[XP] opnieuw installeren instellingen behouden

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
De grote leegte in Windows Micro$hitMicrosoft land.....

Men (ik nu dus) wil wel eens een verse start.
Maar niet _alles_ wil je opnieuw installeren! :(

Nu is het backuppen en terugzetten van e-mail berichten en dares boek niet zo een punt.

Maar kan men ook een register en alle instellingen terug zetten?
Of een herstelpunt van nu, recent, op de nieuwe install van straks?

Ergens las ik een punt: nieuwe software maken, maar wat?

Idee: (of kan dit al, dat hoop en vraag ik)
Een backup programma voor XP dat alle instellingen en gevinkte mappen backupt en waar je selectief bij een verse installatie de boel (zoals adresboek en account gegevens) kunt integreren.

Want bij 60 gig en nieuwe plannen (multiboot) is herinstall sneller dan defrag chkdsk backup maken en terugzetten enz. niet echt preferable.

Kortom, ik wil de huidige instellingen van het register en de users behouden, eventueel wat programma's en hardware info en dat in de nieuwe install inbrengen: kan dit?

Search: te veel gevonden, zowel met woorden zoals dit "als" "met" "dit"
Wat ik zocht zat er bij de 10 klinkende subjects NIET bij.

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 02-10-2002 16:56 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
PS:

ik heb 3 schijven waarvan 2 in raid 0 waarvan ik boot
en een 3e losse hdd voor backups.

De raid wil ik opnieuw indelen en nu zonder NTFS maar wel e.e.a. wil ik dus behouden.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als jij je raid opnieuw indeelt, ben je alles zowieso kwijt, het kan wel, gewoon een instalatie over je Windows Xp heengooien, maar dan ben je eigenlijk niet echt verder...

Volgens mij was het namelijk
documents and settings backuppen, maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Start > Alle Programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Wizard Bestanden en Instellingen overzetten. Hiermee kun je een bestand aanmaken en die op een aparte partitie (of desnoods op een CDROM) bewaren. In je nieuwe installatie op dezelfde manier weer inlezen. We wat je meeneemt bepaal je helemaal zelf.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 18:19:
Start > Alle Programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Wizard Bestanden en Instellingen overzetten. Hiermee kun je een bestand aanmaken en die op een aparte partitie (of desnoods op een CDROM) bewaren. In je nieuwe installatie op dezelfde manier weer inlezen. We wat je meeneemt bepaal je helemaal zelf.
Als bovenstaande werkt, te gek!
Ga ik proberen, ben benieuwd!

Thanx!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Bovenstaande zou inderdaad moeten werken.. heb er zelf nog geen ervaring mee.. iemand anders wel?

Moet namelijk binnenkort hetzelfde gaan doen en wil wel weten of dit werkt ofdat ik toch nog een hele dag aan installen moet...

[ Voor 0% gewijzigd door Apen-nootjes op 02-10-2002 17:00 . Reden: ff reden van vraag erbij... ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Als je maar niet denkt dat op die manier het opnieuw installeren van programma's kunt omzeilen. Want dat zal dus niet gaan lukken, omdat deze instellingen in de Registry moeten aanbrengen. Je kunt op deze manier wel een hele serie bestanden en instellingen meenemen.

Verwijderd

gebruik de "files and settings transfer wizard"... dit zit standaard in xp (pro iig).

edit: iemand was me al voor

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 07:22

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:44:
Als je maar niet denkt dat op die manier het opnieuw installeren van programma's kunt omzeilen. Want dat zal dus niet gaan lukken, omdat deze instellingen in de Registry moeten aanbrengen. Je kunt op deze manier wel een hele serie bestanden en instellingen meenemen.
Ehmm.. met files & Setings backup worden toch ook de sleutels meegenomen :?
Moet haast wel anders is het een loze kreet , waarvoor zou je die files anders op gaan slaan als ze daarna toch useless zijn :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

je bedoelt efs sleutels... mijn gok is nee... maar ik denk wel dat je encrypted files unencrypted meegenomen worden... (net als een kopie actie naar een unencrypted dir)

Verwijderd

Madrox, ik weet niet precies wat je met sleutels bedoelt, maar als je bedoelt de sleutels van de Registry: nee die worden niet meegenomen. Je kunt een hele serie instellingen meenemen, evenals de enorme hoop bestanden. Theoretisch zou je gewoon alles vanaf de harde schijf kunnen meenemen. Maar schiet je daar iets mee op? Deze wizard is bedoeld om uitsluitend programma-instellingen mee te nemen, niet de programma's zelf. Tenzij je de bestanden zelf selecteert. Maar dan nog moet je de programma's opnieuw installeren, dus veel zin heeft dat niet. Neem alleen die bestanden mee die bij herinstallatie niet worden aangemaakt. Dat kunnen dus Word-documenten, foto's, downloads etc. zijn.

Verwijderd

Voor wie er in is geïnteresseerd: Microsoft geeft een heel duidelijke uitleg van wat er wel en niet kan worden meegenomen. Lees dit maar eens door: www.microsoft.com/windows.../filesettings/default.asp.

PS: Klik op Continued om alle 7 pagina's te bekijken

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2002 19:12 . Reden: PS ]

Pagina: 1