Datakabel C55

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is er al iemand die een datakabel voor de C55 van siemens heeft gespot?

Deze is anders dan de kabel voor de eerste siemens telefoons. De bus is dunner en langer zeg maar. Zal zo ff een foto maken om te illusteren. Nu viel mij op dat op de siemens site dat de s40 een andere kabel heeft als de rest van de series(25t/m50). Zou het zo kunnen zijn dat deze ook zou passen? Dan kan ik namelijk voor zo'n kabel gaan zoeken. Dus als iemand die kabel heeft zou die ff kunnen vergelijken met de stekkertjes van mijn kabel, ik maak zo foto's(hijs nu de eerste keer aan het opladen zullen we hem maar ff niet in storen).

I, for one, like Roman numerals

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

op de siemens site is hij ook niet verkrijgbaar.
zowel voor de c55 als de s40 niet.

wel raar dat siemens nou heeft gebroken met hun eigen systeem
ik vond het altijd wel handig dat die datakabels uitwisselbaar waren.

is die kabel voor de s40 wel verkrijgbaar?? dan zou ik eens kijken of die wel past.

• Def_P
  • Niet online
De datakabels zijn er wel op de site maar je kan ze er niet bestellen tenminste heb het nog niet gevonden(ook nog niet voor andere dingen trouwens)

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:43
Was de S40 eigenlijk geen Bosch? Dat zou verklaren dat hij een andere aansluiting heeft. Over de C55 weet ik niet.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Def_P
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/mw/hd/hd/s40_4.jpg de SIEMENS s40.

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gugger schreef op 01 oktober 2002 @ 19:14:
Was de S40 eigenlijk geen Bosch? Dat zou verklaren dat hij een andere aansluiting heeft. Over de C55 weet ik niet.
Die S40 lijkt wel op dat Bosch ding, maar is toch heel anders hoor :)

• Def_P
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/mjt.bakker/Dsc00687.jpg Hoop dat het verschil duidelijk is, hij is dus niet veel langer, alleen wel platter. (Links is C35i en rechts C55)

En siemens heeft gezegd dat dit nodig was omdat ze de telefoons niet meer kleiner konden maken als ze aan die databus bleven. En de s40 is ook niet heel dik d8 ik, misschien dat het past?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:54

Korakal

Up up up!

Def_P schreef op 01 oktober 2002 @ 19:26:
[afbeelding] Hoop dat het verschil duidelijk is, hij is dus niet veel langer, alleen wel platter. (Links is C35i en rechts C55)

En siemens heeft gezegd dat dit nodig was omdat ze de telefoons niet meer kleiner konden maken als ze aan die databus bleven. En de s40 is ook niet heel dik d8 ik, misschien dat het past?
Wat ik mij ervan kan herinneren had de S40 een nog andere aansluiting, nl met een 'rondje' aan een van de uiteinden... maar pin me nergens op vast.

Trouwens, de S40 is wél oorspronkelijk een Bosch toestel. Het telecom onderdeel van Bosch is overgenomen door Siemens.
Vandaar ook de compleet afwijkende interface, aansluitingen en kwaliteit.

• Def_P
  • Niet online
Korakal schreef op 01 oktober 2002 @ 19:48:
[...]

Wat ik mij ervan kan herinneren had de S40 een nog andere aansluiting, nl met een 'rondje' aan een van de uiteinden... maar pin me nergens op vast.

Trouwens, de S40 is wél oorspronkelijk een Bosch toestel. Het telecom onderdeel van Bosch is overgenomen door Siemens.
Vandaar ook de compleet afwijkende interface, aansluitingen en kwaliteit.
Ik kan hier geen rondje aan de uiteinde ontdekken, zal dus wel anders zijn.

Wist trouwens niet dat van die bosh dat dat overgenomen was. De s40 is op zich wel een geinig toestel.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:54

Korakal

Up up up!

Def_P schreef op 01 oktober 2002 @ 19:55:
[...]

Ik kan hier geen rondje aan de uiteinde ontdekken, zal dus wel anders zijn.
Hmmm is ook al weer lang geleden dat ik dat toestel voor het laatst in handen heb gehad... heb net nog even gegoggelt maar geen plaatjes van de aansluiting kunnen vinden.

Maar jij moet wel kunnen zien of 'ie gelijk is toch?

