[AnimoCheck] IrDA moduletjes voor op Mobo's

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:48

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
fleppuhstein schreef op 01 oktober 2002 @ 20:31:
Zozo als ik het totaal bij elkaar optel kom ik tot 11,80. Dus op het solderen verdien je 4,20 das wel ff iets meer dan 9 gulden en dat voor een kwartiertje werk. ? Ik dacht dat inkoop acties non profit waren maar dit is niet meer non profit.

Bij een andere inkoop actie koste het maar 2 euro om je lcd te laten solderen. dat is 2 x 16 pins, plus zes van de trimpotmeters. En dat terwijl er bij dit printje 20 connectors op een printje gaan. Erg duur hoor. En voor de vele van ons die geen duits kunnen ? welke moederborden worden er ondersteunt ?
wowowowow, dat bieden ZIJ aan hoor! ik niet! :( ik verdien helemaal geen hol aan deze actie! Lees maar op die site...

en dit staat hierboven:
Tot slot hebben ze dit alles uiteraard ook kant-en-klaar gesoldeerd voor het bedrag van €16,-...

...

Dit alles is erg makkelijk in elkaar te zetten, en mocht je het niet kunnen, maar toch niet die 16 euro betalen, dan kunnen we vast wel wat regelen.
dus lees eerst even GOED in het vervolg, ok :)
en de mobos staan ok heel netjes in lijstvorm, daar hoef je geen duits voor te kunnen.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
fleppuhstein schreef op 01 oktober 2002 @ 20:31:
Zozo als ik het totaal bij elkaar optel kom ik tot 11,80. Dus op het solderen verdien je 4,20 das wel ff iets meer dan 9 gulden en dat voor een kwartiertje werk. ? Ik dacht dat inkoop acties non profit waren maar dit is niet meer non profit.

Bij een andere inkoop actie koste het maar 2 euro om je lcd te laten solderen. dat is 2 x 16 pins, plus zes van de trimpotmeters. En dat terwijl er bij dit printje 20 connectors op een printje gaan. Erg duur hoor. En voor de vele van ons die geen duits kunnen ? welke moederborden worden er ondersteunt ?
Solderen doet BaRF niet hoor ;) Dat doet die Duitser daarom zegt BaRF ook nog:
Dit alles is erg makkelijk in elkaar te zetten, en mocht je het niet kunnen, maar toch niet die 16 euro betalen, dan kunnen we vast wel wat regelen.
Is dus nog steeds non-profit... Eerst effe goed lezen he :)

En de typenummers van mobo's blijven in het Duits ook wel hetzelfde hoor...

[edit]Hmmzz te laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
BaRF schreef op 01 oktober 2002 @ 20:32:
[...]

wowowowow, dat bieden ZIJ aan hoor! ik niet! :( ik verdien helemaal geen hol aan deze actie! Lees maar op die site...

en de mobos staan ok heel netjes in lijstvorm, daar hoef je geen duits voor te kunnen.
Okee lezen op die site gaat niet omdat ik geen duits ken en ook niet wil kennen. Maar okee dan neem ik mijn valse beschuldiging terug.
Maar ik zie mij mobo er niet tussen staan. Dus ook geen ondersteunig ? Terwijl ik wel 5 pins voor IR heb op mn Mobo ?

BTW MSI K7T Turbo 2 is mn mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
ludo schreef op 01 oktober 2002 @ 20:34:
[...]
Solderen doet BaRF niet hoor ;) Dat doet die Duitser daarom zegt BaRF ook nog:
[...]
Is dus nog steeds non-profit... Eerst effe goed lezen he :)

En de typenummers van mobo's blijven in het Duits ook wel hetzelfde hoor...

[edit]Hmmzz te laat :)
great minds think alike :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
fleppuhstein schreef op 01 oktober 2002 @ 20:35:
[...]

Okee lezen op die site gaat niet omdat ik geen duits ken en ook niet wil kennen. Maar okee dan neem ik mijn valse beschuldiging terug.
Maar ik zie mij mobo er niet tussen staan. Dus ook geen ondersteunig ? Terwijl ik wel 5 pins voor IR heb op mn Mobo ?

BTW MSI K7T Turbo 2 is mn mobo
apoligies accepted :)
die lijst is niet compleet, als je mobo die 5 pinnen heeft, dan kan het, maar ik zal voor de zekerheid ff voor je zoeken :P

---

Mmm, de K7T Pro (2) is ok, in elk geval bij firmwar 1.9, en er zijn meldingen van oudere biossen waar het niet werkt. De K7T Raid had ook problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
1. Kann man mit Deinem Infrarotport auch den PC mit Fernbedinungen fernbedienen (z.B. das DVD-Player-Programm oder Win-Amp)? Oder kann ich mit deinem Infrarotport meinen Video-Recorder fernbedienen?

