Vraagjes over draaien met comp op party (19 okt).

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

Topicstarter
Wij organiseren met enkele vrienden op 19 oktober een fuif, en ik ga daar muziek draaien met de computer. Nu denk ik dat ik best wel nog enkele tips of opmerkingen kan gebruiken, dus laat maar komen.

De muziek wordt gedraaid op PC1 en PC2 dient ondertussen als visualisations PC, maar wordt bij problemen gebruikt om muziek te draaien ipv PC1. Verder heb ik nog een laptop om liedjes voor te beluisteren (als er al een nieuwe track klaarstaat o pde andere PC). (ok, dit is ingewikkeld )

Ik draai met Traktor (en soms met Mixvibes Pro4)

PC1:
AMD XP1800+
512MB RAM
40GB HD
GeForce 4 Ti 4200 64MB
Creative Labs SB1024
Creative Labs SB Live 5.1
AC '97 on-board
WinXP Pro
...

PC2:
AMD XP1800+
384MB RAM
20GB HD
GeForce 2 MX 200 32MB
Safeway 5.1 soundkaart
AC '97 on-board
WInXP Pro
...

Laptop:
PIII 666
384MB RAM
10GB HD
Sis audio
...

(De PC's zijn allemaal zeer stabiel en hebben geen problemen, ik heb al diverse keren op (kleine) feestjes gedraaid, en ik ken traktor practisch volledig vanbuiten.)

Het voorbeluisteren gebeurd met een draadloze Philips of Seinheiser koptelefoon

De visualisation gebeuren met WInamp en de line-in plugin en met diverse AVS en andere vis programma's. Ze worden naar een CTX projector (640x480) gestuurd.

De versterking gebeurd door een verhuurbedrijf (normaal 2x600W en dan nog 4x100W door mij)

Heb je nog tips of opmerkingen op eender wat, geef ze me gerust (dan ben ik zeker dat alles in orde is )

Blog (Linux-related)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32

Shunt

Boe

wrom zou je tog 2pcs nemen man
als of het niet met een kan :?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Hoe zal ik dan de visualisations doen? en in geval er iets misgaat? Ik heb ze toch ter beschikking.

Blog (Linux-related)

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Inderdaad een beetje weggegoid geld met meerder pc's
gewoon 1 pc is al genoeg...

what?

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Maar hoe zou jij dan wel die visualisations doen? En weggegooid geld? dit is een eenmalig gebeuren, de ene PC is de mijne, andere van vriendin....

Blog (Linux-related)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32

Shunt

Boe

tip een speaker kan je niet beoordelen qua het Watage maar met de DB ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ja, weet ik ook, maar die specs heb ik niet van het verhuurbedrijf :(
Mijne hebben altijd meer dan voldoende geweest voor de andere feestjes.

Blog (Linux-related)

• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
Ik zou gewoon 1 nemen met dualhead.

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Dan is de CPU toch te zwaar belast? en ik vind het amkkelijker om het met 2PC's te doen... Ik heb die ter beschikking, maar geen dualhaed.

Ik snap eigenlijk niet wat voor voordeel één PC heeft tegenover 2?

Blog (Linux-related)

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Het is gewoon makkelijker/handiger om het op 1 pc te doen.

Maar ik moet erbij zeggen dat ik het zelf ook leuker zou vinden om met 2 pc's wat te gaan klooien. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan ;)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ik vind het vooral interessanter omdat ik zeker ben dan dat de PC's niet te zwaar zullen belast zijn, en dan kan ik veel meer opties doen... (meer geluidskaarten in totaal ;))

Blog (Linux-related)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 08:20
als je leuke vis wilt hebben moet je het eik andersom doen, muziek op pc2 en vis op pc1, dit omdat pc1 een leuke gf4 ti4200, en de ander g2mx200 met 32 mb
nu hoef ik je natuurlijk niet het verschil tussen de kwaliteit van de visjes te vertellen ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ja, dat had ik ook al gedacht, maar de projector gaat maar tot 640x480, is het dan eigenlijk aan te raden om de kaart te verwisselen? Want op mijn PC (PC1) zitten de beste geluidskaarten en meeste memory

