ConnectionString naar database

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Bij Vevida.nl waar ik mijn website host moet je een aangepaste connectionstring gebruiken waarbij het ServerMapPath commando niet nodig is als je de database op je eigen website (in de map database) zet. Maar nu wil ik een connectie maken naar een database die NIET op mijn eigen server staat.

zo ziet de ConnString eruit naar de database op mijn server (dit werkt)

code:
1
2
3
4
5
6
<%
Dim oConn, sConnString
Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
sConnString = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & "DBQ=d:\www\jochemdavids.nl\database\database.mdb"
oConn.Open(sConnString)
%>

nu wil ik dit, maar het werkt niet en ik snap niet waarom:

code:
1
2
3
4
5
6
<%
Dim oConn, sConnString
Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
sConnString = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & "URL=http://www.domeinnaam.nl/database.mdb"
oConn.Open(sConnString)
%>

iemand een idee? ik heb er niet enorm veel verstand van, maar ik begrijp wat er gebeurt. maar vooral door die aangepaste connectionstring raak ik de draad kwijt 8)7

Goochem

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ik denk niet dat je een DB via een url kan openen.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik denk dat het wel kan, je moet maar eens hier kijken.
http://www.aspactivity.co...ctions.asp#RDSURLProperty

Het zal ff puzzelen worden, maar het zou mogelijk moeten zijn.

En evt. Google
http://www.google.nl/sear...-8&oe=UTF-8&start=10&sa=N

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Goochem
dat zou toch bizar vreemd zijn, dat je een database altijd op je eigen server moet hebben, naast je (in dit geval) asp pagina's

ik denk dat het overigens ook wel kan

Goochem

• gorgi_19

gorgi_19

Goochem schreef op 01 oktober 2002 @ 20:20:
dat zou toch bizar vreemd zijn, dat je een database altijd op je eigen server moet hebben, naast je (in dit geval) asp pagina's

ik denk dat het overigens ook wel kan
Je ziet het trouwens niet zo vaak, directe database access via internet. Meestal wordt dit dan gedaan via een webservice. Wat ik heb gezien is dat de databaseserver en webserver weliswaar van elkaar gescheiden zijn, maar wel 'in de buurt van elkaar' staan. En meestal gaat dit niet over een Access database.. ;)

• Goochem
nee ok, maar je bent toch met me eens dat het mogelijk moet zijn, dat als een Access database op een bepaalde server staat op het web, dat ik die moet kunnen benaderen in een connectionstring op mijn eigen server.... :? :?

Goochem

• Goochem
mijn URL aanduiding of dat DBQ zit niet goed, maar ik kan op internet niet vinden wat en hoe :s

Goochem

• gorgi_19

gorgi_19

Goochem schreef op 01 oktober 2002 @ 20:25:
nee ok, maar je bent toch met me eens dat het mogelijk moet zijn, dat als een Access database op een bepaalde server staat op het web, dat ik die moet kunnen benaderen in een connectionstring op mijn eigen server.... :? :?
Owke, een kleine correct:
het LIJKT mogelijk, aan de hand van de artikelen die ik net heb gevonden. Ze noemen daar alleen Remote Data Services bij (in een aantal artikelen)
Een kleine quote:
File Name= is the name of a file that contains the connection information. If you use this parameter, you cannot use the Provider= parameter.

Provider= is the name of the provider. If you use this parameter, you cannot use the File Name= parameter.

Remote Provider= is the name of the provider that you use when you open a client-side connection. (for Remote Data Service)

Remote Server= is the path name to the server that you use when you open a client-side connection. (for Remote Data Service)

URL= is the absolute URL address to use for the connection.

Note: Duplicate parameters are ignored and only the last occurrence of a repeated parameter is used.

Here are some sample OLE DB ConnectionString examples:

OLE DB Provider for Active Directory Service:
"Provider=ADSDSOObject;"

OLE DB Provider for Index Server:
"Provider=MSIDXS;"

OLE DB Provider for Internet Publishing:
"Provider=MSDAIPP.DSO; Data Source=http://www.devguru.com/guru_dir"
En zo zijn er meer artikelen. Ik heb me er verder niet in verdiept, maar je moet op deze manier een aardig eind kunnen komen.

• Goochem
hmm volgens mij moet het eenvoudiger kunnen, voor mijn gevoel althans..
ik ga het nog ff proberen, bedankt iig voor de moeite!

[ Voor 0% gewijzigd door Goochem op 01-10-2002 20:33 . Reden: typfout ]

Goochem

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Nou, ik weet voor 99% zeker dat het zo niet mogelijk is. Je wijst met je url namelijk gewoon naar een http server met een bestand. Hij kan niet anders doen dan het hele bestand downloaden en dan staat ie locaal. Niet echt een DB benaderen over internet zo he? :)

Die Remote providers zijn ADO/ODBC providers aan de andere (server) kant. Dat is niet een bestand maar een stuk logica.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

En wat denk je van de beveiliging? Je kunt de access database via http poort 80 zo downloaden! Niet echt slim.

Cheers
Underscore

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
volgens mij kan het bij een access db niet, vanwege bovenstaande redenen
access db draait nl niet als service, je zou mysql kunnen proberen, deze kun je nl benaderen via domeinnaam/ipadres en bijbehorende poort (3306) met inlog/pw verificatie...

Verwijderd

kan niet (en als het kan is het een security probleem!), moet met een RDBMS

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:50
Dit is niet mogelijk!,. De permissions voor de database folder van de website is niet toeganglijk dmv een url. Alleen vanaf een script (ASP, PHP of APS.NET) op je eigen domein!

Evt. de toegangsrechten veranderen in myvevida, dan moet het geen enkel probleem zijn.

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

Verwijderd

misschien een oplossing......

zet de de complete pagina's waarin je de database gebruikt ook op je eigen server.....
Pagina: 1