Das Programm uICE (www.mediatexx.com), versucht über den Infrarotport empfangene Fernbedienungssignale auszuwerten und damit den PC zu steuern (Infos zur Nutzung in der uIce-Onlinehilfe oder auf meiner uIce-Treiber-Seite). Auch der IRAssistant (www.irassistant.com) bietet die Möglichkeit den PC über Infrarot fernzubedienen. Mit LIRC (www.lirc.org), wurde mir mehrfach berichtet, klappt dieses unter Linux ebenfalls. Davon gibt es auch eine Windows-Version: WinLIRC (winlirc.sourceforge.net). Mit dem Irdeo-Projekt (irdeo.de), ist es möglich den Infrarotport als Fernbedienung zu nutzen.
Hier staan dus een aantal progjes waarmee je Winamp wel zou kunnen bedienen via IRda :? Nou is het dus alleen de vraag of die ontvanger/receiver die die Duitser heeft ook geschikt hiervoor is... Je zou zeggen van wel aangezien dit stukje uit z'n eigen FAQ komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
ja daar was ik ook net bezig :P alleen ik vraag me af of die ontvanger ook rond de 38KHZ werkt net als remotes... ff verder lezen, want dat zou wel fijn zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
BaRF schreef op 01 oktober 2002 @ 20:47:
ja daar was ik ook net bezig :P alleen ik vraag me af of die ontvanger ook rond de 38KHZ werkt net als remotes... ff verder lezen, want dat zou wel fijn zijn :D
Mkay :)... stukje verder (http://www.infrarotport.de/ir-modul.HTML) kom ik dit tegen:
Die hier beschriebene Schaltung kann nur mit bis zu 115 kbit/s Daten übertragen, und versteht auch keine Signale von Infrarot-Fernbedienungen, wie sie zum Beispiel zur Steuerung von WinAmp oder verschiedenen TV-Karten gebraucht werden.
Maar dan gaat hij verder met dit suk:
Auf meiner Link-Seite habe ich einen Verweis auf das Irdeo-Projekt, womit es möglich ist den Infrarotport allerdings als Fernbedienung zu nutzen. Dort findet sich auch ein Link auf uICE, einem Programm, das Fernbedienungssignale, empfangen über den Infrarotport, versucht auszuwerten und damit den PC zu steuern.
Als het toch niet mogelijk is waarom zet hij dan toch linkjes naar programma's waarmee het wél mogelijk zou zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Vertaling mbv worldlingo:
1. Men kan door verre controle met uw infrarood toevluchtsoord PC met Fernbedinungen ook in werking stellen (z. B. het Programma van de dvd- Speler of wint Amp)? Of kan ik door verre controle mijn met uw infrarode toevluchtsoord videorecorders werken?

Het programma uICE (www mediatexx. Com), probeert over de infrarode toevluchtsoord ontvangen verre te evalueren signalen van het onderhoud en zo te sturen PC (informatie voor gebruik in uIce Onlinehilfe of aan mijn bestuurdersuIce kant). Ook IRAssistant (www irassistant. com) de mogelijkheid biedt PC over infrared aan om door verre controle te werken. Met LIRC (www lirc. org), verscheidene keren, vouwt dit werd gerapporteerd aan me eveneens onder Linux. Van het is er ook een versie van Vensters: WinLIRC (winlirc. sourceforge. netto). Met het project Irdeo (irdeo. DE), is het worden gebruikt mogelijk het infrarode toevluchtsoord als ver onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Mug vraagt hier heel lief, of iemand voor hem de onderdelen namen + types voor een IrDA modulle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
BaRF schreef op 01 oktober 2002 @ 20:51:

[...]
ROFLLOL :D :D
Of kan ik door verre controle mijn met uw infrarode toevluchtsoord videorecorders werken?
Dan wordt het meteen duidelijk ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
op de lirc site staat wel dat IrDA onboard troep ondersteund wordt!

en dit: WinLIRC also supports a variation on the serial port receiver, that has it's pins attached to the irDA header pins on the motherboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
BaRF schreef op 01 oktober 2002 @ 20:51:

[...]
Lekker duidelijk! 8)7

Kuilengraver in de buurt toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 20:53:
T-Mug vraagt hier heel lief, of iemand voor hem de onderdelen namen + types voor een IrDA modulle...
of we wat willen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
zo, ik heb de remote vraag maar ff gemailed naar het bedrijf, morgen vast wel antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
Ik heb ook wel interesse in zo'n setje met name dan de kant en klare ben niet zo'n goed met een soldeerbout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
MisterH75 schreef op 01 oktober 2002 @ 21:17:
Ik heb ook wel interesse in zo'n setje met name dan de kant en klare ben niet zo'n goed met een soldeerbout
Dat kan :) Ik kan ook wel de losse onderdelen in elkaar zetten, voor iets van 1,50 ofzo, scheelt toch weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een normale afstandbediening gaat toch niet via irda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Laatst online: 16:27
Mooi zo thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 19:45

ThaHandy

Discovery Channel

lol ik open topic en dan dat et van die profesionele zijn... zij het van die doe_het_zelf dingen :D

geen Asus IRDA ifrared module's? Die overal wel op kunnen!

