[netware5] Geen administrative privileges

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:29

TF

bla bla

Topicstarter
Ik mag niets meer installeren van mijn server :-) Hij zegt dat ik geen administrative privileges heb om het programma te installeren terwijl ik wel gewoon ADMIN ben. Ik heb een Default user policiy maar daarin heb ik vrijwel geen restricties aangegeven.

Iemand die weet waar ik dit kan vinden ? zowel novell al search bieden weinig soelaas

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
wat probeer je precies te installeren dan? heb je mischien een trial versie ofzo draaien? 90 dagen geldig... :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Inderdaad niet erg duidelijk.... wil je zeeslag op je win2000-bak installeren of ArcServe op je nw5.1-server?

Verwijderd

ConsoleOne toch ?

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Ok het was niet erg duidelijk. Ik zal wat meer vertellen.

Ik heb een netware 5.1 server met Zen 3.2. Ik heb een aantal users aangemaakt binnen de NDS. Deze user loggen allemaal in op een XP client.

Ik heb voor mezelf (als beheerder zijnde) ADMIN als username. Zoals je die standaard krijgt na de installatie van Netware.

Ik heb een dynamic local user policy die zelf dus in windows een lokaal account aanmaakt. Wat ik wil installeren is gewoon een softwareprogramma op een client , in dit geval Kazaa V2.

als ik de setup van het programma wil draaien, komt windows met de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.frankzomer.nl/fout.jpg

Ik lijk dus (als ADMIN ingelogd) geen administrator te zijn in Windows.

Misschien ben ik zo wat duidelijker :-)

[ Voor 0% gewijzigd door TF op 01-10-2002 21:47 . Reden: typo ]

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
problem solved.

Bij de instelling van Dynamic Local User kun je aangeven in welke groep de aangemaakt de bruiker moest komen . Ik had hem op users staan. Nu op administrators :-)

Verwijderd

Tip: log zo weinig mogelijk in als user admin. En hou deze user zo kaal mogelijk; zet um nooit bij policies e.d.

• Roman
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Log niet in met admin.
Maak een user aan met jouw naam een geef hem rechten.
Nog mooier maak een 2 admin aan met de naam nimda (ofzo). voor het geval dat je admin account beschadigt.

Maarja, probleem is al opgeslot zie ik. Log trouwens op NT/XP ook niet aan met administrator (of zo wijnig mogelijk) Maar maak ook hier een account met je naat aan en geef hem rechten.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1