Toon posts:

P4 in 1U IPC case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand dit voor elkaar gekregen ?
Het betreft een asus P4B-MX moederbord met een P4 cpu en standaard koeler :-)

als het niet zou gaan, hoe krijg ik hem er wel in ?
of beter een 2u nemen ?

grtz,
sleeps

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

De standaard koeler is al groter dan 1inch, dus dat gaat je never nooit lukken ben ik bang.
Je zou dan voor een speciale koeler moeten gaan kijken (ff in de pricewatch zoeken) of gewoon voor een grotere kast gaan.

Verwijderd

Het enige probleem lijkt mij de standaardkoeler, die is te hoog. Misschien kun je het oplossen door andere (plattere) beugels.

Verwijderd

Topicstarter
zal wel voor een 2U opteren dan :)

• Zonique
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 15:47
D'r zijn best coolers voor P4, ik het ze hier in Singapore zien liggen voor SGD50 (70 gulden), leek me een beetje prijzig, waarschijnlijk kun je ze wel goedkoper krijgen. Ik heb zelf ook recent voor deze keuze gestaan en toen toch maar gekozen voor de oude vertrouwde PIII coppermine. Gezien de ruimte in die kast en warmteontwikkeling van 3 x 7200 harddrives en een P4 processor, moet de kast over behoorlijk wat fans beschikken om de warmte op een net niveau te houden.

Een ander puntje waar je even rekening mee moet houden is de powersupply die bij de kast geleverd wordt. Meestal is dit niet de krachtigste en je moet even rekenen of het voldoende is voor een P4. Het is erg lastig om een zwaardere power supply te krijgen voor een 1U kast. Voor een 2U kast is dit geen probleem.

Als je voor P4 of AMD wil gaan, kun je volgens mij inderdaad gewoon beter een 2U kast kopen. Misschien een klein beetje meer geld, maar een stuk safer.