Faxen, sturen en ontvangen.

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:50
Ik heb het volgende, onze fax heeft het begeven. en nu is het zo dat je kan faxen met de pc,

nu zijn mijn vragen, heb je een telefoon verbinding nodig om te kunnen faxen met de pc?

en eigenlijk nog een belangrijkere, hoe ontvang je dan de faxen of kan dat niet?

óf zijn er services waar ik me kan aanmelden, die mijn faxnummer dan in handen krijgen en dat ie elke fax scannen en naar me email adres mailen ofzo.

Of is een neiuwe fax kopen toch makkelijker dan?

De windows versie laten we even in het midden, maar dat is ook nei echt van belang lijkt me

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Windows 2000 en XP hebben een eigen faxservice in zich, die kan dus gewoon faxen ontvangen met je faxmodem op je inkomende lijn... hiervoor heb je gewoon een tel.lijn nodig..

Er zijn wel faxservices die zelf het faxnummer beheren en als er een fax op dat nummer binnen komt ze via email de fax opsturen.. XOIP is er 1 van.. zullen vast wel andere zijn, maar ik weet zo niet welke.. let wel: je moet voor deze service betalen..

Als je toch een machine 24/7 aan hebt staan kan die net zo goed een fax ontvangen en hem uit de printer tuffen... zonde om een fax aan te schaffen... voordeel is ook dat je direct een document naar de faxdriver kunt printen..

Ik zal je windows instellen op ontvangen van faxen, is het simpelst en goedkoopst lijkt me..mits je je compu 24/7 aan hebt staan.. of iig kantooruren..

Heb je geen 2000 of XP, er zijn zat simpele faxprogramma's te verkrijgen... tucows.com zal er vast wel een mirroren..

Pvouput live

• Speedener
Krypt schreef op 01 oktober 2002 @ 18:11:
Windows 2000 en XP hebben een eigen faxservice in zich, die kan dus gewoon faxen ontvangen met je faxmodem op je inkomende lijn... hiervoor heb je gewoon een tel.lijn nodig..

Er zijn wel faxservices die zelf het faxnummer beheren en als er een fax op dat nummer binnen komt ze via email de fax opsturen.. XOIP is er 1 van.. zullen vast wel andere zijn, maar ik weet zo niet welke.. let wel: je moet voor deze service betalen..

Als je toch een machine 24/7 aan hebt staan kan die net zo goed een fax ontvangen en hem uit de printer tuffen... zonde om een fax aan te schaffen... voordeel is ook dat je direct een document naar de faxdriver kunt printen..

Ik zal je windows instellen op ontvangen van faxen, is het simpelst en goedkoopst lijkt me..mits je je compu 24/7 aan hebt staan.. of iig kantooruren..
maar hoe werk dat dan?

dan heb ik een telefoon modem nodig?

want ik heb mijn pc dan altijd aanstaan, en mij modem erin, met het speciale nummer, en als dat dan gebeld word dan leest mijn pc de fax?

• Krypt
Als je de software installeerd wel ja.. en je hebt inderdaad een normaal modem op je telefoonlijk nodig..

Als je Windows XP of Windows 2000 hebt ga dan een naar Help & Support en typ daar FAX in.. zal vast wel uitgelegd worden hoe je die faxservices moet installeren en instellen...

Pvouput live

• Speedener
Hartelijk bedankt, me gaat morgen een modem kopen :D

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

Speedener schreef op 01 oktober 2002 @ 18:38:
Hartelijk bedankt, me gaat morgen een modem kopen :D
ik weet niet of je aan een (gratis) externe modem kan komen tot 14k4 is al voldoende voor FAX :)

• Speedener
ThaHandy schreef op 01 oktober 2002 @ 18:50:
[...]

ik weet niet of je aan een (gratis) externe modem kan komen tot 14k4 is al voldoende voor FAX :)
ow ik heb nog wel een isa 28k legge

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Speedener schreef op 01 oktober 2002 @ 18:54:
[...]

ow ik heb nog wel een isa 28k legge
isa slot @ mobo?