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:43
Er zullen iig wel kabels voor komen, in Duitsland schijnen ze al beschikbaar te zijn. Alle nieuwe Siemens' zullen deze poort krijgen begrijp ik, waaronder ook de S55, erg mooi toestel trouwens, gaat m'n S45 opvolgen denk ik...

Afbeeldingslocatie: http://217.110.64.208/sixcms/upload/news/s55.jpg

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 19:59

Whuzz

Dodgeball!

Kwijl, wat een mooi ding he? :9~ :9~
Dit wordt ook mijn nieuwe telefoon, hij gaat mijn S35i opvolgen.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-02 14:45
beejte offtopic maar is er al bekend wanneer die s55 beschikbaar is?

• Def_P
  • Niet online
Aapje_18 schreef op 02 oktober 2002 @ 19:10:
beejte offtopic maar is er al bekend wanneer die s55 beschikbaar is?
Neej is nog niets over bekend, er is ook nog geen officiele aankondiging geweest(volgens de zaken waar ik ben geweest). Ze denken dat de aankondiging eind deze maand is, en dat het dan nog een maand duurt eer i in Nederland leverbaar is.

Kent iemand nog site's waar ze datakabels verkopen, dan kan ik die mailen of ze hem al binnen hebben, heb stuntprijzen al geprobeerd en nog geen reactie.

• job
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

datakabels die kan je bij www.koopjessite.nl krijgen

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb sinds vorige week ook een Siemens C55! Zo'n datakabel zou ik best willen, als je er beltonen mee kan uploaden. :)

Def_P: heeft je zoektocht al iets opgeleverd? Ik kan bij de meeste gsm-shops niets vinden. :{

Volvotips.com

• Def_P
  • Niet online
Bart-Willem schreef op 03 oktober 2002 @ 10:53:
Ik heb sinds vorige week ook een Siemens C55! Zo'n datakabel zou ik best willen, als je er beltonen mee kan uploaden. :)

Def_P: heeft je zoektocht al iets opgeleverd? Ik kan bij de meeste gsm-shops niets vinden. :{
Ik ga er vanuit dat je er wel bel tonen mee kan uploaden, anders hoef ik hem niet namelijk. Verder plaatjes en contacts erin zetten moet volgensmij kunnen. Java kan niet, maar misschien dat daar ooit nog een programma voor komt(nu kan dat niet omdat er anders geen bedrijven zouden komen die die spellen zouden maken, maar misschien dat er later nog een 3th party software voor komt dat het wel kan)

Maar voorlopig nog nergens die kabel te bekennen, meeste reacties die ik terug krijg zijn dat ze denken dat de kabel hetzelfde is als de oude kabel. Dan heb ik ze terug gemaild dat ik het toestel heb, en een oude datakabel maar dat het niet past. Daarop heb ik reacties gekregen dat ze zouden kijken of ze zo snel mogelijk die kabel ook konden hebben. En dan zou i op de site komen te staan.

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
*kick*
weet iemand al of er al datakabels voor de C55 zijn?

Als ik de site van Siemens mag geloven zit er ook een intern modem in deze telefoon, hoe kan je die nou gebruiken (op laptop aansluiten) als er geen kabel voor is en er geen infrarood op zit :?

Prepare for unforeseen consequences

• Def_P
  • Niet online
IK heb er ondertussen al een !!! Bij stuntprijzen.net Ik heb hem opgehaald bij die mensen, koste me 12,50 euro.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Wat kan je allemaal nu precies doen met de datakabel? Java gaat dus niet. Blijft het dan bij alleen ringtones en logo's veranderen?

Met de GPRS Modem Assistent Software kan je GPRS gebruiken om te internetten via b.v. de laptop.

De Siemens S55 is te koop bij http://www.stuntprijzen.net

[ Voor 63% gewijzigd door _Rayman_ op 07-01-2003 12:49 ]

• Def_P
  • Niet online
Mij is het eigenlijk alleen nog gelukt om smsjes uit mijn telefoon te halen, dat was ook grootste doel van me. De rest is allemaal nog niet helemaal ondersteund door programma's die ik heb kunnen vinden.

