[TV] Oude sanyo kapot, waar moet ik AFBLIJVEN?

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Mijn Sanyo CEP 6011V tv is opeens kapot. Hij stond standby, ik wilde hem aanzetten en dat lijkt hij te doen maar er komt beeld noch geluid. Het lijkt alsof hij bij het aanzetten in standby gaat, en ook al verandert het lampje als ik hem aan zet met de afstandsbediening (van zwart = aan, naar rood=standby en weer terug) er komt geen beeld of geluid.

Wat kan hier kapot zijn en weet iemand waar ik vooral af moet blijven bij het uitzoeken?

[edit]

het is niet de (enige) zekering die er in zit: die lijkt in ieder geval nog heel.

Verwijderd

Als je al niet weet waar je wel en niet mag aankomen denk je dan dat je iets kan maken???

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:42
Jij moet idd overal afblijven de spanning die op sommige onderdelen blijft staan is redelijk dodelijk. Als je niet eens weet wat je wel enniet mag aanraken zul je hem alleen verder slopen. Breng hem weg.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
waarschijnlijk een probleem met de voeding. Niet de hoogspanningsvoeding, maar de laagspanningsvoeding voor de rest van de componenten. Dit kan je niet repareren zonder een boel kennis en meetapparatuur.

laat het door iemand doen die wel die kennis heeft, of door een bedrijf. kijk wel uit, veel tv-reparatie bedrijfjes zijn oplichters. ikzelf was voor deze reparatie 300 gulden kwijt, mij werd verteld dat de hoogspanningsvoeding kapot was terwijl er alleen een spanningsregelaar van een paar euro vervangen was. daarnaast een hoop problemen met de aflevering.

ik heb de leentv achterovergedrukt, verder werk maken van dit soort dingen is onbegonnen werk, dus zo heb ik nog wat voor die 300 piek.

ohja: niet laten maken door ventura international dus.