[Vervolg] geen geluid links - andere kabel!?

Pagina: 1
Acties:

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Hoi

Als vervolg op dit topic:[rml][ 512i] Linkerbox geeft geen geluid![/rml]

hopelijk kan nu wel iemand me helpen.

- Ik heb 2 kleine pc boxjes aan mijn geluidskaart gehangen - daar kwam wel aan beide kanten geluid uit - mijn geluidskaart is dus in orde.
- Toen was ik aan het kloten met het kabeltje van de pc naar de versterker - toen kwam ik erachter dat als ik de rode of de zwarte tulpstekker in de rechterbox ingang stop er dan geluid komt - als ik dan de overige tulp in de linker steek dan hoor ik geen verschil met als ik hem eruit laat. (alleen links geeft geen geluid)
Nu zul je zeggen van: "ligt aan het kabeltje" maar ik heb die van mijn broertje geprobeerd (zelfde kabel) en daar heb ik precies hetzelfe probleem.
Ik heb een rode en een witte uitgang - en de kabel is rood met zwart, weet niet of dit uitmaakt?
- Dan is er nog de mogelijkheid dat er wat mis is met de linker ingang op mijn stereo - maar als ik mijn MD speler er aan hang dan krijg ik wel goed geluid uit beide boxen.

Zijn er nog andere - betere - kabels om je pc aan je stereo te hangen? Ik heb nu een enkele stekker naar 2 tulp stekkertjes.

Apple en Joppiesaus all the way

• Hollie
Schop!

Verwijderd

Wat gebeurt er als je alleen de linker stekker (zwart) in allebei de ingangen steekt en wat gebeurt er als je rechts(rood) in allebei de ingangen steekt. Als bv de zwarte geluid geeft en de rode niet dan zou ik gewoon een aantal kabeltjes proberen.

• Hollie
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 11:29:
Wat gebeurt er als je alleen de linker stekker (zwart) in allebei de ingangen steekt en wat gebeurt er als je rechts(rood) in allebei de ingangen steekt. Als bv de zwarte geluid geeft en de rode niet dan zou ik gewoon een aantal kabeltjes proberen.
Als ik een van beide stekkers in de rechter ingang stop dan krijg ik geluid rechts. Als ik een van beide in de linker ingang stop dan krijg ik geen geluid.

Ik heb al een zelfde kabeltje gebruikt van mijn broertje.

Zijn er geen andere soorten kabels dan dat ik nu heb?

Verwijderd

dan zal er toch een los kontaktje in de versterker zitten. Probeer eens een andere ingang. Tape of video?

• Hollie
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 14:05:
dan zal er toch een los kontaktje in de versterker zitten. Probeer eens een andere ingang. Tape of video?
Mijn minidisc op die ingang geeft geen problemen!

Verwijderd

erug vaag das niet echt logisch

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hollie, Je spreekt jezelf tegen :z :
Mijn minidisc op die ingang geeft geen problemen!
en
Als ik een van beide stekkers in de rechter ingang stop dan krijg ik geluid rechts. Als ik een van beide in de linker ingang stop dan krijg ik geen geluid.
Hoewel, tegenspreken... er klopt iets niet...

Als je probeerd van het snoer dat uit je computer komt (=minijack naar 2xRCA) bv de rode rca plug te proberen aan de rechterkant en dan OOK de rode RCA plug aan de linkerkant.

Dan kun je een conclusie trekken:
Allebei geluid? -> versterker = oke.
Allebei geen geluid? -> Rotte kabel (probeer een andere kabel, nog steeds geen geluid? -> rotte geluidskaart (of weer een rotte kabel))
Aan 1 kant geluid -> versterker = rot (maar denk 't niet want je MD speler doet 't wel)

Alles kan stuk.

• Hollie
remco_k schreef op 03 oktober 2002 @ 15:25:
Hollie, Je spreekt jezelf tegen :z :

[...]

en

[...]

Hoewel, tegenspreken... er klopt iets niet...

Als je probeerd van het snoer dat uit je computer komt (=minijack naar 2xRCA) bv de rode rca plug te proberen aan de rechterkant en dan OOK de rode RCA plug aan de linkerkant.

Dan kun je een conclusie trekken:
Allebei geluid? -> versterker = oke.
Allebei geen geluid? -> Rotte kabel (probeer een andere kabel, nog steeds geen geluid? -> rotte geluidskaart (of weer een rotte kabel))
Aan 1 kant geluid -> versterker = rot (maar denk 't niet want je MD speler doet 't wel)
Oke zal mijn verhaal proberen wat op te duidelijken:
Ik heb een ingang op mijn versterker zitten voor een extern apparaat (of PC of MD)
Als ik de MD erop aan sluit heb ik geen problemen - alles werk probleemloos!

Sluit ik de pc er echter op aan dan krijg ik links geen geluid. Als ik het tulpstekkertje achter in de stereo eruit haal dan merk ik geen verschil met als ik hem er in doe. Wissel ik rechts en links om dan hoor ik ook geen verschil.
Ik heb al een andere kabel geprobeerd - die van mijn broertje - die doet het bij hem perfect - bij mij niet. Ik heb ook al een paar PC boxjes op mijn pc aangesloten - werkt allemaal oke!

Dus valt er uit te sluiten:
De geluidskaart is oke
De versterker is oke
de boxen zijn oke
Het zou dan in de kabel moeten zitten!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
probeer die zelfde kabel eens met je MD dan op de zelfde ingang

Verwijderd

Snap het niet hoor , pak dan gewoon een andere ingang van je versterker en je weet gelijk waar het aan ligt.
En even met je vinger tegen de minijack en je hoor het brommen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

zucht....
...
Sluit ik de pc er echter op aan dan krijg ik links geen geluid. Als ik het tulpstekkertje achter in de stereo eruit haal dan merk ik geen verschil met als ik hem er in doe. Wissel ik rechts en links om dan hoor ik ook geen verschil.
Hier staat: als ik aan de ingang links en rechts omwissel heb ik nog steeds maar aan 1 kant geluid, dezelfde kant als voor het omwisselen.
Ja? -> dan ligt het toch echt aan je versterker (of je sluit hem totaal verkeerd aan, hoewel je wel erg dom moet zijn wil je dit fout doen).

Of staat hier: als ik aan de ingang links en rechts omwissel heb ik nog steeds maar aan 1 kant geluid, maar de andere kant als voor het omwisselen.
Ja? -> Kabel of geluidskaart = rot.

Of beter nog: probeer eens een andere ingang... als je daar dezelfde probs hebt dan is het je kabel of je geluidskaart.

ps. staat de balans van je versterker en je volumeregeling in windows wel in het midden??

Alles kan stuk.

Pagina: 1