Dr Watson heeft niets kunnen vinden dat op een probleem zou kunnen wijzen
Dat is afaik de LB voor de frontpage
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Dan zet je toch ICMP open voor dat IP 
* Kettrick ziet het probleem niet
* Kettrick ziet het probleem niet
GoT wordt ook geloadbalanced.
Professioneel Hyves-weigeraar
I know, maar volgens DNS lookups is dat een ander LB clusterWouter Tinus schreef op 01 oktober 2002 @ 19:43:
GoT wordt ook geloadbalanced.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Euh, dan is er toch iets niet goed volgens mij, ik heb altijd begrepen dat één LB alles hoort te doen, en de tweede alleen backup speelt. Er is dus ook helemaal geen sprake van LB "clusters"
.
Professioneel Hyves-weigeraar
Nee, hoor.Wouter Tinus schreef op 01 oktober 2002 @ 19:55:
Euh, dan is er toch iets niet goed volgens mij, ik heb altijd begrepen dat één LB alles hoort te doen, en de tweede alleen backup speelt. Er is dus ook helemaal geen sprake van LB "clusters".
Zie:
Microsoft Windows 2000 [versie 5.00.2195]
(C) Copyright 1985-2000 Microsoft Corp.
E:\>ping www.tweakers.net
Pingen naar loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=20 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=10 ms TTL=249
Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 10 ms, Maximum = 20 ms, Gemiddeld = 12 ms
E:\>ping gathering.tweakers.net
Pingen naar loadbalancer-got.tweakers.net [213.239.154.36] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 213.239.154.36: bytes=32 tijd=10 ms TTL=249
Ping-statistieken voor 213.239.154.36:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 10 ms, Maximum = 10 ms, Gemiddeld = 10 ms
E:\>
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Waarom pingt die LB dan? (ongewenst?)
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Roaming schreef op 01 oktober 2002 @ 18:52:
ja, zie titel
als ik op GoT wil word ik gepingt door ip15.tweakers.net
gevolg hiervan is dat za pro de zooi blockt en ik niet op GoT kom.
is dit een nieuwe feature ?
of heb ik zelf een probje.
(ik weet ook niet of het hier hoort, maar het gaat me er niet om dat ik er niet op kom nl dat is al opgelost, ik vroeg me alleen af of dit een normale gang van zaken is )
edit:
te vroeg geblaat, lijkt nu niet meer te gebeuren.
ben ik toch nieuwschierig wat het nou was
Lijkt me dat icmp niet perse ping is, kan best zijn dat ie je een icmp-packet met een wijziging van de route terugstuurt...
Nou.. wees niet bang, dat gaat absoluut niet via icmp, maar gewoon op de standaard http-header manier.Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 18:53:
volgens mij checkt hij je cookie o.i.d.Je sessie is ook gelinked aan je IP.
Dat gathering.t.net en www.t.net een ander ip vinden dan de reverse voor loadbalancer.t.net is natuurlijk niet perse hetzelfde als een "das een ander LB-cluster"Traag schreef op 01 oktober 2002 @ 19:47:
I know, maar volgens DNS lookups is dat een ander LB cluster
Al het verkeer van de loadbalancers zal vanaf diens primaire ip komen, niet af en toe ergens anders vandaan
Nooit geweten dat een doos meerdere ip's kan hebben?j_iscool schreef op 01 oktober 2002 @ 20:09:
Pingen naar loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:
Pingen naar loadbalancer-got.tweakers.net [213.239.154.36] met 32 byte gegevens:
icmp != ping...Bolk schreef op 01 oktober 2002 @ 20:13:
Waarom pingt die LB dan? (ongewenst?)
icmp is het controle protocol voor heel tcp/ip en omvat veel meer dan de simpele is-alive-probe ala ping.
Oa dus ook route wijzigingen, geblokeerde requests etc etc.
ah ok
weer wat geleerd
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
iets wat ik vandaag merkte. Ik word als ik op sommige pagina's van GoT kom, gepinged door isis.basefreak.nl 
(btw.. ook deze pagina wil mij pingen)
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
dat zijn dan waarschijnlijk webicon's, zet die eens uit, and try againTampie2000 schreef op 01 oktober 2002 @ 21:18:
iets wat ik vandaag merkte. Ik word als ik op sommige pagina's van GoT kom, gepinged door isis.basefreak.nl
Dat wist ik wel, het leek me alleen nutteloos om een loadbalancer 2 ip's te geven, met 1 had ie het ook af gekund!
Dan weet je niet of de request voor t.net of GoT is.j_iscool schreef op 01 oktober 2002 @ 22:18:
[...]
Dat wist ik wel, het leek me alleen nutteloos om een loadbalancer 2 ip's te geven, met 1 had ie het ook af gekund!
Jawel, dat kun je aan de domeinnaam zien die is opgevraagd, zelfde principe als virtual hosts in apache.PieterJ schreef op 01 oktober 2002 @ 22:28:
[...]
Dan weet je niet of de request voor t.net of GoT is.
Kan de LB dat dan? Of moet je dan de software van t.net/GoT aanpassen?j_iscool schreef op 01 oktober 2002 @ 22:45:
[...]
Jawel, dat kun je aan de domeinnaam zien die is opgevraagd, zelfde principe als virtual hosts in apache.
Misschien wordt dit te erg off-topic
j_iscool schreef op 01 oktober 2002 @ 22:18:
Ik zal het je sterker vertellen, hij heeft er nog veel meer
PER virtual service is er een apart ip, anders kan je er geen aparte balancing regels voor instellen.
En er zijn vrij veel virtual services ingesteld.
Aangezien we aparte ip's _kunnen_ instellen doen we dat ook, dit werkt over het algemeen toch wat handiger met allerlei zaken als virtualhosting etc en als we ssl zouden gaan toepassen is het helemaal onmogelijk anders op te lossen met apache 1.3.x
Het is iig absoluut niet nutteloos.
Ghehehe, apache kent 2 manieren van virtual hosting, ip-based en name-basedj_iscool schreef op 01 oktober 2002 @ 22:45:
Jawel, dat kun je aan de domeinnaam zien die is opgevraagd, zelfde principe als virtual hosts in apache.
Het IS dus zelfs virtualhosting als je meerdere ip's ervoor gebruikt.
Magoed, wij vinden het makkelijker met ip's en oa omdat je dan onderscheid bij de loadbalancers kan maken doen we dat ook.
Pagina: 1