Toon posts:

Te hoog, veel te hoog...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dan heb ik het over de hele draad :7

Vooral de compleet offtopic reacties staan te hoog.

Alvast een paar voorbeelden:
Toontje lager a.u.b.
+4? Neh...
En dit hoort toch echt niet op +4, 0 overbodig lijkt me al beter...

Onder andere :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De eerste twee vind ik geen van beiden een troll. De 2e gebruikt helaas wel $$$ tekens, maar toch niet echt op een trollerige toon (lokt geen reacties uit).

De 1e reactie is voor zover ik weet gewoon waar. De waarheid krijgt bij mij nooit een troll. Tenzij iemand me even de eula voorschoteld, dan kijk ik even of het klopt (meen van wel).

De overbodigs zijn dat ook inderdaad, en horen allemaal lager.
Vooral de eerste :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:50

botoo

💀 too old to die young

Standaard procedure Mec, gebruik van M$ ipv MS is goed voor een troll.
Hoe goed bedoeld het ook is, en hoe zinvol de rest van de reactie dan ook, gevalletje helaas pindakaas. Als we uitzonderingen gaan maken stikt het in no time van de 'grappige' verbasteringen en verzuipen we in de flamewars.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sins wanneer is dit standaard procedure???
Ik ben het nog steeds niet eens dat $ per definitie een trol maakt, het geeft zeer zeker geen meerwaarde aan een posting en kan een toch al trollerige posting over het randje helpen.
Maar een goede posting waar een keer de $ gebruikt wordt ga ik niet op trol zetten.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* Robin heeft al een tijd geleden besloten om elke post waarin een M$ voorkomt te belonen met een -1 troll, ongeacht de meerwaarde van de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, dat hadden we een tijd geleden geloof ik afgesproken ja :P
Van mij mag hij daar dan ook wel naartoe (waarom doen ze dat toch, die $$ tekens ??) maar toch is de reactie zonder de $ wel 1 of 2 puntjes waard.

Als hij een edit doet zou hij van mij een puntje extra krijgen (als ik nog LM rechten had that is >:) )..

In elk geval: de draad staat nog steeds scheef hoor!!
Modden die hap !!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: Hoe leer je ongewenst gedrag af?
Antwoord: Door het af te straffen.
Het gebruik van naamsverbasteringen van MS om zogenaamd lollig en popie jopie te doen is ongewenst en moet dus bestreden worden. Hoe raak je dit soort ongewenste troep kwijt? Inderdaad dat heel consequent weg te trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
een +4 posting die maar +3 krijg ivm met M$E is ook een starf
een +4 op -1 zetten is de doodstraf geven voor door rood lopen of te wel een beetje overtrokken in mijn ogen.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 20:59:
Het gebruik van naamsverbasteringen van MS om zogenaamd lollig en popie jopie te doen is ongewenst en moet dus bestreden worden. Hoe raak je dit soort ongewenste troep kwijt? Inderdaad dat heel consequent weg te trollen.
Hmz, zo werkt 't misschien voor de klas ja. Maar hier denk ik niet.

Als ik een keer een reactie tegenkom die verder goed is, en er komt een keer M$ in voor, dan krijgt ie van mij gewoon punten voor de reactie zelf.

Mocht 't een 1-regelig geval zijn, dan wordt 't al vlug een trol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door het niet weg te trollen gedoog je het. Ik zal maar niet gaan uitwijden over wat de gedoogcultuur inmiddels heeft aangericht...... Verder ga je dan meten met twee maten, en wat wordt het volgende? Moeten we dan in één keer microschoft gaan gedogen? Of linrux? Als je dit soort geëtter niet consequent aanpakt staat het ganse forum er binnen de kortste keren mee vol, en dat is geloof ik niet iets wat wij willen. Om de vergelijking met de klas er inderdaad bij te halen, de leraar die kauwgomkauwen gedoogt vindt die rotzooi binnen afzienbare tijd overal in zijn lokaal terug. Dus kan hij niet anders doen dan rigoureus kauwgom te verbieden. En het punt van de waardevolle posting wil ik het volgende op zeggen, de leerling die bij een toets een antwoord afkijkt bij zijn buurman krijgt gewoon een 1, al is wat hij zelf heeft bedacht nog zo goed. Het moet in mijn ogen gewoon zo zijn dat men weet dat het gebruik van m$ een troll-beoordeling oplevert, men laat het dan wel uit het hoofd. Waarom kijken leerlingen in het geniep af of niet af? Ze weten dat als ze gesnapt worden ze het laagst denkbare cijfer krijgen, de 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
ik vind dat er toch een behoorlijk verschil zit tussen m$ en microschoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder kun je hier :
Wat te doen met opmerkingen die in TMF thuishoren?