/edit
19 pleuro heb ik tot nu toe gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 22:15:
een normale afstandbediening gaat toch niet via irda?
normaal niet, maar we zijn nu ff aan het checken waarom die gast zegt dat dat wel via lirc kan... check maar op de site www.lirc.org en http://winlirc.sourceforge.net, daar hebben ze het echt over standaard remotes via een IrDA module! :)

[ Voor 0% gewijzigd door BaRF op 01-10-2002 22:37 . Reden: .org dammit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
no prob :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
ThaHandy schreef op 01 oktober 2002 @ 22:25:
lol ik open topic en dan dat et van die profesionele zijn... zij het van die doe_het_zelf dingen :D

geen Asus IRDA ifrared module's? Die overal wel op kunnen?
achja, doehetzelf is toch ook leuk :) Deze kunnen trouwens wel op Asus boards hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Wel interessant, als je het ook met Lirc gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
O.D.Smolik schreef op 01 oktober 2002 @ 22:34:
Wel interessant, als je het ook met Lirc gaat werken.
idd :) mooie combo: progjes via de remote, én gsm/pda synchen olé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
The IrDA port is an infrared transceiver port built into many newer mainboards. IrDA is a wireless network interface and therefore not intended for use with normal home remote controls. However, some models seem to work with uICE to receive infrared signals from remote controls. You may try it, but there's no guarantee that it will work.
Settings you should try:

Enable infrared support in your computer's BIOS. Do NOT install IrDA Windows drivers if Windows detects the device.

If you already have Windows 98/2000 with IrDA device drivers installed, you will experience problems accessing the IrDA COM port. You have to remove the Windows drivers first and reinstall a generic COM port to let uICE access it. Disabling the device is not enough! Note that you will not have access to the IrDA functionality any more after making these changes!
dus óf, óf?

http://www.infrarotport.de/treiber/uice.HTML

mmm, en als ik dat zo lees is het alleen voor w95 en w98, omdat de andere wins een andere architecture hebben? http://www.mediatexx.com/support/irda98.htm :(

maarja, dan maar alleen voor de nokia en palm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:06
nee klopt ik wist dattie niet compatible is met IRDA maar die com receiver wil dan ook niet met mn palm communiceren he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
:) Anyways, hoeveel mensen hebben we nu al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Niet online

Bazer

En nou?

BaRF,

ff mijn mening:
Was het niet zo dat jij in zo'n Elektronicazaak werkt? (Kan me iets van die BaRF-a-Lite actie herinneren).
Dan kan jij toch in het groot die weerstanden/condensatoren/LED's e.d. inkopen?
Scheelt ons weer geld. :P
Vervolgens bestel je alleen die printjes bij die duitser, of lever je gaatjesprint (wat je ook zelf inkoopt), scheelt ons nóg meer geld.
Dan bied je nog een optie om het al voorgesoldeerd en getest te leveren en dan is iedereen blij.
Dus ik kan me niet voorstellen dat jij álles bij die duitser gaat halen. :)
Verder wel een goed idee.

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als ik hem wil hoef ik alleen het printje en het IR dingetje. De rest heb ik nog liggen of krijg ik zo mee van de electronica boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Ik ben alleen geïnteresseerd als afstandbediening 100% zeker weten gaat werken!

twitter.com/curly_sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiero interesse! En ik heb geen zin insolderen dus zo'n volledig setje lijkt me wel handig.
Ik lees 't wel in de email of hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Idd, indien de afstandsbedieng werkt heb ik ook wel intresse voor één (of twee) kant en klare...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Bazer schreef op 02 oktober 2002 @ 09:21:
BaRF,

ff mijn mening:
Was het niet zo dat jij in zo'n Elektronicazaak werkt? (Kan me iets van die BaRF-a-Lite actie herinneren).
Dan kan jij toch in het groot die weerstanden/condensatoren/LED's e.d. inkopen?
Scheelt ons weer geld. :P
Vervolgens bestel je alleen die printjes bij die duitser, of lever je gaatjesprint (wat je ook zelf inkoopt), scheelt ons nóg meer geld.
Dan bied je nog een optie om het al voorgesoldeerd en getest te leveren en dan is iedereen blij.
Dus ik kan me niet voorstellen dat jij álles bij die duitser gaat halen. :)
Verder wel een goed idee.
Hehe ik werk alleen nog af en toe op zaterdag (weer naar school olé) maar wij hebben meer 'grotere' dingen, dus geen losse elkos en leds etc. Zoveel kosten ze toch niet bij die duitsers? ik wil wel kijken of ik bv bij stuutenbruin niet goedkoper aan de weerstandjes kan komen :) Dan bestellen we alleen de IrDA en print (misschien ook het kabeltje + stekker?)

