Toon posts:

PC wil niet meer aan! Wat kan het zijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een zelfbouw met JETWAY mobo. Eerst bleek de zekering van de voeding doorgebrand en wat onderdelen in de voeding waren zwart geworden. Nu heb ik er een nieuwe voeding ingezet, maar dat helpt ook niet. Vervolgens alles eruitgehaald en ook de mobo los gelegd, hielp ook niet. Schakelaar van de kast is goed en ook d.m.v. direct contact maken op mobo om zo aan te zetten help niet. Systeem blijft dood, ventilators draaien ook niet. Kan het zijn dat dit door jetway mobo komt? Is het ook mogelijk de ps-on van het mobo te omzijlen?

Nieuwe voeding heb ik later voor de zekerheid nog even getest op andere pc en die werkt wel goed.

Iemand een idee?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Gaan andere apparaten zoals cd-rom spelers wel aan op de voeding :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zelfs de ventilator van de voeding draait niet.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan? Uit de PMG faq :)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de PMG faq's heb ik de groene ps-on doorgelust met een zwarte aarddraad. Nu draaien de fans en hd wel en brand de cd-rom. Alleen gaat de cd rom niet open en blijft de monitor op stand-by.

• Chevy454
  • Niet online
biept het moederbord?

Ik heb nu ook een probleem met mijn Abit BH6. Soms boot hij gewoon niet, de hd spint op, de cd-rom werkt maar niet booten. Het probleem bij mij is dat de connector van de muis en toetsenbord aan het moederbord aan het nalaten zijn. Dus controleer eerst ff alle aansluitingen van het moederbord.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
Speakertje aangesloten, maar ik hoor geen piep. Verder zit de muis en toetsenbord goed aangesloten. Het hele systeem is pas 1,5 jaar oud. Volgens mij moet het wel aan het mobo liggen, maar kan het ook de processor zijn? Het is een intel celeron.

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Wat voor voeding is het? Hoeveel watt?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Het is een merkloze voeding uit taiwan. 250 watt. Maar die doet het dus, want die heb ik net nieuw gekocht omdat de oude die er eerst in zat een defecte zekering had en er een paar onderdelen zwart geblakerd waren. De nieuwe voeding heb ik voor de zekerheid ook nog even op een andere (deze) pc geprobeerd en die werkt prima.

Verwijderd

klinkt als een dood mobo, is waarschijnlijk overleden samen met je vorige voeding, mogelijkheid met andere onderdelen (proc/geheugen) te testen?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Wat is er gebeurd waardoor de boel is doorgebrand ?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 17:30:
Het gaat hier om een zelfbouw met JETWAY mobo. Eerst bleek de zekering van de voeding doorgebrand en wat onderdelen in de voeding waren zwart geworden. Nu heb ik er een nieuwe voeding ingezet, maar dat helpt ook niet. Vervolgens alles eruitgehaald en ook de mobo los gelegd, hielp ook niet. Schakelaar van de kast is goed en ook d.m.v. direct contact maken op mobo om zo aan te zetten help niet. Systeem blijft dood, ventilators draaien ook niet. Kan het zijn dat dit door jetway mobo komt? Is het ook mogelijk de ps-on van het mobo te omzijlen?

Nieuwe voeding heb ik later voor de zekerheid nog even getest op andere pc en die werkt wel goed.

Iemand een idee?
Yep, op de brandstapel ermee. Harstikke DOOD :+ Kaput, finito :Y)

Misschien de stroomkabel er met een voorhamer verkeerd om erin gemept ?
Nee..oke. ff serieus. Hoe moeten wij dat weten ? Kan van alles geweest zijn, iig met gevolg sluiting in je voeding / moederbord en waarschijnlijk zijn er nog meer dingen "overleden".

Echt klote zoiets.... :|

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• supermidget
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
kom ik aan met me domme opmerking maar je weet maar nooit: je bios flashen...

Verwijderd

supermidget schreef op 03 oktober 2002 @ 06:20:
kom ik aan met me domme opmerking maar je weet maar nooit: je bios flashen...
Nou, dat is inderdaad een domme opmerking.... Het hele ding wil niet eens meer aan.
Hou wil je in hemelsnaam dan ooit flashen. 8)7
Maar misschien bedoel je bios clearen, maar ik betwijfel of dat helpt.

Verwijderd

Je hebt toch wel de juiste voeding gekocht, he 8)7 ? Een ATX in jouw geval dacht ik, en de schakelaar omgezet als die erop zit :*) En indien die erop zit, de schakelaar van het voltage op de voeding op het juiste voltage gezet?

Als dit allemaal niet helpt heb je waarschijnlijk weer een brakke voeding.
Of is door die ene kortsluiting waarbij je verzekering verrot ging, op een een of andere manier je moederbord dat ook gegaan. Of je hebt de aan/uit knop van je voeding verkeerd aangesloten op je mainboard. Verder heb ik ook problemen met m'n PC en heb ik zonder dat ik wist, toen de voeding aanstond, de PC aangezet dmv. 2 jumpers onderaan het moederbord aan te raken/dus verbinden met een lange bek tang. En dat waren niet die 2 van de aan/uit knop. Als die 2 jumpers bij jouw verkeerd verbonden zijn, dmv. het verkeerd plaatsen v.e. jumper zou ie ook weleens niet aan kunnen gaan.

Kun je trouwens ook ff vertellen wat er precies is gebeurd toen die ene voeding verrot ging?

