Toon posts:

redunant nics...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
stel dat ik een server koop tmet redunant nics en die hang ik bij een colo in het rack en de hoofd nic gaat kapot....

wat gebeurd er dan..!?

de 2e zal het overnemen, maar die heeft een ander ip adres waarschijnlijk..!?

en hoe moet dit allemaal in een cabinet worden aangesloten..?! zelf een switch erin hangen..?! of kan je gewoon die 2 kabeltjes in de switch van de colo pluggen.>?!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:52

No13

/me was here

(jarig!)
nic gaat kapot?

tuurlijk is dit mogelijk maar het lijkt me niet erg waarschijnlijk...
waardoor zou je nic kapot kunnen gaan? een stroompiek over utp :? ? nouja dan is de rest ook kapot in het cabinet (switches ed)

even ontopic:
als je de goede software (of hardware) koopt/gebruikt, voor windows bijvoorbeeld nic express, voor linux bijvoorbeeld ifenslave; kun je de 2 nic's redundant instellen, beide 1 ip en de ander werkt pas als de eerste uitvalt....

dit is volgens mij gemaakt voor kapotte kabels want als een nic "kapot" gaat lijkt me dat de pc crashed door de ontregelde pci bus?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 18:11:
stel dat ik een server koop tmet redunant nics en die hang ik bij een colo in het rack en de hoofd nic gaat kapot....

wat gebeurd er dan..!?

de 2e zal het overnemen, maar die heeft een ander ip adres waarschijnlijk..!?

en hoe moet dit allemaal in een cabinet worden aangesloten..?! zelf een switch erin hangen..?! of kan je gewoon die 2 kabeltjes in de switch van de colo pluggen.>?!
Ik neem aan dat die 2 gewoon het zelfde ipádres hebben, het zou zelfs zo kunnen zijn dat de server hem maar als 1 nic ziet, het er hardwarematig 2 zijn!
Of dat een ip automatisch over genomen word door de ene als de andere kapot is!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
jij wilt niet weten hoeveel netwerk kaarten ik al heb versleten.. (ok ik heb ook 1000en netwerkkaarten in me handjes gehad, maar das een ander verhaal)

ik gebruik gewoon windows server, zit het daar niet standaard in dan.>?! ging er eigenlijk van uit dat het software matig niet zon probleem is... maaar krijgen je geen probleem met de MAC adressen als je 1 ip op de 2 MAC adressen zet..?! volgens mij wel.. lijkt me logischer om het dan met 2 aparte ips te doen maar hoe hang je dat in het netwerk van een colo..?!

Verwijderd

Topicstarter
j_iscool schreef op 01 oktober 2002 @ 18:16:
[...]

Ik neem aan dat die 2 gewoon het zelfde ipádres hebben, het zou zelfs zo kunnen zijn dat de server hem maar als 1 nic ziet, het er hardwarematig 2 zijn!
ik heb het in win 2k server nog niet geprobeerd... maar ik wel vaker problemen mee gehad dat het dus niet 2x zelfde ip kan hebben... (alert: er zijn 2 pcs met zelfde ipnummer windows will be......... )
Of dat een ip automatisch over genomen word door de ene als de andere kapot is!
ja dat zou mooi zijn idd.. maar hoe doen we dat in windows 2000 server..?!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:52

No13

/me was here

(jarig!)
www.ipmetrics.com is iig de site voor NIC express

zijn die nic's versleten tijdens gewoon gebruik of tijdens uitwisselen of transport v/d server?
nouja verders weet ik dus zoals ik al zei niet of je pc zowieso nog wel blijft werken als er een nic kapot gaat, maar misschien heb jij hier ervaring mee? ik hoor het graag van je want ik ben wel benieuwd geworden :)

[edit] ifenslave zit standaart bij je linux kernel code om het verhaal even compleet te maken :)

[ Voor 0% gewijzigd door No13 op 01-10-2002 18:49 . Reden: aanvullinkje ]

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 18:20:
[...]

ik heb het in win 2k server nog niet geprobeerd... maar ik wel vaker problemen mee gehad dat het dus niet 2x zelfde ip kan hebben... (alert: er zijn 2 pcs met zelfde ipnummer windows will be......... )

[...]

ja dat zou mooi zijn idd.. maar hoe doen we dat in windows 2000 server..?!
Je zou kunnen proberen 1 van de 2 standaard uitgeschakeld hebben, zodra er iets met de andere is schakel je die uit, en de goede in?
Dan kan het wel met die ip's!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
maak gewoon gebruik van een DNS naam ipv aan ip adres, je stelt je DNS server gewoon in dat 1 hostname gewoon 2 adressen heeft, als 1 van die nics stuk gaat haal je dat adres er gewoon uit... ben je snel klaar..