SoftDataLink van siemens kan ook nog veel niet, krijg melding dat ik op de site een update moet halen. Doe ik dat herkent i de hele telefoon niet meer en kan ik niets meer. :S Heb al gemaild naar siemens maar kreeg eerst een leuk bericht terug dat er een update klaarstond op de site, en dan zonder link erbij waar precies. En toen heb ik terug gemaild of ze mij dan een directe link konden sturen, omdat de update die ik kon vinden niets verbeterde maar juist verslechterde. En daarop heb ik tot nu toe nog niets terug gehad.
Het hele gprs verhaal gaat bij mij niet werken, ik heb Ben en dan moetje een gprs abo nemen om het internet op te kunnen.

• _Rayman_

_Rayman_

Def_P schreef op 07 January 2003 @ 14:24:
Mij is het eigenlijk alleen nog gelukt om smsjes uit mijn telefoon te halen, dat was ook grootste doel van me. De rest is allemaal nog niet helemaal ondersteund door programma's die ik heb kunnen vinden.

SoftDataLink van siemens kan ook nog veel niet, krijg melding dat ik op de site een update moet halen. Doe ik dat herkent i de hele telefoon niet meer en kan ik niets meer. :S Heb al gemaild naar siemens maar kreeg eerst een leuk bericht terug dat er een update klaarstond op de site, en dan zonder link erbij waar precies. En toen heb ik terug gemaild of ze mij dan een directe link konden sturen, omdat de update die ik kon vinden niets verbeterde maar juist verslechterde. En daarop heb ik tot nu toe nog niets terug gehad.
Het hele gprs verhaal gaat bij mij niet werken, ik heb Ben en dan moetje een gprs abo nemen om het internet op te kunnen.
Ik zou dus ook graag een datakabel willen, maar dan moet er wel goede software voor wezen om de boel aantesturen.
Met de datakabel zou ik graag Java spul willen uitwisselen met mijn C55 (voor sites zie: post hier de kewlste mobiele java midlets ) en beltonen uitwisselen.

Voor een datakabel ben ik bij de Mediamarkt geweest en daar zeiden ze dus dat de software op de siemens site te vinden was. Maar dat gaat ook al niet meer op. Zou je a.u.b. het antwoord van Siemens hier willen posten?

Wat moet je met de smsjes op je pc? Er zit toch genoeg opslagruimte in de telefoon?

• Def_P
  • Niet online
Dennis2925 schreef op 07 januari 2003 @ 14:43:
[...]

Ik zou dus ook graag een datakabel willen, maar dan moet er wel goede software voor wezen om de boel aantesturen.
Met de datakabel zou ik graag Java spul willen uitwisselen met mijn C55 (voor sites zie: post hier de kewlste mobiele java midlets ) en beltonen uitwisselen.

Voor een datakabel ben ik bij de Mediamarkt geweest en daar zeiden ze dus dat de software op de siemens site te vinden was. Maar dat gaat ook al niet meer op. Zou je a.u.b. het antwoord van Siemens hier willen posten?

Wat moet je met de smsjes op je pc? Er zit toch genoeg opslagruimte in de telefoon?
Sorry, mijn C: partitie is eergisteren gecrashd, dus ik ben al mijn mailtjes kwijt :(.

Maar ik zal siemens nog wel ff opnieuw mailen, altijd grappig.

En die sms opslag ruimte, ik kan er 45 opslaan. Das opzich genoeg, maar niet als je een vriendin hebt met overactive duimen ;) Moet om de paar dagen toch wel ff aan de pc hangen, maar ben ik nu ook mee gestopt, omdat ik toch al de heel wat ben kwijt geraakt, stond allemaal op de C:.
Voor die java programma's uploaden heb ik nog niet gezocht, beltonen download ik via wap/gprs.

• _Rayman_

_Rayman_

Is er verder nog iemand met ervaring met een datakabel en een Siemens C55?

• Def_P
  • Niet online
Haha LOL, het is mij gelukt om een Earlybird van mijn toestel te maken. Dit houdt dus in dat je de originele software van siemens kan gebruiken, en in explorer gewoon een harddisk erbij krijgt, ik kan nu java programma's naar de telefoon toe kopiereren, beltonen alles zowat. Echt vet. Als iemand meer wil weten moet i mij maar mailen want ik weet niet of het wel op dit forum mag.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:44

Zjemm

...

def_p dat moeten we wel je email hebben
in je profile staat ie namelijk niet :)

opensecure.nl

• _Rayman_

_Rayman_

Def_P schreef op 07 January 2003 @ 17:20:
Haha LOL, het is mij gelukt om een Earlybird van mijn toestel te maken. Dit houdt dus in dat je de originele software van siemens kan gebruiken, en in explorer gewoon een harddisk erbij krijgt, ik kan nu java programma's naar de telefoon toe kopiereren, beltonen alles zowat. Echt vet. Als iemand meer wil weten moet i mij maar mailen want ik weet niet of het wel op dit forum mag.
Ik ben hier zeer naar geinteresseerd. Naar welk emailadres moet ik mailen?

