Clark Connect met non-nat Tweak krijgt geen connectie

Pagina: 1
Acties:

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:29

Oceria

I've been in between....

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik heb een vreemd probleem waar ik niet geheel uit kom. Ik heb mijn modem getweaked (analoge alcatel speedtouch home POTS 2.81) en daarna de non-NAT tweak uitgevoerd.
Als ik DHCP client aanzet in mijn eerste PC (windows XP professional SP1 op een p3 met asus tusl2c mobo, 3com 905tx netwerkkaart) krijg ik netjes mijn IP en loopt het als een trein. Internetten, FTP-en, FXP-en: geen probleem.
Mijn andere PC heeft clark connect 1.1 lopen (een linux distro, als router/server ingericht, met Samba ed, op een p1, met 2x realtec 8139c clones). Netwerken gaat goed, beide PC's kunnen elkaar zien, maar ik kan de linux bak niet op het i-net krijgen. De DHCP server EN de DNS server van de linux bak staan uit, de windows client heeft een vast adres, en de eth0 NIC staat op DHCP client. Via de client kan ik op 10.0.0.138 komen en dan zien dat de verbinding up is, maar internetten kan niet. Ik kan niet eens de DNS server van m'n provider pingen. Een reboot van de modem en het herstarten van m'n linux bak heeft geen zin.
De url van mijn linux distro is:
http://clarconnect.org
die van waar ik de tweak zonder NAT vandaan heb is:
http://www.bruring.com/nu...iewarticle&artid=7&page=1
Ik gebruik voor alles TCP (ook intern), en cat5 kabels van viacom en die bij de modem werd geleverd.

De adressen die ik gebruik:
situatie 1
modem----NiC(dhcp client)[WinXP]
internet is mogelijk
Situatie 2:
modem-----eth0(dhcpclient)[linux]eth1(192.168.1.1)----NIC192.168.1.2)[WinXP]
mask tussen eth1 en NIC = beide 255.255.255.0
communicatie tussen beide PC's lukt, naar modem soms wel, soms niet.

Mijn vraag is, weet iemand toevallig wat ik fout doe bij de eth0 instellingen, of heeft iemand een vermoeden waar ik het kan zoeken?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 0% gewijzigd door Oceria op 01-10-2002 17:31 . Reden: even wat meer info ]

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Topicstarter
Even een schopje en een update hierop: In de logs kan ik niets terug vinden behalve bij het opstarten: bringing up eth0 DHCP returned invalid argument
in /messages kan ik evenmin iets terug vinden dat enig licht op de problematiek werpt.
Het ziet er dus naar uit dat de DHCP instellingen van de eth0 niet goed is. Ik weet echter niet wat ik anders moet invullen. Iemand een idee waar ik het moet zoeken??

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Oceria schreef op 02 oktober 2002 @ 21:37:
Even een schopje en een update hierop: In de logs kan ik niets terug vinden behalve bij het opstarten: bringing up eth0 DHCP returned invalid argument
in /messages kan ik evenmin iets terug vinden dat enig licht op de problematiek werpt.
Het ziet er dus naar uit dat de DHCP instellingen van de eth0 niet goed is. Ik weet echter niet wat ik anders moet invullen. Iemand een idee waar ik het moet zoeken??
Aan de hand van welke gegevens behoort jouw eth0 een ip te krijgen?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Topicstarter
Aan de hand van de Modem. Deze is getweaked zodat deze geen NAT meer toe hoeft te passen. De server is ingesteld als DHCP server. Onder Windows XP pro (SP1) werkt dat probleemloos (de pc zelf krijgt het buiten IP) onder linux krijgt de eth0 IP nummer 10.0.0.1 of 2.
Tijdens de installatie van clark connect moet je kiezen welke soort internet verbinding je hebt en hoe die wordt opgebouwd. Hier heb ik voor ethernet gekozen en de eth0 als DHCP client ingevuld. Kijk hier voor een screenshot.
Ik heb dus "BOOTP/DHCP" aangezet.

BTW, ik heb ook de kabels al omgewisseld: werkt niet ;)