Blog (Linux-related)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52

JT

VETAK y0

Misschien een normalizer aan het einde zodat je mp3 niet onderling teveel schelen qua geluidsniveau ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Hoe doe ik dit praktisch? is dat softwarematig of hardwarematig?
Over het algemeen zijn mijn MP3's normaal op hetzelfde volume gebracht.

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Ik zou zeker weten 2 pc's gebruiken, waarvan je de beide geluidsoutputs mengt en naar je speakers stuurd. Het is namelijk heel moeilijk om bijvoorbeeld netjes je mp3's te starten, en te crossfaden, lijkt me

(ken traktor niet trouwens)

als het met 2 kan zou ik dat zeker weten doen!

Verwijderd

Ik kan je 1 goede tip geven (ik heb VEEL ervaring op dit gebied)
Ga es kijken naar BPMstudio.
Ik draai daar regelmatig mee maar ik mix gewoon op mengpaneel ( er zitten dus 2 soundcards in me PC) en ik kan ook voorbeluisteren vanaf me pc door de monitor toe te wijzen aan een kanaal van de geluidskaart waar ik dan een koptelefoon op aan sluit.

als je dus draait met een Mengpaneel en je wil mixen op het paneel zelf dan is dit zeker aan te raden en een zeer goed en stabiele optie (ik draai het op Dual MP 1800 met 512 MB ram en 2 x SBlive)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Dit is idd een goeie optie, maar ik mix op de computer zelf (meest met Traktor). Ik heb ervaring met het mixen met mengpaneel en zelfs vinyl, maar kan het spul niet gebruiken op die datum :(

Veel mixwerk moet er nu oo kweer niet gebeuren, gewoon proberen goeie overgangen te doen en niet teveel mengen van muziekstijlen.

Blog (Linux-related)

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Jensd schreef op 01 oktober 2002 @ 22:08:
Hoe doe ik dit praktisch? is dat softwarematig of hardwarematig?
Over het algemeen zijn mijn MP3's normaal op hetzelfde volume gebracht.
Knikker een compresor/limiter (hardwarematig) aan het einde. Das handig.

En mixen op je PC, das onhandig. Kun je beter beide PC's elk een kanaal in je mixer doen als je per se met twee PC's wilt werken. En dat visualiseren moet daar makkelijk bij kunnen dan. Of twee geluidskaarten in PC 1 doen. Twee audiouitgangen zijn wel heel practisch als je zoiets wilt doen imho. :)

Verwijderd

Jensd schreef op 01 oktober 2002 @ 23:38:
Dit is idd een goeie optie, maar ik mix op de computer zelf (meest met Traktor). Ik heb ervaring met het mixen met mengpaneel en zelfs vinyl, maar kan het spul niet gebruiken op die datum :(

Veel mixwerk moet er nu oo kweer niet gebeuren, gewoon proberen goeie overgangen te doen en niet teveel mengen van muziekstijlen.
Ik denk dat je met mixen op de pc mindere resultaten krijgt als met het Die-hard mengwerk. En dan kan je alsnog BPMstudio aanraden. want dan kan je het geheel nl op 1 output zetten (kanaal 1 en 2) en dan de monitor op de 2e output. Dan kan je alles op 1 pc. en er zitten ook nog ene hoop leuke effectjesd in dat programmatje.

