Wij organiseren met enkele vrienden op 19 oktober een fuif, en ik ga daar muziek draaien met de computer. Nu denk ik dat ik best wel nog enkele tips of opmerkingen kan gebruiken, dus laat maar komen.
De muziek wordt gedraaid op PC1 en PC2 dient ondertussen als visualisations PC, maar wordt bij problemen gebruikt om muziek te draaien ipv PC1. Verder heb ik nog een laptop om liedjes voor te beluisteren (als er al een nieuwe track klaarstaat o pde andere PC). (ok, dit is ingewikkeld )
Ik draai met Traktor (en soms met Mixvibes Pro4)
PC1:
AMD XP1800+
512MB RAM
40GB HD
GeForce 4 Ti 4200 64MB
Creative Labs SB1024
Creative Labs SB Live 5.1
AC '97 on-board
WinXP Pro
...
PC2:
AMD XP1800+
384MB RAM
20GB HD
GeForce 2 MX 200 32MB
Safeway 5.1 soundkaart
AC '97 on-board
WInXP Pro
...
Laptop:
PIII 666
384MB RAM
10GB HD
Sis audio
...
(De PC's zijn allemaal zeer stabiel en hebben geen problemen, ik heb al diverse keren op (kleine) feestjes gedraaid, en ik ken traktor practisch volledig vanbuiten.)
Het voorbeluisteren gebeurd met een draadloze Philips of Seinheiser koptelefoon
De visualisation gebeuren met WInamp en de line-in plugin en met diverse AVS en andere vis programma's. Ze worden naar een CTX projector (640x480) gestuurd.
De versterking gebeurd door een verhuurbedrijf (normaal 2x600W en dan nog 4x100W door mij)
Heb je nog tips of opmerkingen op eender wat, geef ze me gerust (dan ben ik zeker dat alles in orde is )
De muziek wordt gedraaid op PC1 en PC2 dient ondertussen als visualisations PC, maar wordt bij problemen gebruikt om muziek te draaien ipv PC1. Verder heb ik nog een laptop om liedjes voor te beluisteren (als er al een nieuwe track klaarstaat o pde andere PC). (ok, dit is ingewikkeld )
Ik draai met Traktor (en soms met Mixvibes Pro4)
PC1:
AMD XP1800+
512MB RAM
40GB HD
GeForce 4 Ti 4200 64MB
Creative Labs SB1024
Creative Labs SB Live 5.1
AC '97 on-board
WinXP Pro
...
PC2:
AMD XP1800+
384MB RAM
20GB HD
GeForce 2 MX 200 32MB
Safeway 5.1 soundkaart
AC '97 on-board
WInXP Pro
...
Laptop:
PIII 666
384MB RAM
10GB HD
Sis audio
...
(De PC's zijn allemaal zeer stabiel en hebben geen problemen, ik heb al diverse keren op (kleine) feestjes gedraaid, en ik ken traktor practisch volledig vanbuiten.)
Het voorbeluisteren gebeurd met een draadloze Philips of Seinheiser koptelefoon
De visualisation gebeuren met WInamp en de line-in plugin en met diverse AVS en andere vis programma's. Ze worden naar een CTX projector (640x480) gestuurd.
De versterking gebeurd door een verhuurbedrijf (normaal 2x600W en dan nog 4x100W door mij)
Heb je nog tips of opmerkingen op eender wat, geef ze me gerust (dan ben ik zeker dat alles in orde is )
Blog (Linux-related)