mp3 --> wav en andersom

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
Welk programma kan je eigenlijk het best gebruiken om een mp3 bestand naar een wav bestand om te setten en andersom?

Ik heb dus Nero downgeload en kan je het daarmee ook doen?? en hoe, 'k snap het namelijk nie echt.

tnx

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:34
Van mp3 naar wav kun je WinAmp gebruiken.
Kijk in preferences.

ga naar plug-ins --> output en kies "Disk Writer"

Met configure kun je de directorie bepalen, waarnaar de .wav geschreven moet worden.

Van wav (of audio cd) naar mp3 gebruik ik altijd Xing/Audiograbber Audiocatalyst 2.1. Dat bevalt goed en bij het omzetten van CD naar mp3 haalt hij meteen ook de track-names op bij een CDDB-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Voor MP3 => WAV is Winamp het geschiktst. Voor WAV/CDA => MP3 zou ik AudioCatalyst niet gebruiken. Het zuigt namelijk hard. Alles boven de 16KHz word vergraft, zelfs op 320kbit. de 128kbit setting ervan is om te huilen, en zelfs op 256kbit hoor je nog duidelijk verschil met CD, zelfs over mijn goedkope Creative FPS1000 gevalletjes.

Ik zou zelf Exact Audio Copy nemen (www.exactaudiocopy.de en dan LAME als encoder. De site van LAME ben ik ff kwijt, maar daar kom je wel achter denk ik. 128kbit met deze prog klinkt gewoon goed, en 224kbit is nauwelijks van CD te onderscheiden.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4166

Cool Edit 2000!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
...als je een mp3tje dus met winamp wil veranderen in een wav bestand, wat moet je dan nou precies doen?? ik heb namelijk al aangegeven waar die wav bestanden dan 'heen' moeten, maar hoe het daadwerkelijke
mp3 --> wav moet snap ik nog nie egt

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14303

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 00:59 schreef Cyber-D het volgende:
Cool Edit 2000!! :P[/quote]Ik vind 't nadeel van Cooledit dat het bij mij gruwelijk lang duurt om een wave-file als mp3 op te slaan (minuut of twintig voor een nummer van 4 minuten). Ik vond juist dat het met audiocatalyst lekker snel ging. Maar ik lees hier dus dat de kwaliteit erg slecht is (ik heb 't proggie slechts proefgedraaid, nog niet ècht gebruikt).

Is dat met die Exact Audiodinges net zo snel als audiocatalyst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3251

AudioCatalyst gebruikt de Xing encoder en die is echt dramatisch slecht!
Je kan beter MusicMatchJukebox gebruiken, met de Fraunhofer encoder.
Of AudioGrabber met de Lame plug-in.

Blinky->Als je de output op diskwriter plugin hebt gezet, en de locatie van de toekomstige WAV hebt aangegeven, dan kan je gewoon een MP3'tje afspelen.
Alleen hoor je nu niets, en het timedisplay gaat 2x zo snel.
Als het nummer afgelopen is, staat de WAV in de door jou opgegeven directory.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1601

CoolEdit en de mp3 plugin voor CoolEdit Pro maken gebruik van de Fraunhofer encoder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:05
Ik stem ook voor MusicMatch Jukebox voor het encoden van mp3's.
En het branden van audio cd's gaat hier ook erg goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Xing Mp3 encoder werkt voor WAV-->MP3

dat andere heb ik nooit nodig...
Pagina: 1