En idd, ipv van die 16 euro voor een complete van hun wil ik hem ook wel solderen + testen, voor 1.50 ofzo :)

Ik heb nog geen info terug over de afstandsbediening vraag, maar ik vrees daarvoor het ergste ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27

tweakerbee

dus..?

Even voor de mensen die dit niet weten: Je kunt mbv van een van deze receivers met een additionele driver WEL je irDA op een COM-poort zetten. Normaal gesproken kan dit onder Win2000 / XP niet...met een IrDA header receiver echter wel.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je hier ook een via epia bordje op afstand mee kunnen besturen, winamp, DVD en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook geintresseerd in het hele pakket. In elkaar zetten doe ik zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 15:45:
Zou je hier ook een via epia bordje op afstand mee kunnen besturen, winamp, DVD en zo
volgens mij niet, dit is puur voor gsm en pda etc te laten communiceren met pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb intresse

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Ok, tot nu toe zijn deze mensen volgens mij geintresseerd in een IA:

Ik (:D)
lodu
targeter
t-mug?
MisterH75
Bazer?
Sebastius
Athloner
GloriX

klopt dit een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 07:30

Kr3Kr

Melpomene

erg goed id, alleen heb ik zoiets zelf al gemaakt [ook tfds 4500]

wel aardig dat je een IA wil starten, barf!

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaMmY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 09:55

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

Als je hem kan gebruiken voor een ab wil ik er ook wel eentje, ik w8 af........

/me Een echte patomaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
BaRF schreef op 02 oktober 2002 @ 17:25:

lodu
targeter
t-mug?
MisterH75
Bazer?
Sebastius
Athloner
GloriX

klopt dit een beetje?
Nee :( Zo heet ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Kr3Kr schreef op 02 oktober 2002 @ 17:29:
erg goed id, alleen heb ik zoiets zelf al gemaakt [ook tfds 4500]

wel aardig dat je een IA wil starten, barf!
werkt het goed? en Merci :)
CaMmY schreef op 02 oktober 2002 @ 17:33:
Als je hem kan gebruiken voor een ab wil ik er ook wel eentje, ik w8 af........
Dat is de vraag... we zijn nog aan het zoeken, maar tot nu toe is mij bekend dat het bij de ene wel werkt en de andere niet (?) plus dat het alleen OF als IrDA werkt OF icm een afstandsbediening.
ludo schreef op 02 oktober 2002 @ 18:55:
[...]
Nee :( Zo heet ik niet :P
Dammit... Nouja niks aan te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als deze actie doorgaat "Count me in" voor 1 stuk! want dis wel relaxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow.......ow uhmn zit er dan ook een schema bij wat waar op t printje gesoldeert moet worden?? want dat zou wel handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 19:29:
ow.......ow uhmn zit er dan ook een schema bij wat waar op t printje gesoldeert moet worden?? want dat zou wel handig zijn!
dit is het basis schema :)

Afbeeldingslocatie: http://www.infrarotport.de/tfds_plan.GIF

en dit is de complete set:
Afbeeldingslocatie: http://www.infrarotport.de/alles_plan.GIF

Zoals je ziet goed te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
als ik met me AB winamp kan bedienen doe ik ook mee :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op 02 oktober 2002 @ 19:33:
[...]

dit is het basis schema :)

[afbeelding]

en dit is de complete set:
[afbeelding]

Zoals je ziet goed te doen :)
ok super ....Count me in! (ok das 2x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
ok, dan zitten we nu op 10 geloof ik, en heel heel misschien ook de mensen die alleen een remote dingetje willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op 01 oktober 2002 @ 19:57:
Heya Peeps, even het volgende:

_WAT:_
Op http://www.infraredport.com/ valt een IrDA ontvanger te bestellen om je GSM of PDA of whatever te laten communiceren met je computer. Als je moederbord een onboard infrarood aansluiting heeft, kun je deze tranceivers (transmitter/receiver) met een kabeltje direct op je moederbord aansluiten.
[afbeelding]

Mocht je twijfelen of je mobo onderstuend wordt, kijk dan even hier.

