Toon posts:

Verschil in merk videokaart??

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe videokaart maar nu vroeg ik me iets af.
Zijn de onbekende merken echt slechter dan de meer bekende merken zoals bv creative abit of asus. omdat bv pine, point of view en meer van zulke merken. meestal kaarten veel goedkoper aanbieden met dezelfde chipset.

mijn vraag is nu dus.
Betaal je nu voor merk of hebben de 'meer bekende merken betere qualiteit' ???

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Als je gaat kijken voor een Geforce TI4200 dan maakt het merk weinig uit. Bijna allemaal presteren ze ongeveer hetzelfde aleen de extra's kunnen wat schelen per merk. En de prijs natuurlijk.
Vertel eens waar je naar op zoek bent.

Ik heb zelf net de Point of View Ti4200SE besteld omdat daar iets sneller (3,3ns) geheugen opzit dan op de meeste Ti4200 kaarten. De tijd dat bijvoorbeeld Asus kaarten een stuk duurder waren is een beetje over omdat de comsument daar gewoon niet meer intrapt.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ben op zoek naar een gforce 4 ti 4200. Maar nadat ik de pricewatch gecheckt heb zie ik dat de onbekende merken stukken goedkoper zijn.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Grootstste verschil zit in de 2D filters. Qua snelheid scheelt het heel weinig (ivm het reference design van de kaarten). Dit had je ook wel met de (alternatieve) search kunnen vinden, is al behoorlijk vaak langsgekomen :)

Dit topic is gesloten.