een hele discussie over het al dan niet aftrollen van m$ zien. Daar is onder andere ook te lezen waarom ik het een troll vind. Verder vind ik het bagataliseren van m$ raar, wie vindt het tenslotte leuk om zijn eigen naam verneukt te zien, al dan niet grappig bedoeld? Ik denk niemand. Maar op het moment dat daar een grote multinational in het geding is mogen beledigingen in één keer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

En zo wordt de scheidingslijn grijs, vaag en postafhankelijk interpreterbaar?

* botoo kiest er meestal voor om nuttige M$-alike posts niet te modden, en het aan anderen over te laten om het vuile werk op te knappen.
Anders gezegt: ik steek mijn kop in het zand, en dat is best wel laf :|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Een of twee dollartekens kan ik meestal nog wel negeren, het is echter wel een minnetje voor een reactie die mij bij andere slechte punten snel naar een minpunt doen reiken.

Ik gaat nog eens over de draad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[off-topic]

Heren modderaters: mag ik de volgende x nog wel de naam "fotosoep" in de mond nemen?
Deze naam gebruik ik nl regelmatig, terwijl ik daar absoluut niets verkeerds mee bedoel. Ik vind dit zelfs 1 van de mooiste programma`s die er bestaan en werk er ook regelmatig mee. Een verbasterde naam zegt echt niet dat het denigrerend bedoeld is. Wellicht heb je jouw vriendin/vrouw zelfs een verbasterde naam gegeven, dat in dat geval een "koosnaampje" wordt genoemd.
Nee, ik denk eerder dat het aan de intonatie ligt waarmee het gezegd wordt. Dat is en blijft altijd moeilijk op papier te zetten, gezien het met de stem te maken heeft. Om toch te kunnen beoordelen of iets minachtend is bedoeld, zou je op zn minst kunnen kijken naar de inhoud van de rest van het verhaal.
Moeten we dan in één keer microschoft gaan gedogen? Of linrux? Als je dit soort geëtter niet consequent aanpakt staat het ganse forum er binnen de kortste keren mee vol, en dat is geloof ik niet iets wat wij willen.
Alsjeblieft Aad123, praat voor jezelf. Dit is jouw mening en niet van iedereen hier. Probeer je op deze manier het "wij-gevoel" aan te stichten? Dit vind ik een vorm van volksmennerij. Ten tweede geef je voorbeelden die ik erg vind verschillen van dat wat er gezegd is. En zelfs al zou je "linrux" zeggen met een lach, dan had ik er nog om gelachen.
de leerling die bij een toets een antwoord afkijkt bij zijn buurman krijgt gewoon een 1, al is wat hij zelf heeft bedacht nog zo goed.
Is het jou nog nooit overkomen dat als een vrouw vlak voor je bukt, jij net die kant op kijkt, precies naar haar voorgevel op billen? Ja lachwekkend, maar je weet dat zoiets niet hoort en toch deed je dat net ff. Ik weet het is geen exacte vergelijking, maar probeer aan te geven dat als je iets niet mag, je t juist doet (heeft in de psychologie zelfs een bepaalde naam).Als supporter van 1 van de beruchste voetbalclubs kan ik dat weten!
Het moet in mijn ogen gewoon zo zijn dat men weet dat het gebruik van m$ een troll-beoordeling oplevert, men laat het dan wel uit het hoofd.
Denk je dat nou echt? Er surfen hier behoorlijk wat eigen-wijze en -zinnige mensen rond. Als ze alles maar hadden gedaan zoals het hoort, hadden ze nooit "Tweaker"=vrij vertaald "rommelaar" geworden. Precies niet doen zoals het hoort dus!
wie vindt het tenslotte leuk om zijn eigen naam verneukt te zien, al dan niet grappig bedoeld?
en
Maar op het moment dat daar een grote multinational in het geding is mogen beledigingen in één keer wel?
Nogal een vergelijking. Bij de 1 wordt jezelf al-dan-niet beledigd en bij de ander een bedrijf waar je niks mee te maken hebt. Mijn naam eindigt op "iel", denk je nou echt dat ik nog nooit heb gelachen om de ontelbare grapjes die daar op te verzinnen zijn? Kijk, op een gegeven moment wordt het vervelend om 100x hetzelfde grapje te horen, maar als iemand met een originele naam komt, kan ik er echt wel om lachen.
Het gebruik van naamsverbasteringen van MS om zogenaamd lollig en popie jopie te doen is ongewenst en moet dus bestreden worden. Hoe raak je dit soort ongewenste troep kwijt? Inderdaad dat heel consequent weg te trollen
Pffffff....(ik kan mn lach nauwelijks inhouden).....ffffff.....
Dit is geen politiestaat, wat een dictatoriale termen gebruik je toch. Dat je geen humor hebt, had ik al begrepen, maar termen als "bestreden" en "door het af te straffen" vind ik toch wel erg resoluut. Mag ik je vragen:"ben je schoolmeester of vader"? Als je op deze vraag "ja" antwoord, moet je bijna wel overspannen zijn.

