[SCSI]varierende bus breedte (8-16 bit)

Pagina: 1
Acties:

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Er zitten 2 schijven op 1 kanaal: 1x seagate cheetah & een atlas III
Het probleem treedt op op mijn B kanaal van mijn scsi controller (onboard)
Heel sporadisch gaat de zgn wide negotiation wel goed en heeft ie 16 bits bus (dus ook een sync snelheid van 160)
en de andere keer lukt het niet en heeft ie een 8 bits bus met de bijbehorende 40 mb sync.

Nou heeft ie het een hele tijd wel goed gedaan (16 bit/wide)
echter schijnt het niet meer te kunnen. ook valt er net niet te booten vanaf de cheetah en komt ie met een inaccessible boot device op de proppen.

Iemand een suggestie waar ik dit moet aanpakken :?

Search leverde geen relevante topics op.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Sundead schreef op 01 oktober 2002 @ 18:53:
Search leverde geen relevante topics op.
dit hele topic levert mij geen relevante informatie op..

wat voor mainboard?
wat voor scsi onboard?
terminatie wel goed ingesteld?

A wise man's life is based around fuck you

• Sundead
zwelgje schreef op 01 oktober 2002 @ 19:04:
[...]

dit hele topic levert mij geen relevante informatie op..

wat voor mainboard?
wat voor scsi onboard?
terminatie wel goed ingesteld?
Wat jij wil :) gelijk geef ik je:

mobo: Tyan Thunder K7
Actieve terminatie op het einde van de kabel, 3 aansluiting op de kabel
Onboard adaptec waarvan het typenummer bij adaptec niet terug te vinden is gezien hij onboard zit.

Zoals ik al zei, heeft het heel lang goed gedaan, en nu begint ie te flippen bij 16 bits wide.

Ik zal nog es een andere kabel proberen, maar het lijkt me dat de huidige kabel geen defecten bevat gezien die al ruim anderhalf jaar zijn werk gedaan heeft zonder te janken.
dus zie geen aanleiding om hem in een keer te verdenken, echter moeten we toch maar wat proberen :)
Andere suggesties zijn welkom uiteraard.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:08
zo te zien schakelt de bus niet terug naar 8 bit, maar naar SE-scsi. 40MB/S wil meestal zeggen UW-SCSI. Je LVD kabels HD worden niet juist herkend door de controller. Gebruik je SCA adapters? Probeer eens een andere connector op je kabel.

De melding "inaccessible boot device " komt simpelweg doordat er geen OS op je 2e schijf staat. of in iedergeval geen correcte bootsector.

• Mr.Wizzard
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Als je de Cheetah alleen op het kabeltje doet gaat het dan ook niet goed?

Je spreekt over een B kanaal, dan neem ik aan dat je ook een A kanaal hebt, is dat ook een LVD bus of een SE bus?

Ik heb bij een Proliant 8000 een keer gehad dat de actieve terminator het nakijken had gegeven na een half jaar en dat er hele gekke dingen gebeurde met het opstarten, af en toe was je een raid setje kwijt of vond ie hem half maar startte niet door. Omdat de terminator nog niet helemaal dood was het soms wel soms niet booten, kabel verwisseld voor een nieuwe en probleem was uit de wereld.

Valt te proberen of het uitmaakt...

TEAM_JOE_BAR

• Sundead
Het was inderdaad de actieve terminator die met het handje wuifde en de aarde verruilde voor een andere locatie.

Doch vind ik dit een enigzins rare ontwikkeling gezien actieve terminators bijna tot nooit sneuvelen.
Hoe het gekomen is laten we dus idd maar in het midden.

Andere kabel erop lostte veel op. |:(
Ook zoiets wat je in principe als eerste dient te proberen, maar ja.....
Zo nu en dan wil je de theoretische aanpak van problemen nog wel es vergeten (eerst alle fysieke elementen controleren, daarna verder kijken)

Alles loopt weer als een trein, beide schijven worden met wide negotiation gezien, interface snelheden zijn max...

de kabel is btw. ~1 jaar oud, en dat terwijl de kabel op kanaal A (Die dus wel correct functioneerde) ~3 jaar oud is (U2W controller waar die vanaf komt)

Mr. Wizzard take's the price :P

Tenk joe! _/-\o_
Pagina: 1