Verwijderd

Draaien met software blijft een beetje riskant, windows kan altijd crashen en dan moet je vaak rebooten en ik kan je vertellen dat dat niet leuk is. Aanstaande vrijdag draai ik ook weer en gebruik ik AtomixMP3 op de computer met 2 geluidskaarten. Daarnaast nog een aantal softsynths om met MIDI-keyboard live mixen te maken. Er staat ook nog een CMX-3000 om gewoon cd's af te spelen. Zo heb je altijd back-up mocht er iets uitvallen. Lijkt me dus ook verstandig als je gewoon een simpele cd-speler hebt staan. Draaien met software is makkelijk natuurlijk, staat alleen niet echt professioneel ( niet dat dat boeit op een schoolfeest ) . Visualisatie gebruiken wij niet omdat we een aardig imposante licht-set hebben. Is wel leuk om met een beamer op een muur af te spelen.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Hmm, blijkbaar kennen niet zoveel mensen hier traktor :), Het programma is te vergelijken met BPM studio (heb ik ook), maar ik werk liever met traktor omdat alles kan worden bediend met het toestenbord.

Mijn computers zijn uitermate stabiel, en moest er iets mislopen, dan kan ik met één druk op de knop overschakellen naar de andere PC waar oo ktraktor en mijn muziek aanwezig is.

In beide PC's zitten minimum 2 geluidskaarten (dus ook geen probleem met monitor enzo).

Mengpaneel zou ik idd liever gebruiken (maar is jammergenoeg niet ter beschikking :()

We hebben ook lichten (en rookmachine), maar ik zal een beetje expirimenteren met de beamer en als het niet meevalt, dan laat ik het schijnen op een aanwezig projectiescherm.
Graag nog iets over die videokaarten... Raden jullie het aan ze te verwissellen of is het de moeite niet op 640x480?

Alvast bedankt voor jullie reacties en die limiter zal i keesn voor kijken.

Blog (Linux-related)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jensd schreef op 02 oktober 2002 @ 21:04:
Hmm, blijkbaar kennen niet zoveel mensen hier traktor :), Het programma is te vergelijken met BPM studio (heb ik ook), maar ik werk liever met traktor omdat alles kan worden bediend met het toestenbord.
Ikke wel, vind het overigens mega-onhandig :P
Met BPM kan je toruwens ook gewoon je toetsenbord gebruiken.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
k, ik ben gewend van met Traktor te werken, en smaken verschillen nu eenmaal ;)
Het heeft ongeveer dezelfde mogelijkheden als BPM Studio, maar een andere manier van werekn.

Blog (Linux-related)

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54
Jensd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:09:
k, ik ben gewend van met Traktor te werken, en smaken verschillen nu eenmaal ;)
Het heeft ongeveer dezelfde mogelijkheden als BPM Studio, maar een andere manier van werekn.
Ik vind traktor ook fijner werken dan BPM. Alleen is Traktor bij mij niet altijd even stabiel (vooral onder XP). Maar als je zegt dat je systeem goed loopt dan kan er niet veel mis gaan ;)

succes iig!

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
ThX, het is nog meer dan 2 weken, en ik kom nu al nerveus als ik aan de avond (eigenlijk heel de dag) moet denken :)

TRaktor vind ik goed werken bij mij, nog nooit gehad dat het blokkeerde bij een feestje.
Ik ga idd nog een gewone CD-speler meenemen ook (voor het zekerste).

Weet eigenlijk iemand meer over Traktor 2.0? die normaal gepland was voor eind september, en nu staat op de site in oktober :(

Blog (Linux-related)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:53

Jag

Ik heb geen verstand van het DJ werk, maar ik kan je wel vertellen dat het op rumoerige feestje het prettig om een compressor op de eindmix te zetten. Ik zou gewoon aan het verhuurbedrijf om een simpele mixing console vragen en een compressor (die je bijvoorbeeld als insert op de master ouputs zet). En qua licht kan je eigenlijk bijna nooit genoeg hebben (8 parretjes is zeg erg weinig), alhoewel je qua stroom waarschijnlijk vrij krap zal zitten gok ik zo :). Doe iig het licht en geluid op een aparte groep, anders krijg je van die leuke zoemen in je geluid :P.

