Toon posts:

[Gentoo] centericq wil niet meer na upgrade naar Gentoo 1.4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens de upgrade naar Gentoo 1.4 is centericq verwijderd. Ik wil dit opnieuw installeren:
gentoo root # emerge centericq
Calculating dependencies ...done!
>>> emerge net-im/centericq-4.8.2 to /
>>> md5 ;-) centericq-4.8.2.tar.gz
>>> Unpacking source...
>>> Unpacking centericq-4.8.2.tar.gz
nls
patching file po/Makefile.in.in
>>> Source unpacked.
nls
creating cache ./config.cache
checking for a BSD compatible install... /bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking whether make sets ${MAKE}... yes
checking for working aclocal... found
checking for working autoconf... found
checking for working automake... found
checking for working autoheader... found
checking for working makeinfo... found
checking for gcc... gcc
checking whether the C compiler (gcc -O2 -mcpu=i686 -pipe ) works... yes
checking whether the C compiler (gcc -O2 -mcpu=i686 -pipe ) is a cross-compiler... no
checking whether we are using GNU C... yes
checking whether gcc accepts -g... yes
checking for c++... c++
checking whether the C++ compiler (c++ ) works... yes
checking whether the C++ compiler (c++ ) is a cross-compiler... no
checking whether we are using GNU C++... yes
checking whether c++ accepts -g... yes
checking how to run the C preprocessor... gcc -E
checking for ranlib... ranlib
checking for sigc-config... /usr/bin/sigc-config
checking for libsigc++ - version >= 1.0.0... 1.0.4
checking if libsigc++ sane... no
configure: error: You need to have the libsigc++ libraries installed - see the README for more information

!!! ERROR: The ebuild did not complete successfully.
!!! Function src_compile, Line 28, Exitcode 1
!!! Configure failed

libsigc++ is nochtans geinstalleerd. Ik snap het niet echt...

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:25
./configure is toch niet helemaal blij met je huidige libsigc++, je kan even kijken of daar een nieuwere versie van is. Probeer ook eens "met de hand" centericq te installeren. (zelf source uitpakken, ./configure, make, make install)

Verwijderd

Topicstarter
Freak_NL schreef op 01 oktober 2002 @ 19:30:
./configure is toch niet helemaal blij met je huidige libsigc++, je kan even kijken of daar een nieuwere versie van is. Probeer ook eens "met de hand" centericq te installeren. (zelf source uitpakken, ./configure, make, make install)
Zelfde error!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Dan is er toch iets fout gegaan tijdens de upgrade naar 2.4 de reden dat ik dat denk is, omdat ikzelf ook die upgrade heb gedaan en naderhand centericq heb toegevoegd (daarvoor geen centericq gebruikt), zonder problemen.
Het lijkt dus wel alsof er toch ergens een botelneck in je systeem zit mede doordat dit niet de eerste fout is die jij krijgt mbt gentoo 1.4.
Ik kan je alleen aanraden om het fora op gentoo.org ook eens te bezoeken en goed na te lopen of je dww alle stappen uit de upgrade howto juist heb doorlopen.

Het ligt in elk geval niet aan gentoo 1.4 anzig anders zou het bij mij ook niet moeten werken, maar eerder aan een 'eigen' probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Slaiter schreef op 01 oktober 2002 @ 20:16:
Dan is er toch iets fout gegaan tijdens de upgrade naar 2.4 de reden dat ik dat denk is, omdat ikzelf ook die upgrade heb gedaan en naderhand centericq heb toegevoegd (daarvoor geen centericq gebruikt), zonder problemen.
Het lijkt dus wel alsof er toch ergens een botelneck in je systeem zit mede doordat dit niet de eerste fout is die jij krijgt mbt gentoo 1.4.
Ik kan je alleen aanraden om het fora op gentoo.org ook eens te bezoeken en goed na te lopen of je dww alle stappen uit de upgrade howto juist heb doorlopen.

Het ligt in elk geval niet aan gentoo 1.4 anzig anders zou het bij mij ook niet moeten werken, maar eerder aan een 'eigen' probleem.
Mijn upgrade is wel degelijk geslaagd. Bijna alle dingen werken beter als tevoren.