Dit alles is mijn mening. Aad123, je zal wel woest zijn op deze posting, maar wees nog blij dat ik zo uitgebreid op je uitlatingen heb gereageerd. Het zal me niet verbazen zodra je je postings nog eens hebt door gelezen, dat je zelf tot de conclusie komt dat je wel erg rigoureuze termen gebruikt.

[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Er zijn voorstanders van een zero-tolerance terwijl anderen liever een wat meer gematigde vorm van modereren zien.
Ook al zou het goed zijn als er een uniforme moderatie op 'beledigende' verbasteringen nagestreefd zou worden, is het mensen eigen om verschillende meningen te hebben. De eindmoderatie is een totaal van die meningen, en als zodanig is het dus niet goed als er te zwaar word gemultimod om een M$/Linsux oid uitlating te kleuren.

TheHaguez, fotosoep staat er volledig buiten, dergelijke verbasteringen mag je idd meer als koosnaampje zien en is imo op geen enkele wijze vonken trekkend.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

botoo schreef op 02 oktober 2002 @ 08:32:
TheHaguez, fotosoep staat er volledig buiten, dergelijke verbasteringen mag je idd meer als koosnaampje zien en is imo op geen enkele wijze vonken trekkend.
Precies, terwijl M$ gewoon een niet grappige poging is om grappig te doen.
MS is idd een bedrijf wat winst wil maken, maar dat wil elk bedrijf, ik schrijf toch ook geen $U$E? M$ was lang geleden grappig, nu niet meer, zeker niet nu meelopers het ook gaan gebruiken.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit alles is mijn mening. Aad123, je zal wel woest zijn op deze posting, maar wees nog blij dat ik zo uitgebreid op je uitlatingen heb gereageerd. Het zal me niet verbazen zodra je je postings nog eens hebt door gelezen, dat je zelf tot de conclusie komt dat je wel erg rigoureuze termen gebruikt.
Zie signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Niet dat ik vaker in de huiskamer lurk hoor O-) maar dit topic is wel interessant met betrekking tot de M$ problematiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je dat topic dan bekijkt blijkt dat als mensen m$ neerzetten, ze dat vaak inderdaad doen uit nijd tegen microsoft, sommige zielepoten gaan er zelfs prat op microschoft te gebruiken. Conclusie: Het is gewoon een regelrechte wel bewust geplaatste troll, dus inderdaad aftrollen die handel.
Pagina: 1