[off-topic]
Heren modderaters: mag ik de volgende x nog wel de naam "fotosoep" in de mond nemen?
Deze naam gebruik ik nl regelmatig, terwijl ik daar absoluut niets verkeerds mee bedoel. Ik vind dit zelfs 1 van de mooiste programma`s die er bestaan en werk er ook regelmatig mee. Een verbasterde naam zegt echt niet dat het denigrerend bedoeld is. Wellicht heb je jouw vriendin/vrouw zelfs een verbasterde naam gegeven, dat in dat geval een "koosnaampje" wordt genoemd.
Nee, ik denk eerder dat het aan de intonatie ligt waarmee het gezegd wordt. Dat is en blijft altijd moeilijk op papier te zetten, gezien het met de stem te maken heeft. Om toch te kunnen beoordelen of iets minachtend is bedoeld, zou je op zn minst kunnen kijken naar de inhoud van de rest van het verhaal.
Moeten we dan in één keer microschoft gaan gedogen? Of linrux? Als je dit soort geëtter niet consequent aanpakt staat het ganse forum er binnen de kortste keren mee vol, en dat is geloof ik niet iets wat wij willen.
Alsjeblieft Aad123, praat voor jezelf. Dit is jouw mening en niet van iedereen hier. Probeer je op deze manier het "wij-gevoel" aan te stichten? Dit
vind ik een vorm van volksmennerij. Ten tweede geef je voorbeelden die ik erg vind verschillen van dat wat er gezegd is. En zelfs al zou je "linrux" zeggen met een lach, dan had
ik er nog om gelachen.
de leerling die bij een toets een antwoord afkijkt bij zijn buurman krijgt gewoon een 1, al is wat hij zelf heeft bedacht nog zo goed.
Is het jou nog nooit overkomen dat als een vrouw vlak voor je bukt, jij net die kant op kijkt, precies naar haar voorgevel op billen? Ja lachwekkend, maar je weet dat zoiets niet hoort en toch deed je dat net ff. Ik weet het is geen exacte vergelijking, maar probeer aan te geven dat als je iets niet mag, je t juist doet (heeft in de psychologie zelfs een bepaalde naam).Als supporter van 1 van de beruchste voetbalclubs kan ik dat weten!
Het moet in mijn ogen gewoon zo zijn dat men weet dat het gebruik van m$ een troll-beoordeling oplevert, men laat het dan wel uit het hoofd.
Denk je dat nou echt? Er surfen hier behoorlijk wat eigen-wijze en -zinnige mensen rond. Als ze alles maar hadden gedaan zoals het hoort, hadden ze nooit "Tweaker"=vrij vertaald "rommelaar" geworden. Precies niet doen zoals het hoort dus!
wie vindt het tenslotte leuk om zijn eigen naam verneukt te zien, al dan niet grappig bedoeld?
en
Maar op het moment dat daar een grote multinational in het geding is mogen beledigingen in één keer wel?
Nogal een vergelijking. Bij de 1 wordt jezelf al-dan-niet beledigd en bij de ander een bedrijf waar je niks mee te maken hebt. Mijn naam eindigt op "iel", denk je nou echt dat ik nog nooit heb gelachen om de ontelbare grapjes die daar op te verzinnen zijn? Kijk, op een gegeven moment wordt het vervelend om 100x hetzelfde grapje te horen, maar als iemand met een originele naam komt, kan ik er echt wel om lachen.
Vraag: Hoe leer je ongewenst gedrag af?
Antwoord: Door het af te straffen.
Het gebruik van naamsverbasteringen van MS om zogenaamd lollig en popie jopie te doen is ongewenst en moet dus bestreden worden. Hoe raak je dit soort ongewenste troep kwijt? Inderdaad dat heel consequent weg te trollen
Pffffff....(ik kan mn lach nauwelijks inhouden).....ffffff.....
Dit is geen politiestaat, wat een dictatoriale termen gebruik je toch. Dat je geen humor hebt, had ik al begrepen, maar termen als "bestreden" en "door het af te straffen" vind ik toch wel erg resoluut. Mag ik je vragen:"ben je schoolmeester of vader"? Als je op deze vraag "ja" antwoord, moet je bijna wel overspannen zijn.
Dit alles is
mijn mening. Aad123, je zal wel woest zijn op deze posting, maar wees nog blij dat ik zo uitgebreid op je uitlatingen heb gereageerd. Het zal me niet verbazen zodra je je postings nog eens hebt door gelezen, dat je zelf tot de conclusie komt dat je wel erg rigoureuze termen gebruikt.
[/off-topic]