• Def_P
  • Niet online
Ik heb het verbeterd, mail is : nielsvanbaal@softhome.net

• _Rayman_

_Rayman_

Ben nog een beetje aan het speuren naar een datakabel voor de C55. Nu heb ik een set gevonden met software en een USB kabel:

http://www.mobileplaza.nl/Affiliate.asp?AffiliateID=35

Is dit ook de software om eventueel java spul, beltonen mee uit te wisselen? Wie heeft er ervaring met dit software pakket?

• Zjemm

Zjemm

...

ziet er wel nice uit
maar je moet wel met java erbij kunnen klooien

opensecure.nl

• Def_P
  • Niet online
Dennis2925 schreef op 09 January 2003 @ 11:10:
Ben nog een beetje aan het speuren naar een datakabel voor de C55. Nu heb ik een set gevonden met software en een USB kabel:

http://www.mobileplaza.nl/Affiliate.asp?AffiliateID=35

Is dit ook de software om eventueel java spul, beltonen mee uit te wisselen? Wie heeft er ervaring met dit software pakket?
De software van siemens werkt enkel met compoort. Maar als de usb kabel werkt met een com emulatie, dan zou het moeten werken. En volgensmij werkt het zo, maar zeker weten doe ik het niet. De kabel voor de C55 is wel heel anders als voor de overige modellen, dus misschien dat de usb kabels nu ook anders werken. Ik weet alleen dat je met een serieele kabel veiliger zit.

• Def_P
  • Niet online
Zjemm schreef op 09 januari 2003 @ 15:51:
ziet er wel nice uit
maar je moet wel met java erbij kunnen klooien
Dat kan, je kan de .jar en .jad bestanden gewoon zelf aanmaken, en die dan in de juiste directory kopieren(mobile\java\jam\)

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:11

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Hoe gebruik je een datakabel met die c55 ??
Ik heb de telefoon (aan) een datakabel op Com1 en C45 explorer... (met use windows 2000 aangevinkt).
Maar hij zegt steeds dat ie de poort niet kan openen??

Hoe en wat en op welke manier krijg ik nu dingen op die telefoon met die kabel??

• Zjemm

Zjemm

...

waar heb je die kabel vandaan? en wat kosten die kabels tegenwoordig?

ander ga ik dr ookeen halen. das goedkoper dan de hele tijd spellen via wap downloaden

opensecure.nl

• _Rayman_

_Rayman_

Officele kabel kost ongeveer 50 euro. Bij www.stuntprijzen.net kost die 12.50 euro. Ik weet niet wat voor provider je hebt, maar ik betaal 1.50 euro per mb (GPRS). Daar kan je heel wat voor downloaden. Die prijs van de datakabel haal ik er niet 1-2-3 uit.

offtopic:
Ik vind de volgende vraag te kort om er een topic voor te openen.
Bij menu -> instellingen -> beveiliging -> blokkering kan je je toestel blokkering voor b.v. alle uitgaande oproepen. Alleen om dit te activeren, heb je een wachtwoord nodig. Nu is mijn vraag wat is dat wachtwoord (4 cijfers)? Ik heb 0000 en 1234 al geprobeerd. Je kom dan wel in het volgende menu en als je het gaat instellen, dan krijg je "wachtwoord onjuist".

Mijn toestel is een Siemens C55 met de softwareversie 14. De provider is O2

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb verschillende Datakabel software gebruikt.. zelfs SoftDataLink van siemens zelf.
Alleen (zelfs met de update) kan je gewoon NIKS doen alleen je SIM contacts bekijken!!!!!

Maar ik wil er JAVA en RINGtONES en LOGOs op kunnen zetten!!
Is er uberhaupt een programma compatible met de datakabel die dit kan??? :? :?
Want dit is gewoon achterlijk, koop je zo'n kabel kan jer er nog NIKS mee :(

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

niemand .. ? :?