of windows 2000 advanced server nemen daar zit 'load balancing' in, je kan dan meerdere nics 1 ip adres geven, (een soort van 'overkoepelend' ip address, (werkt prima regelmatig mee gewerkt, alleen of het ook werkt met 1 server en 2 nics, ben ik niet zo zeker van. (ik deed het altijd met tenminste 2 servers...) maar tis te proberen natuurlijk

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 01 oktober 2002 @ 21:32:
maak gewoon gebruik van een DNS naam ipv aan ip adres, je stelt je DNS server gewoon in dat 1 hostname gewoon 2 adressen heeft, als 1 van die nics stuk gaat haal je dat adres er gewoon uit... ben je snel klaar..
.net server webedition heeft ook load balancing.. zal daar es naar kijken..

als ie standaard de 2e nix uitstaat en hij hangt in colo moet ik er alsnog naar toe kachelen... dan zie k t nut van redunancy niet

ook als t via dns moet duurt t een eeuw... moet binnen 1 sec weer onair zijn of eigenlijk helemaal niet offair gaan...

Verwijderd

Topicstarter
No13 schreef op 01 oktober 2002 @ 18:43:
www.ipmetrics.com is iig de site voor NIC express

zijn die nic's versleten tijdens gewoon gebruik of tijdens uitwisselen of transport v/d server?
nouja verders weet ik dus zoals ik al zei niet of je pc zowieso nog wel blijft werken als er een nic kapot gaat, maar misschien heb jij hier ervaring mee? ik hoor het graag van je want ik ben wel benieuwd geworden :)

[edit] ifenslave zit standaart bij je linux kernel code om het verhaal even compleet te maken :)
ehh ze gingn dood tijdens et gebruik geen schade aan server... sommige waren al half dood out of box.. .

hoe t gewoon op slechte koreaanse techniek... niw niet doorgefikt en de pci buys naar zn moet alleen geen comm. meer mogelij,.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:48:
[...]

.net server webedition heeft ook load balancing.. zal daar es naar kijken..

als ie standaard de 2e nix uitstaat en hij hangt in colo moet ik er alsnog naar toe kachelen... dan zie k t nut van redunancy niet

ook als t via dns moet duurt t een eeuw... moet binnen 1 sec weer onair zijn of eigenlijk helemaal niet offair gaan...
.net standard edition heeft ook load balancing, (itt 2000 waarin alleen advanced dit had)

A wise man's life is based around fuck you

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
No13 schreef op 01 oktober 2002 @ 18:15:
nic gaat kapot?

tuurlijk is dit mogelijk maar het lijkt me niet erg waarschijnlijk...
waardoor zou je nic kapot kunnen gaan? een stroompiek over utp :? ? nouja dan is de rest ook kapot in het cabinet (switches ed)
Roep het niet te hard, ik ben eens getuige geweest van een blikseminslag die binnen het gebouw alle netwerk kaarten naar de klote hielp. Oke, drie van de vijf switchblades kon je ook uitschroeven omdat een groot deel van de poorten niet meer functioneren, maar het was in iedergeval minder dan de aantal netwerkkaarten :+

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 01 oktober 2002 @ 21:51:
[...]

.net standard edition heeft ook load balancing, (itt 2000 waarin alleen advanced dit had)
maar ik ga geen .net standard server gebruiken voro webhosting.... gekke henkie... ik betaal al genoeg aan ms, ga geen overbodige dingen betalen.. .web edition is gemaakt voor webserving maar dan zonder active directory an dat soort dingen..

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Met Compaq servers kan het wel redelijk makkelijk. Dit heet "teaming" oid en houdt in dat de redundant het NIC het van de primaire overneemt in geval van crash...

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Wat deze meneer wilt heet gewoon Fail Over functionaliteit.

Als je zo'n 3com 980 neemt dan kan je ze koppelen (hardwarematig)
Met NIC Express kan het ook! (softwarematig)

Verwijderd

Topicstarter
Gman schreef op 02 oktober 2002 @ 14:14:
Wat deze meneer wilt heet gewoon Fail Over functionaliteit.

Als je zo'n 3com 980 neemt dan kan je ze koppelen (hardwarematig)
Met NIC Express kan het ook! (softwarematig)
ur right... aber ik heb 2 onboard netwerk kaarten en die software is me er iets te duur voor... bovendien vetrouw ik t niet errug...
Pagina: 1