_WAAROM:_
Je kun dit dus gebruiken om bv je telefoon te editen/organizen/plaatjes ed zenden enzovoort. Of Bijvoorbeeld om je PDA te synchen.

UPDATE: misschien is het ook mogenlijk om een gewone remote te gebruiken om bv WINAMP etc te bedienen. Dit wordt NU uitgesocht :D

_PRODCUTEN_
De Grondset (zoals ze het zelf noemen)
Bestaande uit de IrDA tranceiver plus een 15Ohm weerstand :)
[afbeelding] €6,-

Passende kabel (70cm) plus 5-polige stekker.
Niet 100% nodig als je er zelf voor zorgt, maar is wel zo makkelijk.
[afbeelding] €2,-

Het kán zijn dat er storing optreed. Dit is op te lossen met dit setje.
(vooraf beslissen of je het nodig hebt is dus moeilijk :/)
Het bestaat uit een Tantal-Elko (4,7µF), Kerko (100nF) en een 47Ohm weerstand
[afbeelding] €0,80

Eveneens kan Windows melding geven over een storend apparaat (?) en daar hebben ze ook een Elko voor te koop van 22µF. Deze kost €0,20
Dan hebben ze nog een Sendcontrol, oftewel een low-current ledje met weerstand dat laat zien dat er een signaal opgepikt wordt :)
[afbeelding] €0,20

Om dit alles op te bouwen hebben we dan nog een leuk printplaatje :P
[afbeelding] €2,80

Tot slot hebben ze dit alles uiteraard ook kant-en-klaar gesoldeerd voor het bedrag van €16,-...

Na contact met onze nieuwe Duitse vrienden heb ik te horen gekregen dat we bij een afname van 10 modules etc 8% korintg op onze order krijgen.

Bij deze dus even een /me !

Dus, roept u maar :)
--
Uiteraard gaan onze thanks uit naar [url=mailto:phreak@tweakers.net?subject=w00t&body=Bedankt%20Phreak%20:D]Phreak[/url] voor de alomgewilde toestmming! _/-\o_
Allereerst vind ik dit een fantastische actie, maar vraag mij wel af waarom jullie dit klusje laten doen door een stel Duitsers die voor dit hele mooie plaatje (:+) maar liefst 16 hele Euro's vragen (met eventuele korting van 8% (=1.28 Euro)), terwijl je hier in Nederland net zo'n mooi leuk plaatje voor maar liefst 15 Euro kunt krijgen!!! (Dit nog zonder korting, maar voor quantumkorting kun je wel een betere korting bedingen dan 28 Eurocent!) Tevens heb je alleen de portokosten binnen Nederland, scheelt ook al een handje vol Euro's!

Waarschijnlijk zie ik misschien het Case/Electronica-modding topic hier niet helemaal...

Maar is het misschien niet verstandig om voor deze inkoopactie een andere leverancier te nemen? Heel waarschijnlijk kun je hiervoor een betere korting bedingen, met zelfs nog eventuele bezuiniging op de portokosten door de leverancier, gezien deze toch op de grotere computerbeurzen van Nederland staat! (PC-dumpdag, HCC-dagen en daarnaast ook de Appledag voor t jaar 2002)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:07:
[...]

Allereerst vind ik dit een fantastische actie, maar vraag mij wel af waarom jullie dit klusje laten doen door een stel Duitsers die voor dit hele mooie plaatje (:+) maar liefst 16 hele Euro's vragen (met eventuele korting van 8% (=1.28 Euro)), terwijl je hier in Nederland net zo'n mooi leuk plaatje voor maar liefst 15 Euro kunt krijgen!!! (Dit nog zonder korting, maar voor quantumkorting kun je wel een betere korting bedingen dan 28 Eurocent!) Tevens heb je alleen de portokosten binnen Nederland, scheelt ook al een handje vol Euro's!

Waarschijnlijk zie ik misschien het Case/Electronica-modding topic hier niet helemaal...

Maar is het misschien niet verstandig om voor deze inkoopactie een andere leverancier te nemen? Heel waarschijnlijk kun je hiervoor een betere korting bedingen, met zelfs nog eventuele bezuiniging op de portokosten door de leverancier, gezien deze toch op de grotere computerbeurzen van Nederland staat! (PC-dumpdag, HCC-dagen en daarnaast ook de Appledag voor t jaar 2002)

:+
merci voor de input :)

Die complete raad ik ook af hoor, ik zet het wel in elkaar voor een euro of anderhalf :) Maar noem eens een andere leverancier voor die IrDA tranceiver! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sunrise (www.sunrisepro.com)

