autologin debian woody

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:31
is er een mogelijkheid voor debian woody om automatisch in te loggen tijdens het opstarten (of debian zonder logins)? en daarna ook meteen een programma op te starten?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

savale schreef op 01 oktober 2002 @ 19:34:
is er een mogelijkheid voor debian woody om automatisch in te loggen tijdens het opstarten (of debian zonder logins)? en daarna ook meteen een programma op te starten?
Dat kan, maar da's onzinnig :?

Je kunt beter, als je een programma altijd wilt opstarten, als je je computer aanzet, naar /etc/init.d gaan kijken, dan je hele secure loginsysteem verkloten.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 22:40

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Jazeker, dit is goed mogelijk. Kijk eens naar programma's als autologin en alogin, te vinden op SourceForge. Meteen na het inloggen een programma uitvoeren is te doen met behulp van een bestand als ~/.bash_profile of door het gewoon in /etc/rc?.d/* neer te zetten (dan wordt het voor het inloggen uitgevoerd, maar dat is voor de meeste programma's geen probleem).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• savale
hte is niet onzinnig hoor anders vroeg ik t niet ;) het gaaat namelijk om een mp3speler te maken van oud pctje iik heb momenteel ook moeite met de netwerkinstallatie hij stopt na een tijdje met downloaden :( ik gebruik de nl ftp mirror: http://ftp.nl.debian.org:80/debian

edit: dit was een ipconflict probleem :) dus installatie gaat weer lekker

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 11:06

BHR

> Dat kan, maar da's onzinnig

Niet perse... Ik heb via LFS een autorun cd-rom distro gemaakt (met nog iemand anders) die je in je computer deed en dan vervolgens voor jou inlogde als `root`, xfree86 -configure draaide, xfree86 zelf opstartte en met mozilla 1.0 en draknet, zodat je kon internetten en je systeem eventueel kon herstellen :).

Ik heb autologin gebruikt, werkt als een trein. Simpel een link in /etc/rc3.d/ gezet.

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

• savale
ok als ik toch bezig ben: is er ook een simpele manier om de pc te herstarten / uit te zetten voor debian (liefst met zelfgeknutseld knopje via de paralelle of seriele poort :P)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 22:40

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ja, ook dat is mogelijk. Om iets dergelijks via het netwerk te doen gebruik je gewoon een script dat wordt aangeroepen zodra er netwerkactiviteit op een bepaalde poort is (via de search zou een voorbeeld van Nelske wel te vinden moeten zijn). Een daemon die de seriële poort in de gaten houdt moet ook wel mogelijk zijn, ik verwacht dat je op SourceForge wel programma's vindt die dat kunnen doen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• moto-moi

moto-moi

savale schreef op 01 oktober 2002 @ 19:52: het gaaat namelijk om een mp3speler te maken van oud pctje
Dan is het dus wel onzinnig ;)
Je kunt dir mp3-afspeel zooi prima via /etc/init.d starten.

• savale
moto-moi schreef op 01 oktober 2002 @ 20:18:
[...]

Dan is het dus wel onzinnig ;)
Je kunt dir mp3-afspeel zooi prima via /etc/init.d starten.
hehe ok ik ga eerst maar eens proberen alles leuk met knopjes te kunnen bedienen ik hoop dat het afsluiten niet al teveel problemen gaat geven (heb namelijk at voeding :()

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Misschien wil je het wat kaler, dat er alleen maar een mp3-speler op het scherm wordt gestart (of misschien niet eens op het scherm maar op de achtergrond), zonder dat je verder volledig ingelogd bent.

En uitzetten... Je kunt via een relais misschien je compu uit laten schakelen, maar het is niet echt makkelijk om dat netjes en degelijk te doen.
Misschien een ATX voeding nemen en dan het aan/uitschakelen van de voeding door wat elektronica laten doen?

• savale
elektronisch kan ik wel wat... ik zit nu te denken aan een schakeling dat een toetsenbord simuleert...kan ik dus commandos geven (linux uitzetten etc) en via knopjes toetsen simuleren die mp3speler aansturen... het moet niet op de achtergrond draaien...wat wel op de achtergrond mag draaien is een ftp server oid zodat ik liedjes kan uploaden :P

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Toetsenbord emuleren? Wrom niet iets via de seriele of parallelle poort? Dat is meestal makkelijker om je computer iets duidelijk te maken.

• savale
tjaa ik ben ook al gaan zoeken naar scriptjes die dingen naar de seriele poort kan sturen en ontvangen maar ik heb nog niets gevonden waarmee je een mp3 player onder linux kan besturen... allemaal met numerieke toetsenborden of lirc infrarood

• moto-moi

moto-moi

savale schreef op 02 oktober 2002 @ 19:27:
tjaa ik ben ook al gaan zoeken naar scriptjes die dingen naar de seriele poort kan sturen en ontvangen maar ik heb nog niets gevonden waarmee je een mp3 player onder linux kan besturen... allemaal met numerieke toetsenborden of lirc infrarood
lirc, en dan een lcd scherm ? D'r heeft een half jaar geleden, een heel artikel daarover in de C'T gestaan..

• savale
C'T?"ehm lirc wil ik niet gebruiken denk ik...

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

savale schreef op 02 oktober 2002 @ 19:27:

Mja eigen daemontje schrijven (of zoeken, bestaat vastwel) en dan XMMS als MP3 player, en de daemon XMMS laten besturen?

• moto-moi

moto-moi

savale schreef op 02 oktober 2002 @ 22:09:
C'T?"ehm lirc wil ik niet gebruiken denk ik...
Mjah, dan kun je nog knoppen maken, die je via je seriele poort uitleest ofzo ?

Pagina: 1