Verwijderd

Met brakke voeding bedoel ik trouwens 1 die " brak" is voor jouw type moederbord

Verwijderd

Heb je er verder helemaal niets nieuws op aan gesloten? Ik heb het een keer gehad met van die losse usb connectors op een oud Jetway mobo, die deed het gelukkig nog wel naar die stunt.

• Shunt
  • Laatst online: 09:16

Shunt

Boe

ik vrees dat je mobo naar de haaien is :'(
ik ben bang dat je een ander moet kopen :'(
het komt btw wel vaker voor dat als je voeding er uit klapt dat je mobo lekker mee gaat

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• supermidget
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 06:41:
[...]

Nou, dat is inderdaad een domme opmerking.... Het hele ding wil niet eens meer aan.
Hou wil je in hemelsnaam dan ooit flashen. 8)7
Maar misschien bedoel je bios clearen, maar ik betwijfel of dat helpt.
ja srry ik bedoel clearen.. gewoon met zo'n jumpertje op je mobo..

Verwijderd

Alles lijkt er op dat je een stroompiek hebt gehad en die is ingeslagen in je voeding.
Gebeurd de laatste tijd wel eens vaker: een vriend van me heeft precies hetzelfde gehad en alles geprobeerd maar z'n mobo was er uiteindelijk tog geweest.
ALS je een stroompiek hebt gehad en je stekkerdoos is er niet tegen beveiligd dan ben ik bang dat je mobo er tog geweest is.

Probeer iig je configuratie op een ander mobo uit en kijk of je dan wel een werkend systeem hebt...

(P.S.: vooral die zwarte onderdeeltjes klinken cker niet al te best...... :X )

Verwijderd

zelfde meegemaakt: peeceetje van ene kamer naar andere verhuisd, stekker erin, pc aan: poef, voeding kapot. nieuwe voeding: 3 keer goed gegaan, 4e keer: hele peecee dood.

huidige situatie: nieuwe voeding, nieuw mobo, nieuwe hd, nieuwe brander, nieuwe...... kortom: het allerbelangrijkste heb ik nu ook: een beveiligde stekkerdoos!!!!

hoop het niet voor je, maar bekijk het van de zonnige kant: mooie kans voor leuke nieuwe onderdelen! :*)

Verwijderd

zet de cmos jumper eens op de clear stand,druk de sckelaar vooraan de kast ff an en uit,cmos jumper terug op zijn plaats en dan pc aanzetten ;)

• supermidget
  • Niet online
supermidget schreef op 03 oktober 2002 @ 16:00:
ja srry ik bedoel clearen.. gewoon met zo'n jumpertje op je mobo..
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 20:12:
zet de cmos jumper eens op de clear stand,druk de sckelaar vooraan de kast ff an en uit,cmos jumper terug op zijn plaats en dan pc aanzetten ;)
steel gerust mijn posts maar hoor..

Verwijderd

supermidget schreef op 03 oktober 2002 @ 20:14:
[...]

[...]

steel gerust mijn posts maar hoor..
wat ik zeg is niet gewoon de cmos clearen maar het mobo bij wijze van spreken eens doen verschieten met de jumper op de clearstand door de pc aan en uit te schakelen met de jumper op die stand(er gebeurd dan niets!!!!!)en dan zet je die terug op de normale stand,en dan moet hij booten :( :( :( :( :( lees goed voor je begind te .........

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Haal alle losse hardware van je mobo en ga elk onderdeel even testen, misschien geheugen en of vga kaart ook kapot of erger nog je cpu.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:47
Ik denk dat het je proccesor is, kun je het niet even controleren door bv een ander erin te stoppen ? B)

Verwijderd

[hele flauwe modus]
Of je steekt de stekker erin (anders moet je IBM bellen)
[/hele flauwe modus]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
als et de cpu was geweest zou die een foutmelding geven via de BIOS
dus dat lijkt me al enigzinds uitgesloten, tenzij die op zo'n vreemde manier dood is dat ie et hele moederbord ontregelt (lijkt me sterk ;))

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog even bios gereset, maar dat helpt ook niet. Waarschijnlijk is er dan toch een spanningsstoring geweest waardoor de voeding en het mobo stuk is gegaan. Wel is het zo dat toen we de pc net hadden deze al wel eens vaker niet aan wilde gaan. Dan maakte ik de kast even open en haalde het stekkertje even van de printplaat en er weer op. Dan deed hij het weer. Maar nu dus helemaal niets meer.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb nu ook een tweedehands Chaintech 6via4 mobo erin gedaan en alles draait weer. Eerst had ik nog een zwart scherm, maar toen ik de frequentie op auto (default) d.m.v. de jumpers stelde sloeg ook het scherm aan en draaide de boel dus weer. Wel vreemd want de multiplier had ik op 5 staan en de frequentie op 133. Ik heb een Celeron 633 dus dat moest kunnen. Mijn geheugen is ook pc100/133. Maar toen draaide de boel dus niet. Met de frequentie op auto dus wel. Hoop dat dat ook 133 mhz is dan. Iemand idee?
Verder ben ik natuurlijk wel blij dat de boel het weer doet en wil ik tevens iedereen tot zover bedanken voor de hulp.

Verwijderd

Is je stekker nog op kleur? Ik heb bij mijn PC gehad dat de stekker van mijn Voeding niet goed in mijn MOBO zat, hierdoor werd hij ietwat bruin.

Gevolg:
Spontane reboots en soms start hij niet op.
Pagina: 1