Het staat niet op hun site, maar als je ze kent van de PC-beurzen...
Ik heb laatst (voor de Euro :+) een andere (die t oog-deel extern heeft) aangeschaft. Werkt op IrDA-aansluiting van ieder moederbord.
Krijg dr zelfs korting :+

edit:

Uiteraard is zelf solderen natuurlijk veel leuker als je daar de tijd en handigheid voor hebt... *D

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2002 22:22 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:20:
Sunrise (www.sunrisepro.com)

Het staat niet op hun site, maar als je ze kent van de PC-beurzen...
Ik heb laatst (voor de Euro :+) een andere (die t oog-deel extern heeft) aangeschaft. Werkt op IrDA-aansluiting van ieder moederbord.
Krijg dr zelfs korting :+

edit:
Uiteraard is zelf solderen natuurlijk veel leuker als je daar de tijd en handigheid voor hebt... *D
mmm, wat moet zoiets daar dan kosten? en wat is het precíes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intern IrDA oogje net als de topic opener t over had... 15 Eurootjes (zoals ik boven al vermeldde)

Andere is extern oogje (aansluiting op de normale IrDA-aansluiting van je moederbord, maar loopt met kabel en apart kastje extern) prijs is circa 25 euro...
Heb deze ook goedkoper gezien bij andere kabel-experts op de pc-dumpdag. Weet zo ff niet meer wat de naam was... Maar ze staan dr ook elke beurs :+

Tis dus gewoon kant&klaar (geen zelf-hobby-spul)

Mogelijkheden staan voldoende beschreven in deze topic *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:58:
Intern IrDA oogje net als de topic opener t over had... 15 Eurootjes (zoals ik boven al vermeldde)

Andere is extern oogje (aansluiting op de normale IrDA-aansluiting van je moederbord, maar loopt met kabel en apart kastje extern) prijs is circa 25 euro...
Heb deze ook goedkoper gezien bij andere kabel-experts op de pc-dumpdag. Weet zo ff niet meer wat de naam was... Maar ze staan dr ook elke beurs :+

Tis dus gewoon kant&klaar (geen zelf-hobby-spul)

Mogelijkheden staan voldoende beschreven in deze topic *D
tja, maarja, hier kost alleen het tranceivertje 6 euro :) en zelf knutselen is leuekr :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op 02 oktober 2002 @ 23:24:
[...]

tja, maarja, hier kost alleen het tranceivertje 6 euro :) en zelf knutselen is leuekr :+
Jupz... that's what I said before (edit)
Maarre 6 euro??? Ga je die dingen dan in Duitsland halen? Of laat je dat ome post doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ikke ben dus ook geintresseerd, daar was je blijkbaar overheen gelezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter
  • Laatst online: 29-05 19:55

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Ben al lang erover aan het denken om zoiets te maken.

Heb hier dus best wel interesse in.

Tenminste in die transciever (TFDS4500) en het kabeltje.

De rest haal ik zelf wel en ook het PCB laat ik wel maken.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 23:27:
[...]

Jupz... that's what I said before (edit)
Maarre 6 euro??? Ga je die dingen dan in Duitsland halen? Of laat je dat ome post doen?
6 euro, en de verzendkosten zijn heel laag, zeker als we het combineren :)

En Kippenijzer en Carp_Hunter zijn genoteerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

BaRF schreef op 02 oktober 2002 @ 17:25:

lodu
targeter
t-mug?
MisterH75
Bazer?
Sebastius
Athloner
GloriX

klopt dit een beetje?
Beter lezen graag, ook ik heb intresse :)
Voor de hele set, het solderen moet me zelf wel lukken.

[ Voor 0% gewijzigd door sjolmers op 03-10-2002 13:29 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Schrijf mij ook maar op, en dan liefst voor de hele set, gesoldeerd door BaRF (als ie dat wil doen voor een n00b-soldeerbrabo... :) )

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
sjolmers schreef op 03 oktober 2002 @ 13:15:
[...]

Beter lezen graag, ook ik heb intresse :)
Voor de hele set, het solderen moet me zelf wel lukken.
Mmm, ik moet echt aan een bril ofzo :X
Brabo-Joossie schreef op 03 oktober 2002 @ 13:28:
Schrijf mij ook maar op, en dan liefst voor de hele set, gesoldeerd door BaRF (als ie dat wil doen voor een n00b-soldeerbrabo... :) )
Ok he, voor brabos altijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Thanx BaRF, ten eerste al voor deze leuke inkoopactie en ten tweede voor het mij toevoegen aan de lijst! :-)
...en over die bril, het is je uiteindelijk toch gelukt niet dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
sjolmers schreef op 03 oktober 2002 @ 14:53:
Thanx BaRF, ten eerste al voor deze leuke inkoopactie en ten tweede voor het mij toevoegen aan de lijst! :-)
...en over die bril, het is je uiteindelijk toch gelukt niet dan ;)
het is gelukt ja B) ik heb nu een bril...

