A7V333 gaat niet helemaal uit

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:13
Als ik me pc (A7V333 met AMD1800) afsluit, gaat ie niet helemaal uit. Er blijft een ledje op mijn moederbord branden en de monitor blijft in de stanby-stand staan. Hoe los ik dat op? Power wake-up opties etc. staan allemaal uit, in bios en met jumpers. Is dit normaal of ligt het soms aan de voeding ofzo?

Verwijderd

dat de monitor in standby blijft staan is normaal, deze is niet direct aangesloten op je kast, maar heeft eigen voeding, ledje op je moederbord is misschien interne klok of iets dergelijks, maar de stroom gaat pas helemaal van de computer als je de stekker eruit trekt of knopje achterop uitschakelt..

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

das de 5V standby spanning.. die er altyd is als je de pc uit zet (zonder de stekker er uit)

@ handleiding (van mijn A7V geen aan dan de mobo nog op het "stroom"staat

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:13
Monitor krijgt stroom van de pc, vandaar. Maar je moet de pc toch helemaal uit kunnen zetten? Of moet je een speciale voeding kopen als je de spanning ook van het bord wil hebben?

Verwijderd

IJzerboot schreef op 01 oktober 2002 @ 17:26:
Monitor krijgt stroom van de pc, vandaar. Maar je moet de pc toch helemaal uit kunnen zetten? Of moet je een speciale voeding kopen als je de spanning ook van het bord wil hebben?
Als je je PC helemaal uit zou zetten, zou je deze ook niet met de power knop aan kunnen zetten, dit gaat namelijk ook via het moederbord (ATX). Sommige - wat duurdere - PSU's (voeding) hebben wel een 1/0 aan-uit schakelaar. Op 0 staat er dan dus geen spanning meer op je moederbord.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

maak je niet druk :)
die 5v is voor oa je PSU aan te zetten dmv power knop, WOL (wakeOn Lan) of voor je keyboard enz.
die zal er altyd zijn als je die stekker (of schakelaartje) er uit doet

die monitor gaat in standby ..omdat je monitor geen signaal meer krijgt van je videokaart. Bij de meeste monitoren kan je dat uit zetten in de OSD menu.

Verwijderd

Zelfs mijn blauwe ledje op mijn logitech blijft branden als ik de computer uit heb. :P
Pagina: 1