Verwijderd

voor je visualisaties moet je eens oozic player overwegen
deze kun je downloaden op www.oozic.com

Verwijderd

Misschien een handige tip, als je nog NIC in PC en laptop hebt zitten kun je misschien overwegen je PC remote aan te sturen via je LAPTOP, scheelt weer een monitor meesjouwen.

Verwijderd

Ik zweer tegenwoordig bij AtomixMP3 en de CDJ1000 skin. Echt goed programma, probeer het ook maar. Traktor vind ik niet lekker werken.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Atomix vind ik niet prettig werken ;) Smaken verschillen nu eenmaal...
Dat aansturen via de laptop zal ik wel niet doen (kan max tot 1024*768) Want ik moet echt wel in 1280*1024 werken om een beetje comfortabel te zijn })

ThX, ik zal die vis zeker eens proberen.

Die compressor/limiter is reeds besteld ;)

Ik vrees nu al voor een tekort aan stroom, maar we kunnen wel stroom nemen uit een keuken, waar ieder stopcontact een aparte groep is :P
We hebben: 8x Par 56, 2 minimoon, 2 tiger en een strobo van 300W... heeft iemand een idee hoeveel stroom dat dit zal nodig hebben? en of dat zou werken in die keuken?

Blog (Linux-related)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jensd schreef op 03 oktober 2002 @ 18:27:
Dat aansturen via de laptop zal ik wel niet doen (kan max tot 1024*768) Want ik moet echt wel in 1280*1024 werken om een beetje comfortabel te zijn })

Ik vrees nu al voor een tekort aan stroom, maar we kunnen wel stroom nemen uit een keuken, waar ieder stopcontact een aparte groep is :P
We hebben: 8x Par 56, 2 minimoon, 2 tiger en een strobo van 300W... heeft iemand een idee hoeveel stroom dat dit zal nodig hebben? en of dat zou werken in die keuken?
Neem het aantal WATT, deel dit door 230 en je hebt ampere, max 16 ampere per groep in een normaal huis.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ok, ThX ik denk wel dat het zal lukken (in hoop het iig). Maar naast het zaatje is nog een cafe waar we eventueel ook stroom kunnen vragen :D

Niemand meer over die videokaart?

Blog (Linux-related)

• ScuL
  • Laatst online: 06:57
Voor Vis plug-in's boeit het echt niet of je nou een GF2mx of een GF4 neer zet. Die GF4 is sowieso overkill voor een simpele plug-in.

Persoonlijk vind ik trouwens AtomixMP3 het lekkerste mixen, Traktor kan ik op zich mee overweg maar is niet echt handig. BPMstudio heb ik eens geprobeerd maar vind ik absoluut klote om mee te werken. Ik weet dat het professioneel is maar ik heb problemen met zo'n beetje alle professionele pakketten. Heb van Cubase, CakeWalk en LogicAudio ook nooit een snars begrepen. Zijn daar geen tutorials voor oid? :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Jag
  • Laatst online: 13:53

Jag

Jensd schreef op 03 oktober 2002 @ 18:27:

Nou, dat zal niet op 1 groep gaan iig, maar 2 moet wel lukken.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Jag schreef op 04 oktober 2002 @ 14:03:

[...]

Nou, dat zal niet op 1 groep gaan iig, maar 2 moet wel lukken.
Ok, dat zal dan zeker gaan, ik ben eens gaan kijken, en ieder stopontact is idd op een aparte groep zoals gezegd. Ze zijn allemaal 20A en er zijn 5 groepen. :D

Blog (Linux-related)

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb alleen ff de eerste paar posts gelezen,m aar ik zou voor 2 computers gaan, die visulation vergt erg veel van je pc en videokaart.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
ja, dat ben ik ook van plan... als je vis hebt zoals tripes e.d. ;)

Blog (Linux-related)

Pagina: 1