PAL8045 Question

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 15:04
Ik heb me een PAL8045 gekocht met een Papst Fan, omdat dit volgens iedereen de beste moet combinatie moet zijn als je een "vrij stille" koeling wilt hebben.

Mijn PC specs zijn : Abit KR7A-RAID + AMD 2000+ XP + 2x256MB DDR-RAM Apacer + MSI GeForce 4 4200 64MB.

Deze vrijdag had een kameraad van mij deze hardware meegebracht en aangezien we een kleine LAN hadden bij zijn thuis heb ik het daar willen monteren.
Nu was er een discussie hoe de fan moest staan, of die van de CPU weg moest blazen of er juist naar toe. Ik ben niet echt een overclocker dus kan iemand mij misschien vertellen wat het zou moeten zijn en nog belangrijker WAAROM ?
Ik heb maar even gewacht met het te monteren totdat ik hier zeker van ben.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:39

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan allebei :)
Ik heb 'm naar de hs toe laten blazen, omdat mijn fan op 5V niet zo veel toeren maakt en zo het beste werkt. Maar als je de fan op full power laat draaien moet je even testen wat het beste werkt in jouw situatie.

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Alpha heatsinks koelen over het algemeen beter als de fan lucht van de heatsink afzuigt, dus van de CPU wegblaast. Je kan het makkelijk zelf controleren door de fan eerst te laten blazen en daarna te laten zuigen, en bij beide situaties de stresstemp te meten.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 11:02

Sa1

op mijn 8045 met een antec 80mm fan op 7volt werkt het het beste als ie zuigt, 't scheelt trouwens ook maar 1 of 2 graden dus maakt opzich niet zo heel veel uit, maar idd wat anderen ook al zeggen, gewoon proberen.

Verwijderd

Alpha's zuigen :+ Echt waar! ;) Daarom zit dat witte dingetje er ook bij..

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Meestal is blazen beter. Ik heb geen ervaring met Alpha's dus zuigen ;) zal wel het beste zijn als ik de anderen mag geloven. Je kunt het het beste ff proberen. Een voordeel van zuigen is dat er nauwelijks stof in je heatsink komt.

Verwijderd

kutkip schreef op 01 oktober 2002 @ 17:38:
Meestal is blazen beter. Ik heb geen ervaring met Alpha's dus zuigen ;) zal wel het beste zijn als ik de anderen mag geloven. Je kunt het het beste ff proberen. Een voordeel van zuigen is dat er nauwelijks stof in je heatsink komt.
Er komt evengoed stof in hoor..

TS:
Ik had zelf een 8045. 100% zuigen. Staat ook in de handleiding als het goed is. Had je kunnen weten dus.

Verwijderd

ik heb hem op blazen staan(lijkt mij ook beter voor de airflow ;) )
mijne is stressed maar 41'c dus lekker koud
kijk bij mijn specs voor de hardware

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 10:29
Ik heb het zelf op er vanaf zuigen staan. Door erop te blazen was hij 2 graden warmer.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Even een hele simpele oplossing: Je kunt het toch gewoon proberen? Dan zie je vanzelf wat er gebeurt..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.