For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Verwijderd
AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |
Of de s van supersnel.
maar nu weer ontopic, lijkt mij idd wel leuk om te weten. ff zoeken misschien kan ik wat vinden
-edit-
dit heb ik snel kunnen vinden
"I believe it means it supports the low power features of the Pentium...
This only occurs with Award Bioses. Other bioses will probably not tell
you that."
Wie, Wat, Waar...
Verwijderd
R van registered trademark misschien
misschien is dit wat:
'link: http://www.geocrawler.com...p3?msg_id=883057&list=151FROM: Howard LewDATE: 09/30/1996 20:29:29SUBJECT: RE: Pentium(s)? On Mon, 30 Sep 1996, Song Lining wrote:
> Hi,
>
> I want to know what Pentium(s) or Pentium-S stands for?
I believe it means it supports the low power features of the Pentium...
you that.
>
> Thanks in advance!
>
> Song Lining
Verwijderd
Deze kon toch toch ook met extra cache geleverd worden.
gevonden op http://www.acs.ilstu.edu/.../reading/BIOSandPOST.htmlYou may see this displayed as "Pentium-S" on a system with Award BIOS; this just means that the processor incorporates SMM, enhanced power management features that were introduced in the 486SL and incorporated into almost all current processor.
Edit: later nog iets uitgebreider (en blijkbaar "officiele" verklaring van intel)
Primarily the "S" means that you have an Award BIOS. The background is that
a few years ago we introduced the S series of the Intel486 processor;
this series of processors included advanced SL enhanced power management
features. These features are also available on versions of the Pentium
processor. Award BIOS recognizes the presence of these features, and
accordingly prints the S to your monitor at boot-up time. To date, we
havent heard of any other BIOS vendor which reports this.
De p3 server editie lijkt me de XeonVerwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 17:12:
Is het misschien ook een s- van server editie??? Net zoals bij de p3???
Deze kon toch toch ook met extra cache geleverd worden.
De co-processor zit er al standaard bij de p200 in gebakkenQuicksilver schreef op 01 oktober 2002 @ 17:12:
had dat niets te maken met de invoering van een co-processor? mijn oude P200 had ook een S-je.
Hij bedoelt de P3Tualatin, die heb je in 2 uitvoeringen: desktop en server. De serverversie heeft meer cache en heet P3-S
[...]
De co-processor zit er al standaard bij de p200 in gebakken.
Klopt, Pentium zonder co-processor ken ik niet
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Idd. het machientje heeft een Award BIOS.PoKi schreef op 01 oktober 2002 @ 17:11:
[...]
dit heb ik snel kunnen vinden
"I believe it means it supports the low power features of the Pentium...
you that."
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
"Wat voor machientje heeft u daar?"
"Een Pentium-S"
Ook gebruikte de pentium-s een lagere core voltage dan de oudere pentiums.
voor zover ik weet
Waar jij het volgens mij over hebt zijn die letters die je aan de onderkant van de processor-chip kon zien. Deze gaven een indicatie van voltage (multiplier weet ik niet zeker) en was in zekere zin ook een indicatie van de kwaliteit van de chip.stiena schreef op 01 oktober 2002 @ 23:32:
de 's' achter pentium wil zeggen dat het een nieuwere versie van de core van je pentium is. De eerste versie's van de pentium hadden namelijk geen multiplier (ofja.. 1x maar dat telt niet). De nieuwere pentiums (dus met s) werkte wel met een multiplier.
voor zover ik weet
Dit is dus wat anders als de S die tijdens booten getoont wordt.
Heb je het dan over de Pentium 60/66? Want de 75 had wel degelijk een multiplier (1.5). Overigens is/was de P5 core > 75 Mhz techisch significant anders als bij de 60/66.stiena schreef op 01 oktober 2002 @ 23:32:
de 's' achter pentium wil zeggen dat het een nieuwere versie van de core van je pentium is. De eerste versie's van de pentium hadden namelijk geen multiplier (ofja.. 1x maar dat telt niet). De nieuwere pentiums (dus met s) werkte wel met een multiplier.
voor zover ik weet
Verwijderd
en hoe zit dat dan met mn 486 DX2-S?stiena schreef op 01 oktober 2002 @ 23:32:
voor zover ik weet
http://www.delec.com/guide/cpu/
S stands for standard 3.135V to 3.6V. V stands for VRE with operating voltages narrowed it to 3.4V to 3.6V. This 'V' Version might not be compatible w/ the Powersupply in your PC
Verwijderd
Hmm, ik heb er niet zoveel verstand van, maar boven dat stukje staat toch:
"Quality and other marks on Intel® PENTIUM Processors"
Ik weet niet of dat ook geld voor 486's
(de originele pentiums waren socket4)
denk ik
Dat zou ook kunnen, de gebruikte CPU is idd socket 5.Gabriel-LG schreef op 02 oktober 2002 @ 15:16:
De S staat voor socket5 variant...
(de originele pentiums waren socket4)
denk ik
Verwijderd
maar ziet ernaar uit het inderdaad aangeeft dat de proc SMM ondersteund (vanaf 486 SL, zoals bij mij) en dus beter power-managment ondersteund. Hij kan WEL draaien op 5V, maar er zijn ook notebook versies voor 3,3V.
(zie ook http://x86.ddj.com/ftp/manuals/486/7014.pdf)
zo.