Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
12V naar + van fan.
- van fan op 2
aarde aan 1
5V aan 3
in stand 1-2 staat er 12V over de fan
in stand 2-3 staat er 7V over de fan
Eventueel kun je aansluiting 4-5-6 voor iets anders gebruiken (led ofzow)
- van fan op 2
aarde aan 1
5V aan 3
in stand 1-2 staat er 12V over de fan
in stand 2-3 staat er 7V over de fan
Eventueel kun je aansluiting 4-5-6 voor iets anders gebruiken (led ofzow)
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Verwijderd
De rode van de fan op 12V, de zwarte van de fan op 2, massa op 1, rood 5V op 3.
Goedzo Banzi....
Goedzo Banzi....
Mijn dank is groot 
Hier nog even de oplossing (voor de FAQ?)
Hier nog even de oplossing (voor de FAQ?)
Schakelaartje heb ik gekocht bij Display Electronics in Eindhoven en ze kosten € 3,95 p/s.
Ik denk dat iedere electronica(speciaal)zaak deze verkoopt en anders kun je ze bestellen via i-net.
Maar ik denk dat ik ze ga ruilen voor 3-standen schakelaartjes.
Want ik wil liever [ uit - 7V - 12V ] ipv alleen maar 7V en 12V.
Ik denk dat iedere electronica(speciaal)zaak deze verkoopt en anders kun je ze bestellen via i-net.
Maar ik denk dat ik ze ga ruilen voor 3-standen schakelaartjes.
Want ik wil liever [ uit - 7V - 12V ] ipv alleen maar 7V en 12V.
* Bubbles heeft sinds een week 5 schakerlaartjes aan de voorkant van zijn kast zitten.
ik heb 3 3-standen schakelaars voor mijn kast ventilatoren en 2 2-standen voor mijn processor en voeding. En ik ben er heel tevreden over. Ik was trouwens iets van 8 euro's kwijt voor die schakelaars (totaal).
Flowdesign> voor die [uit - 7V - 12V] kan je trouwens dezelfde aansluitingen gebruiken.
Je kan het trouwens ook doen met 3-pins schakelaars. Dat is:
1. Goedkoper
2. je hebt geen ongebruikte pinnen
ik heb 3 3-standen schakelaars voor mijn kast ventilatoren en 2 2-standen voor mijn processor en voeding. En ik ben er heel tevreden over. Ik was trouwens iets van 8 euro's kwijt voor die schakelaars (totaal).
Flowdesign> voor die [uit - 7V - 12V] kan je trouwens dezelfde aansluitingen gebruiken.
1. Goedkoper
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Wat bedoel je hier nou precies mee? Wat versta jij onder 3-pins schakelaars?Bubbles schreef op 02 oktober 2002 @ 01:16:
1. Goedkoper
Das gewoon een schakelaar met 3 pinnetjes op de achterkant ipv 6.
Je sluit dan de grond naar de fan op de middelste aan en de 5 en 0 op de buitenste.
Je switched dan met je schakelaar de grond op 5 of 0 volt.
Ik weet niet wat je met een 6 pins schakelaar meer kan, maar waar jij em voor wilt gebruiken is een 3 pins voldoende.
Je sluit dan de grond naar de fan op de middelste aan en de 5 en 0 op de buitenste.
Je switched dan met je schakelaar de grond op 5 of 0 volt.
Ik weet niet wat je met een 6 pins schakelaar meer kan, maar waar jij em voor wilt gebruiken is een 3 pins voldoende.
En als ik een 3 standen schakelaar neem met 6 pinnetjes.. Ik wil 12V 7V en uit. Hoe moet ik m'n schema dan maken? Kan iemand dat misschien tekenen, net als Flowdesign heeft gedaan?
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
hetzelfde als een 2 standen schakelaar, maar dan kan je de schakelaar ook nog in het midden zetten waardoor je dus geen ground hebt, en je fan niet draait......
Correctemundo!Prulleman schreef op 02 oktober 2002 @ 18:56:
hetzelfde als een 2 standen schakelaar, maar dan kan je de schakelaar ook nog in het midden zetten waardoor je dus geen ground hebt, en je fan niet draait......
Ik had besloten om geen LED-indicators te maken, dus wat ik nu gedaan heb is die twee 2-standen schakelaars met 6 pinnen geruild tegen twee 3-standen schakelaars met 3 pinnen. (per stuk € 3,00) (De overige 3 pinnen op een 6-pins schakelaar worden bijv. gebruikt om een LED op aan te sluiten maar dat hoeft nu dus niet)
Als ik de schakelaar in het midden zet dan staat de fan uit.
(En dan hoor je ook pas echt goed wat een kloteherrie zo'n standaard coolermaster CPUfan maakt
Zijn ze van diamant of zoFlowDesign schreef op 02 oktober 2002 @ 00:33:
... en ze kosten € 3,95 p/s.
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Verwijderd
Display Eindhoven -> Afzetters
CCFL Inverter -> 15 euro(!)
Blauwe Led -> 4 euro(!)
Blauwe Led -> 4 euro(!)
mm, bij display haarlem heb je voor 7.50 een inverter, voor 15 euro krijg je de ccfl erbijVerwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 23:04:
jah, in haarlem zijn ze ook zo duur (de ultra brights dan, die zijn 3300mcd)Display Eindhoven -> Afzetters
Blauwe Led -> 4 euro(!)
de gewone kosten 2.50, nog niet goedkoop
als je echt goedkope wilt moet je ff hierheen gaan:
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=124
(bestel dan meteen wat 3mm rode leds, want anders komen we niet op de 1000, en ik heb ze toch echt nodig
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
let wel op dat als je bij deze schakeling echt een DPDT koopt dat ie dus niet zo schakelt maar anders:
1--2
3--4
5--6
dus 1 en 2 verbonden óf 3 en4 óf 5 en 6
Dit plaatje werkt alleen bij een 3 polige schakelaar, aan/aan
1--2
3--4
5--6
dus 1 en 2 verbonden óf 3 en4 óf 5 en 6
Dit plaatje werkt alleen bij een 3 polige schakelaar, aan/aan
Even een mooie titel gefixt. De plaatjes zijn zo duidelijk dat -hoewel dit een beetje een n00b vraag is- deze het dus wel waard is om open te laten.
Ja kijk, ik had het natuurlijk ook gewoon ff kunnen vragen toen ik ze kocht, maar dat was ik dus vergetenAcouSE schreef op 08 oktober 2002 @ 08:47:
Even een mooie titel gefixt. De plaatjes zijn zo duidelijk dat -hoewel dit een beetje een n00b vraag is- deze het dus wel waard is om open te laten.
Je hebt helemaal gelijk!Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 23:04:
Blauwe Led -> 4 euro(!)
Ik wou er eerst dus LEDs bij maken, ik vragen wat dat kost...
een groene LED: € 0,40 ... niet duur
en een blauwe LED dan? € 4,00. WTF! Ben je gek ofzo?! 10 keer zo duur!
In totaal was ik voor 2 groene LEDs, 2 blauwe LEDs en 4 LED houdertjes € 17,00 kwijtgeweest ofzo! Ja, toedeledoki! Ben gekke henk niet...
Pagina: 1