[mandrake 9] linux <-> windows netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 05:05

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb al geprobeerd te googlen en te searchen (als iemand alleen maar een linkje heeft vind ik het ook best....)

Hoe krijg ik mijn netwerk aan de praat? ik heb gisteren mandrake 9.0 geinstalleerd (ben dus redelijk newbie op linux-gebied, behalve dan een experimentje met slackware wat goed de mist in ging ;)) en nou vraag ik me dus af hoe ik op mijn windows-netwerk moet komen....en andersom ook. moet ik iets installeren op mijn linux-bak? Of kan linux gewoon niet met tcp/ip-netwerken overweg (voor filesharing dan)?
Ik weet het niet meer.....heb overal al gekeken (in config's e.d.) en dus ook al gezocht, maar volgens mij staat er gewoon nergens een fatsoenlijke howto op het net (okee, hij zal er wel zijn, maar ik kan hem dus niet vinden :()

Permanent wintericon!

Verwijderd

ik weet niet wat je precies van plan bent, maar reken maar dat linux met tcp/ip overweg kan. Voor filesharing met windows machines dien je samba te installeren/configureren. De meeste info kun je denk ik wel vinden op www.linux-nl.cx
hf en suc6

Verwijderd

http://www.mandrakeuser.org/docs/connect/index.html#lfs
Dan ff kijken naar het samba gedeelte. Ook zoeken hier op het forum naar samba kan nog wel eens inzicht verschaffen.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 05:05

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
AH, dus DAAR is samba voor!!

Dan kan ik tenminste gericht gaan zoeken. tnx.

Permanent wintericon!

Verwijderd

of kijk in de nieuwste computer totaal, daar staat een handleiding in hoe je een file server maakt en of windows shares kan betreden