• _Rayman_

_Rayman_

Def_P schreef op 07 January 2003 @ 17:20:
Het antwoord op je vraag

Voor de informatie, check je mail

[ Voor 5% gewijzigd door _Rayman_ op 14-01-2003 12:59 ]

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
tjezus, heb net mijn c55 opgehaald bij post kantoor.

zit op die doos een sticker: check contents if broken....
goed, die sticker is dus idd dwars door het midden maar het lijkt er op dat alles nog in de doos zit.

verder,
ga een spelletje proberen...
even wachten..... ding reageerd nergens meer op dus wil al de battery er uit gaan trekken en op dat moment schijnt net spel geladen te zijn...pffff

ok, even saai schietspel gedaan, wil weer terug naar menu.... even wachten....
4 minuten later!!!!!!!! begintie weer een deuntje te spelen en dan weer wachten...
ohnee, hij ging alleen de highscore laden... pffrrrtt

dan maar even een beltoon instellen,
ok een hinnekend paard, lache.
maar de max geluids niveua is zo laag dat als ik em in mijn jas zak stop het nauwelijks te horen is....

aargh!!!!!!!!
dat ga ik maar eens als nieuwe beltoon invoeren denk ik.

verder wel heel klein en licht.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:20
CT schreef op 13 January 2003 @ 09:47:
Ik heb verschillende Datakabel software gebruikt.. zelfs SoftDataLink van siemens zelf.
Alleen (zelfs met de update) kan je gewoon NIKS doen alleen je SIM contacts bekijken!!!!!

Maar ik wil er JAVA en RINGtONES en LOGOs op kunnen zetten!!
Is er uberhaupt een programma compatible met de datakabel die dit kan??? :? :?
Want dit is gewoon achterlijk, koop je zo'n kabel kan jer er nog NIKS mee :(
Ik heb me kabel en software (in 1) besteld bij mobileplaza.
Dit sofware pakket kun je:
• ringtones toevoegen
• plaatjes toevoegen
• smsjes beheren en verzenden
• van alles met je telefoonboek

Op de cd van de software zitten ook nog eens 500 "ringtones" (je moet ze maar leuk vinden ;) )
En 700 picture logos.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

dat stukje software dat def p heeft beschreven, zou iemand dat kunnen plaatsen? Mailen is ook goed : moz@home.nl

ik zou je heel erg dankbaar zijn :)

• Elanthia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik zou met deze info ook een heel dankbaar meisje zijn (heb me rot zitten zoeken op internet, maar kan het niet vinden :'( )

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:12
ik heb een s55 met datakabel
mijn vriendin een c55
aansluitingen zijn hetzelfde maar toch wil de kabel van de s55 niet met de c55 werken

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Ik wil ook een data kabel hebben, heb ze enkel tot nu toe alleen gevonden voor de compoort, en daar ik een mac heb, heb ik geen compoorten meer. Weet iemand of er een leuk pakket is met usb kabel voor de mac? Of moet ik weer xp gaan emuleren?

• Def_P
  • Niet online
Phusebox schreef op 27 February 2003 @ 15:18:
ik heb een s55 met datakabel
mijn vriendin een c55
aansluitingen zijn hetzelfde maar toch wil de kabel van de s55 niet met de c55 werken
Dat klopt, dit is bij alle C versies van siemens zo. Daarbij hebben ze de mogelijkheid gewoon geblokeerd. Alleen de earlybirds kunnen dit in de C series. Daar heb je dat flash achtige tooltje voor nodig. Maar dit ben ik dus zelf ook kwijt, met een hdd crash(weer), en dus ook alle links naar de sites toe.

Kreeg jij bij de S55 ook software? Zo ja zou je die naar mij toe kunnen mailen ofzo? Want de dataexchange software die ik nu gebruik geeft nog wel eens fouten. En ik heb zelf het plaatje moeten vervangen anders stond er de hele tijd dat ik een s45i had ofzo.

• Def_P
  • Niet online
Heeft iemand de originele datakabel? Want met mijn namaak kabel kan ik geen firmware updates doen :( . En ik baal er van dat hij nog steeds zo traag is, en dat is als het goed is opgelost met een firmware update.

Pagina: 1