Toon posts:

[NT4 SERV] geen reboot zonder scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nt4 server staan zonder beeldscherm. Remote administrating gaat via vnc. Het probleem is dat de server niet reboot zonder beeldscherm. Met beeldscherm gaat het goed. Server is een compaq proliant. Iemand bekend met dit probleem?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

jep

Weet je niet hoe het moet, of is er een technisch probleem / foutmelding? Als je rebooten kies in je startmenu'tje :+ dan zou hij gewoon moeten gaan, om vervolgens weer terug te komen met VNC. :)

Verwijderd

power knop indrukken zodat 'ie softwarematig afsluit (+power down). :?

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 17:35
op welke manier probeer je te herstarten dan? en wat is de foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
ik log in met winvnc. Daar kan ik dus gewoon via start -> afsluiten -> opnieuw opstarten kiezen. Vervolgens sluit hij de connectie met mijn vncviewer. Maar de server start niet opnieuw op. Geeft ook geen foutmelden, althans ik kan ze natuurlijk niet meer zien. Dan moet ik iemand gaan bellen om hem via de powerknop te resetten. Das natuurlijk een erg ongemakkelijke situatie. Als er een beeldscherm op aangesloten staat lukt het wel gewoon.
Servicepack6a staat er trouwens al op

Verwijderd

Zet er eens een standaard vga driver op, of gewoon een andere video/display driver.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
waarschijnlijk start hij niet door, omdat er geen beeldscherm aanhangt, sommige systemen kijken daarnaar, dat is heel vervelend, maar als de videokaart geen output kan doen, geeft de videokaart door aan de computer dat er geen beeldscherm aanhangt, waardoor hij dus niet doorstart, omdat het systeem dan niet compleet is, probeer eens een ander videokaartje en kijk eens of hij dan wel gewoon doorstart na een herstart :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 17:55:
Zet er eens een standaard vga driver op, of gewoon een andere video/display driver.
staat erop

Verwijderd

andere driver dan ?

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 20:20

random

Lost his marbles

Geen idee of het ook in de Proliant bios zit, maar misschien kan je even kijken naar de optie "Halt on", hier kan je aangeven op welke error's hij niet moet doorstarten tijdens de POST. De instelling die je zou moeten hebben zou dan in ieder geval "Halt on: No errors" moeten zijn.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

Verwijderd

Topicstarter
k kan idd nog naar de bios kijken. Het jammere is dat het een onboard vga is en zo'n kuttige compaq bios heeft. Daar kun je weinig bij instellen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 18:02:
zo'n kuttige compaq bios heeft. Daar kun je weinig bij instellen
Dat wil je ook niet bij een server ! :P

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
gebruik dan gewoon 'shutgui.exe' zit in de resourcekit van nt4/2000, hiermee kun je zowel op remote als lokaal de server rebooten...

met vnc krijg je inderdaad probs bij het rebooten (heb er zelf ook slechte ervaringen mee, (vnc was al gesloten maar een ander venster wachte op input...)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1