokte hij een stuk minder, geen last meer gehad van genoemde probleem. Maar na zoon tien minuten freezde het beeld en kon ik alleen nog een harde reset doen. Toen de PCI delay nog "uit" stond had ik hier geen last van. ik heb de 30.30 drivers.
Ps het topic - Mafia, zit je vast? stel hier je vragen!- gaat over het vastzitten in een level niet over vastlopers!
Ps het topic - Mafia, zit je vast? stel hier je vragen!- gaat over het vastzitten in een level niet over vastlopers!
Die eerste is voor als je vast zit en die tweede is voor de normale discussie. Er is geen echte probleem topic voor Mafia dus ik vind dat deze wel even open mag blijven. Zeker als meerdere mensen hetzelfde probleem hebben.Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 14:34:
Ik zie nu al 3 Mafia topics, er zijn 2 Grote Mafia topics waar je dit soort vragen o.a. in kunt deponeren!
Vriendelijk verzoek dus
--------
The devil is in the details.
moet je DirectX ff installen (staat op CD) standaard gaat men er nl vanuit dat je die al hebt 
* Sport_Life draait m op n Athlon 1000 Mhz en het draait (bijna) voortreffelijk
* Sport_Life draait m op n Athlon 1000 Mhz en het draait (bijna) voortreffelijk
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Hij draait in ieder geval beterVerwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 19:12:
Kheb ook last van een schokkende Mafia, waarbij het spel soms halverwege een missie bezig was met "laden" tenminste ik hoorde mn hardeschijf "ratelen" Heb zoals ijzer7 zei de pci delay aan gezet. Hierdoor schokte hij een stuk minder, geen last meer gehad van genoemde probleem. Maar na zoon tien minuten freezde het beeld en kon ik alleen nog een harde reset doen. Toen de PCI delay nog "uit" stond had ik hier geen last van. ik heb de 30.30 drivers.
Misschien soundcard in ander slot? Loste bij mij ook wat geluidsproblemen op...
???
Miischien VIA PCI latency patch draaien, al had dat bij mij niet het gewenste effect (geluid werd slechter, PC bleef hangen). Maar andere boeken hiermee nog wel eens succes.
Probeer anders een lagere settings voor je geheugen in je BIOS (haal ze van "Turbo" af joh!
New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
vreemd ik heb een slechter systeem dan de topic starter en hij draait perfec in 1256x1024 32 bit en alles op high
Verwijderd
DirectX installeren? draait het spel zonder directX?eMAeRCe schreef op 02 oktober 2002 @ 19:42:
moet je DirectX ff installen (staat op CD) standaard gaat men er nl vanuit dat je die al hebt
/me draait m op n Athlon 1000 Mhz en het draait (bijna) voortreffelijk
heb ook geen goede ervaringen met de VIA PCI latency patch. Bij andere spellen geen problemen dus denk niet dat het aant slot v/d geluidskaart ligt. Op welke snelheid heb jij jouw ddr 2700 draaien?ijzer7 schreef op 02 oktober 2002 @ 20:09:
[...]
Hij draait in ieder geval beterHier geen hangers in ieder geval.
Misschien soundcard in ander slot? Loste bij mij ook wat geluidsproblemen op...
???
Miischien VIA PCI latency patch draaien, al had dat bij mij niet het gewenste effect (geluid werd slechter, PC bleef hangen). Maar andere boeken hiermee nog wel eens succes.
Probeer anders een lagere settings voor je geheugen in je BIOS (haal ze van "Turbo" af joh!) Kijk of het spel dan nog hangt.
btw. fijne videokaart die XFX
Dat is inderdaad een fijn kaartje; hier draaiend op 300/600. Als een tierelier. 
Standaard WHQL driver (Version: 30.82), hier te halen:
http://www.nvidia.com
ter vergelijking mijn config:
Gigabyte GA-7VRXP
Athlon XP 1900 (unlocked) @ 2000
2 x 256 MB DDR PC2700 Kingston
Pine XFX Geforce 4 Ti4200 @ 300/600
SBLive Player
2 x 40GB (Raid) Maxtor DX740 -liquid-
1 x 80GB Maxtor DX740 -liquid-
En het loopt hier aardig
Standaard WHQL driver (Version: 30.82), hier te halen:
http://www.nvidia.com
ter vergelijking mijn config:
Gigabyte GA-7VRXP
Athlon XP 1900 (unlocked) @ 2000
2 x 256 MB DDR PC2700 Kingston
Pine XFX Geforce 4 Ti4200 @ 300/600
SBLive Player
2 x 40GB (Raid) Maxtor DX740 -liquid-
1 x 80GB Maxtor DX740 -liquid-
En het loopt hier aardig

Verwijderd
Laten we dan een troubleshoot topic openen waar iedereen zijn technische probs in kan gooien, dan krijgen we niet allemaal losse draadjes over bijna hetzelfdeMaRc0 schreef op 02 oktober 2002 @ 19:14:
[...]
Die eerste is voor als je vast zit en die tweede is voor de normale discussie. Er is geen echte probleem topic voor Mafia dus ik vind dat deze wel even open mag blijven. Zeker als meerdere mensen hetzelfde probleem hebben.
Verwijderd
Goed idee, er is nog geen appart topic over technische probs bij Mafia, zoals over GTA en UT.
ik snap het nog steeds niet, mn bak moet het makkelijk aan kunnen, btw ik heb win xp directx 8.1 gewoon, nieuwste nvidia drivers. maar misschien ligt het hieraan: dat 256 geheugen blokje is een 2100 blokje terwijl mn mobo 2700 ondersteunt (max).
Hmm, ja zwaar systeem zou ik nou ook niet willen zeggen, je hebt een modale hoeveelheid mem (trouens, er PC2700 opzetten heeft geen zin als je geen fsb van 166 of hoger hebt). Ook je videokaart is nou niet bepaald het je van het.Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 16:07:
ik snap het nog steeds niet, mn bak moet het makkelijk aan kunnen, btw ik heb win xp directx 8.1 gewoon, nieuwste nvidia drivers. maar misschien ligt het hieraan: dat 256 geheugen blokje is een 2100 blokje terwijl mn mobo 2700 ondersteunt (max).
Niettemin moet het gewoon kunnen lopen. probeer eens een freshinstall en als dat niet helpt, kun je een andere videokaart proberen (radeon 8500 kun je tegenwoordig al voor 130 euro halen), en wat extra geheugen (moet ook voor 80 euro lukken).
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Zet anders de textures eens uit.. en probeer dan nog eens te spelen.. misschien ligt het daaraan. Of misschien heb je anti aliassing aanstaan.. of 4xFSAA dat is waarschijnlijk te zwaar voor je kaartje.
superB
ik ben niet acherlijk!. heb ik niet aan staan dus!. maar ik haal 5537 2001 3dmarks en 9123 2000 3dmarks.
ik weet niet of dat veel of weinig is maar ja.
ik weet niet of dat veel of weinig is maar ja.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.