Maar goed, even een tussenlijstje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Ik - hele set
ludo - hele set
targeter
t-mug?
MisterH75 -  hele set, SbB of K&K?
Bazer?
Sebastius - tranceiver + printje
Athloner
GloriX - hele set
Chemical_X
Kippenijzer
Carp_Hunter - tranceiver + kabel
sjolmers - hele set
Brabo-Joossie - hele set, SbB

uitleg: SbB = Soldered by BaRF :D en K&K is Kant en Klaar, dus die van €16.

Als er iets anders moet staan, geef het dan maar even door :)

Ook is dit nog absoluut niet de echte lijst hoor, dus niet in paniek raken met een boodschap als "IK WIL HELEMAAL NIET ROT OP OP OP!!!" - een simpel 'laat maar' is genoeg ;)

De mensen waar nog niks bijstaat, kunnen die misschien doorgeven wát ze precies zouden willen? (complete set, alleen tranceiver, etc) merci...

[ Voor 0% gewijzigd door BaRF op 03-10-2002 16:10 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
Voor mij ook graag de complete set B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
updated :) (niet gesoldeerd he?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

hier interesse voor complete set (Grondset , Kabel, Antistoorset, Sendcontrol-led en printplaatje) , maar niet gesoldeerd dus ;)

komt volgens mij op een totaal van 11,80 en daar moet dan dus nog de korting vanaf, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
BaRF schreef op 03 oktober 2002 @ 16:10:
updated :) (niet gesoldeerd he?)
Nee solderen doe ik zelf wel :)
jwbagger schreef op 03 oktober 2002 @ 16:34:
hier interesse voor complete set (Grondset , Kabel, Antistoorset, Sendcontrol-led en printplaatje) , maar niet gesoldeerd dus ;)

komt volgens mij op een totaal van 11,80 en daar moet dan dus nog de korting vanaf, toch?
En nog verzendkosten erbij denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik wil graag een gesoldeerde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ok sorrrrryyy maar voor mij dus ook gelijk de heleset! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ludo schreef op 03 oktober 2002 @ 16:42:
[...]
Nee solderen doe ik zelf wel :)

[...]
En nog verzendkosten erbij denk ik :)
oja, vergeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Laatst online: 16:33
Ik wil ook wel een complete set (dus inc. die ontstoringssetjes en ledje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
mooi, dit gaat goed, tot nu toe een geslaagde animo check 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Ik - hele set
ludo - hele set
targeter
t-mug?
MisterH75 -  hele set, gesoldeerd
Bazer?
Athloner
GloriX - hele set
Chemical_X - hele set
Kippenijzer
sjolmers - hele set
Brabo-Joossie - hele set, gesoldeerd
jwbagger - complete set
O.D.Smolik - complete set, gesoldeerd
Super__Nerd - complete set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij graag 3x de hele set niet gesoldeerd aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Doe mij maar 1x de complete set. niet gesoldeert

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Laatst online: 07-09 13:37
hele set niet gesoldeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Ik - hele set
ludo - hele set
targeter
t-mug?
Bazer?
Athloner
GloriX - hele set
Chemical_X - hele set
Kippenijzer
sjolmers - hele set
jwbagger - complete set
Hwg - 3x hele set
The Dolf - hele set
fleppuhstein - hele set

Netjes mensen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
En ik kom het wel ophalen. Door studie ben ik regelmatig in breda

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

The Dolf schreef op 03 oktober 2002 @ 22:59:
En ik kom het wel ophalen. Door studie ben ik regelmatig in breda
hmm, ophalen is ook wel een id misschien ja :) ik heb OV jaarkaart dus maakt mij niets uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
ohja, das waar ik woon nu zon beetje in breda :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Kunnen de volgende mensenook nog even doorgeven wat ze precies zouden willen? :)
code:
1
2
3
4
5
targeter
t-mug?
Bazer?
Athloner
Kippenijzer

vandaag maar eens een IA request invoeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

* Arjan wil er 1tje, shaken, non-soldered

als de IA vandaag begint, wanneer kan ik dan mijn palmpje syncen ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Dit lijkt mij een hele geslaagde animo check! Is toch wel behoefte aan deze dingetjes BaRF....Heb je al toestemming gevraagd mbt een IA bij een modje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het versturen van alles kan zeker wel in een bubbeltjesenvelop? Dat is niet zo duur en makkelijker aangezien ik nooit thuis ben als de postbode met pakketjes komt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
euhm...als ik daarmee op mijn 8310 logotjes kan zetten dan wil ik er ook 1 :) hele set... als het mij veel scheelt mag je hem zelf inelkaar zetten :D