• Speedener
wel @ server :D, maar

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

ALs je em gebruikt ff com2 uit zetten @ bios
em modem in stellen @ com3/com4 IRQ3
(of als er een irq vrij is 5/7 ,daar op zetten en is je com2 nog beschikbaar :)

suc 6

• Speedener
ThaHandy schreef op 01 oktober 2002 @ 19:15:
[...]

ALs je em gebruikt ff com2 uit zetten @ bios
em modem in stellen @ com3/com4 IRQ3
(of als er een irq vrij is 5/7 ,daar op zetten en is je com2 nog beschikbaar :)

suc 6
uhm, waarom eigenlijk ?

• Krypt
Zodat je geen conflicten krijgt met je onboard compoorten.. :)
Standaard in het bios staan de onboardcompoorten (Hebben alle ATX boarden en wat jongere AT boarden) aan.. Dit zijn er dus 2.. en elke compoort heeft een standaard IRQ

COM1 IRQ4
COM2 IRQ3
COM3 IRQ4
COM4 IRQ3

Zoals je ziet zijn 1 en 3, en 2 en 4 geshared met de IRQ's... gaat problemen geven als je beide tegelijk gebruikt.. en aangezien de muis vaak op COM1 zat (is nu vaak PS/2 dus heb je er geen last van) had je een IRQ conflict als je je modem op COM3 IRQ 4 zette.. COM2 disablen in de bios en het modem op COM2 zetten of het modem op COM4 IRQ3 zetten was de simpelste optie..

Met wat "nieuwere" modems (zal wel iets vanaf de 28k8 of 33k6 zijn) is het ook mogelijk om de IRQ op een ander te zetten dan IRQ 3 of4...

Pvouput live

Verwijderd

Gratis fax versturen via het internet, zonder in te loggen: http://www.mailfreeonline.com :*)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Krypt schreef op 01 oktober 2002 @ 20:38:
Zodat je geen conflicten krijgt met je onboard compoorten.. :)
Standaard in het bios staan de onboardcompoorten (Hebben alle ATX boarden en wat jongere AT boarden) aan.. Dit zijn er dus 2.. en elke compoort heeft een standaard IRQ

COM1 IRQ4
COM2 IRQ3
COM3 IRQ4
COM4 IRQ3
3F8 COM1 IRQ4
2F8 COM2 IRQ3
3E8 COM3 IRQ4
2E8 COM4 IRQ3
Zoals je ziet zijn 1 en 3, en 2 en 4 geshared met de IRQ's... gaat problemen geven als je beide tegelijk gebruikt.. en aangezien de muis vaak op COM1 zat (is nu vaak PS/2 dus heb je er geen last van) had je een IRQ conflict als je je modem op COM3 IRQ 4 zette.. COM2 disablen in de bios en het modem op COM2 zetten of het modem op COM4 IRQ3 zetten was de simpelste optie..
ja, standaart is IRQ4 com1 en 3, IRQ3 com2 en 4 ingesteld
maar daarom kan je wel die modem op com2,3 of 4 zetten @ irq3 als COM2 uit staat

het hang er helemaal van af hoe je die modem instelt
Met wat "nieuwere" modems (zal wel iets vanaf de 28k8 of 33k6 zijn) is het ook mogelijk om de IRQ op een ander te zetten dan IRQ 3 of4...
op een 2k4 kan je al IRQ 5 en 7 selecteren en idd de 28k en hoger de IRQ's boven 9 (10,11,12,13 (16 bit isa slot))

zorg gewoon dat je geen conflict maakt :)
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 20:59:
Gratis fax versturen via het internet, zonder in te loggen: http://www.mailfreeonline.com :*)
meneer wil oook faxen ontvangen :)
Pagina: 1