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 10:08:
Het versturen van alles kan zeker wel in een bubbeltjesenvelop? Dat is niet zo duur en makkelijker aangezien ik nooit thuis ben als de postbode met pakketjes komt :{
zon envelop is naar verhouding best duur, je kan met 3 a4tjes dit ding ook prima versturen je rolt er 2 op, zodet er een dikte ontstaan, daartussen leg je de onderdelen, en dit vouw je in het 3e a4tje.

die onderdeeltjes gaan echt niet zomaar kapot hoor, das sterk/klein spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atgast schreef op 04 oktober 2002 @ 10:29:
[...]

zon envelop is naar verhouding best duur, je kan met 3 a4tjes dit ding ook prima versturen je rolt er 2 op, zodet er een dikte ontstaan, daartussen leg je de onderdelen, en dit vouw je in het 3e a4tje.

Ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even mijn spec: een heel setje, gesoldeerd dus.
pleazzzz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Atgast schreef op 04 oktober 2002 @ 10:29:
[...]

Zou ik toch niet zo doen. Ik heb al veel van die dingen in mijn handen gehad (HBO Electronica) en er sneuvelde er genoeg. Electrostatische ontlading (ESD). Ik zou de modules toch maar goed verpakken en behandelen.

Weerstande condensatoren en zo kunnen wel wat hebben ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:21

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Ik heb ff het datasheet nageplozen van dit ding..
maar er word niet over een frequentie gesproken..
Je zult ff moeten zoeken wat de freq van de IRDA 1.2 standaart is..
daar werkt hij namelijk mee...
en voor zover ik weet licht die niet rond de 37 38 39 Khz...
Oftwel geen Afstands bediening...
mischien dat het wel kan als je de ingang gaat delen of wat dan ook..
En ik gebruik zelf UICE met een normale 38khz ontvanger op de COM1...
en dat is al super gevoelig.. dus ik denk niet dat dit gaat werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 22:19

spok9

Groen...

Ik ben ook geinteresseerd :) Ik moet alleen ff kijken of mn nieuwe mobo het ondersteund...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

SjOuKeS schreef op 04 oktober 2002 @ 21:52:
Ik heb ff het datasheet nageplozen van dit ding..
maar er word niet over een frequentie gesproken..
Je zult ff moeten zoeken wat de freq van de IRDA 1.2 standaart is..
daar werkt hij namelijk mee...
en voor zover ik weet licht die niet rond de 37 38 39 Khz...
Oftwel geen Afstands bediening...
mischien dat het wel kan als je de ingang gaat delen of wat dan ook..
En ik gebruik zelf UICE met een normale 38khz ontvanger op de COM1...
en dat is al super gevoelig.. dus ik denk niet dat dit gaat werken..
De IrdA standaard heeft het alleen over een datarate en niet over een Frequentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
toestemming gevraagd voor de IA :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Ik - hele set
ludo - hele set
targeter
t-mug?
Bazer?
Athloner - hele set, gesoldeerd
GloriX - hele set
Chemical_X - hele set
Kippenijzer
sjolmers - hele set
jwbagger - complete set
Hwg - 3x hele set
The Dolf - hele set
fleppuhstein - hele set
Atgast - hele set
Devian - hele set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Doe deze kip maar een original SbB© Exemplaartje, met zo'n mooi kabeltje... Weinig zin om het zelf te doen, heb net ook al mijn Logitech Optical verneukt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

zit ik eigelijk met een dilemma, ik krijg m'n palmpje niet gesyncd en ik ga over een week na rome....

dus voor die tijd krijg ik geen IR setje meer van deze IA. Als ik bij mycom bestel wel, maar das duur.

moeilijk...

ik zou graag willen weten of het mogelijk is, om woensdag nog te kunnen cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 05 oktober 2002 @ 15:05:
Doe deze kip maar een original SbB© Exemplaartje, met zo'n mooi kabeltje... Weinig zin om het zelf te doen, heb net ook al mijn Logitech Optical verneukt :-)
Ok, een echte BaRFaIrDA :D (nne, ik moet niet gaan overdrijven ;))
Atgast schreef op 05 oktober 2002 @ 15:42:
zit ik eigelijk met een dilemma, ik krijg m'n palmpje niet gesyncd en ik ga over een week na rome....

dus voor die tijd krijg ik geen IR setje meer van deze IA. Als ik bij mycom bestel wel, maar das duur.

moeilijk...

ik zou graag willen weten of het mogelijk is, om woensdag nog te kunnen cancelen.
Ja, woensdag gaat wel hoor :) Ik laat de IA lopen tot vrijdag ofzo. Heb je in de tussentijd geen kabeltje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!